לקראת המערכה: ה'מועצת' של שובו התכנסה

שבוע לפני פתיחת המערכה שנועדה להרחיב אימפריית הקירוב של 'שובו' התכנסה מועצת הנשיאות של הארגון לדיון חירום • הדמעות של המשגיח והפסק המפתיע של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל • סיקור וגלריה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת המערכה הכבירה להגדלת אימפריית הקירוב של 'שובו' התכנסו חברי הנשיאות של הארגון במעונו של המשגיח הגר"ח ואלקין, המכהן כיו"ר וועד הנשיאות של הארגון.

בתי הספר של 'שובו' המונים קרוב לרבבת תלמידים – משוועים להתפתח ולהתרחב. הביקוש מצד הורים שרוצים עבור הילדים שלהם חינוך יהודי-תורני, גדל משנה לשנה, אך הנהלת הרשת לא מסוגלת לממן את התרחבות הרשת, לאחר שסבלה מקיצוצים קשים בתקופת ממשלת לפיד, שעדיין לא תוקנו במלואם.

על פי הוראת גדולי ישראל ובראשם נשיא הרשת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, החליטו בהנהלת הארגון לצאת לקמפיין גדול ולפנות לציבור בבקשה לעזרה. "על פי סקרים שאנחנו עורכים, אפשר לצרף בשנים הקרובות מאות אלפי יהודים למהפכת הקירוב. מדובר בילדים שלא יודעים מה זה שמע ישראל, מה זה שבת ומה זה חגים. זה החובה שלנו בשעה הזה. בינם לבין אור היהדות עומדים רק המשאבים החסרים, אם הציבור יתגייס למערכה נוכל לחולל מהפכת יהדות שלא נראתה כמותה מעולם", אומרים בהנהלת הרשת.

לקראת המערכה התכנסו כאמור חברי הנשיאות בארץ הקודש בראשות המשגיח שליט"א: הגה"צ רבי בן ציון הכהן קוק ראש בית ההוראה הכללי, כ"ק האדמו"ר רבי שלמה בוסו נכד הבבא סאלי, הגה"צ רבי בנימין פינקל מראשי ישיבת מיר והרה"צ רבי נחמן בידרמן מלעלוב.

הכינוס נפתח בדברי מנכ"ל רשת שובו שהודה לאכסניה הרמה כבוד המשגיח שליט"א העומד בראש הנשיאות וטורח ומסייע לרשת ועמו מרנן גדולי התורה שליט"א חברי הנשיאות בארץ ובחו"ל המלווים ומנווטים את הרשת על כלל ענייניה. "זכינו והרשת נוסדה והונהגה על רבנו מרן הרב פאם זצוק"ל, וגם כיום מונהגת הרשת על גדולי ישראל חברי הנשיאות בארץ הקודש וחברי הנשיאות בחו"ל, רשת שובו עומדת לפני הרגעים החשובים ביותר כעת בפתיחת המגבית, וצריכים את הכוח בעזה"י בכדי שנוכל להמשיך", אמר בהתרגשות בלתי מוסתרת מנכ"ל הרשת.

המשגיח, הגר"ח ואלקין, נשא אף הוא דברים נרגשים ואמר בדמעות: "אלפי תלמידים מבתים הרחוקים מכל זיק של יהדות, דופקים על הדלתות. זה הם בניהם וכל הדורות שאחריהם שמבקשים להצטרף להיות חלק משרשת הדורות של עם ישראל.
"איך אפשר", זעק המשגיח, "שרק בגלל קושי של תקציב נעצור בעדם, מוכרחים להתייצב כאיש אחד, שלא תהיה מציאות של ילד ומשפחה שרוצים חינוך יהודי ואינם מקבלים".

בסיום ישיבת הנשיאות לאחר שרבני הרשת דנו בשאלות שנתעוררו לאחרונה, חתמו גדולי התורה על הקול קורא לקראת המגבית של הרשת, כשחבר הנשיאות הגרב"צ הכהן קוק שליט"א הביא את הפסק של רבו הגדול מרן הגרי"ש אלישיב זיע"א שזו הצדקה השלימה ביותר, שיש בה גם החזקת תורה גם גמילות חסדים וקירוב הבנים לאביהם שבשמיים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture