האזינו: מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א ספד לאדמו"ר מקאליב זצוק"ל

במסע הלווייתו שעברה אתמול בכיכר בעלזא, בהשתתפות המוני חסידי בעלזא ותלמידי הישיבות הק', שליווהו בדרכו האחרונה ובראשם כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, נשא מרן אדמו"ר שליט"א דברי הספד קצרים לבקשת הרבי מקאליב המנוח • האזינו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קשר מיוחד היה לכ"ק האדמו"ר מקאליב זצוק"ל לבית בעלזא במשך כל השנים, בהיותו נין לכ"ק מרן מהר"ש זי"ע. הקשר החל עת הסתופף בצל הקודש אצל כ"ק מרן מהר"א זי"ע בעלותו לארה"ק לאחר השואה, כל השנים החזיק תפוח שקיבל משיירי נוי סוכה, והמשיך אצל להבלחט"א כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, היה משתתף בכל השמחות והאירועים בחצר הקודש בעלזא, כמים פנים אל פנים הקשר של להבלחט"א כ"ק מרן שליט"א אליו במשך כל השנים, שכיבדוהו ביתרת הכבוד כראוי וכנכון, מרן אדמו"ר שליט"א היה מכבדו בכל עת לשיר ולשורר מניגוניו הטהורים שהלחין ולשאת מדברות קדשו, כן עודד האדמו"ר שליט"א את מפעליו הכבירים של הרבי זצ"ל ובראשם פעילות הקירוב של האדמו"ר זצ"ל בקרב אחינו בית ישראל לקרבם לאביהם שבשמים והנצחת אמירת שמע ישראל לזכר קדושי השואה.

במסע הלווייתו שעברה אתמול בכיכר בעלזא, בהשתתפות המוני חסידי בעלזא ותלמידי הישיבות הק', שליווהו בדרכו האחרונה ובראשם כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, נשא מרן אדמו"ר שליט"א דברי הספד קצרים לבקשת הרבי מקאליב המנוח שכתב בצוואה שיאמר כמה מילים:

הנביא אומר בירמי' (כב) 'אל תבכו למת ואל תנדו לו, בכו בכו להלך, כי לא ישוב עוד וראה את ארץ מולדתו', 'אל תבכו למת ואל תנדו לו', הרי יש מצווה של שלשה ימים לבכי ושבעה ימים להספד, אלא צריכים לומר שלא יבכו מדי הרבה, בגלל שצריכים להאמין שהולכים מהעולם הזה ועולים לעולם הבא. 'אל תבכו למת ואל תנדו לו בכו בכו להולך', ומבאר הרד"ק 'בכו בכו להולך', הכוונה להולך בלא בנים, 'כי לא ישוב עוד וראה את ארץ מולדתו', אם מישהו משאיר צאצאים, הצאצאים אומרים בשם אביהם או זקינם ומחיים אותם ובדרך זה יורד שוב לעולם הזה, מי שלא משאיר אחריו צאצאים, 'בכו בכו להלך'. הרבי מקאליב היה בבחינת הולך, אבל חיבר ספרים, באם תעיינו בספריו נוכל להתעורר, וע"י זה נחיה אותו ונחזיר אותו לעלמא הדין.

כתיב בפר' השבוע 'קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלקיכם', ובמדרש 'יכול כמוני ת"ל כי קדוש אני ה"א', איך יכול בן אדם בשר ודם, להתקדש באפס מעט 'כי קדוש אני ה"א', אומר הרבי מקאליב שבאם יהודים מתאספים ולומדים דברי תורה ודברי מוסר ומתחזקים באידישקייט, 'קדושים תהיו' ע"י זה יכולים לזכות לקדושה, 'כי קדוש אני ה"א' איפה שרבים מתאספים שם השכינה שורה. אפשר לפרש בעוד דרך, 'קדושים תהיו' איך אפשר להתקדש, 'כי קדוש אני ה"א', איתא בגמ' יומא (לט) 'אדם מקדש עצמו מעט מקדשין אותו הרבה, מלמטה מקדשין אותו מלמעלה, בעולם הזה מקדשין אותו לעולם הבא'. הבה כולנו נלמד מהרבי מקאליב שבכל שנות חייו התעסק במצוות ומעש"ט, היה משפיל את עצמו ליהודים חלשים לקרבם לבורא עולם, הבה כולנו נלמוד מהרבי מקאליב, שנפעול הרבה לקרב יהודים לאביהם שבבשמים, ובזכות זה הרבי מקאליב ושאר הצדיקים בגן עדן, יתפללו בשבילנו שנזכה לגאולה השלימה במהרה. אמן.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture