הגרב"מ אזרחי הגיע לישיבה אך פחד למסור את השיעור

מרן הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א הגיע לביקור ושיחת חיזוק בישיבה לצעירים "שיח התלמוד" • אך מה קרה כשהגיע להיכל הישיבה וראה 130 בחורים הוגים בתורה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום חמישי בשבוע שעבר, סמוך ונראה ליום חג השבועות, הגיע מרן ראש ישיבת "עטרת ישראל" וחבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א לישיבה לצעירים "שיח התלמוד" שבראשות הגאון רבי אהרון קטנוב שליט"א לשיחת הכנה לחג מתן תורה. ההתרגשות הרבה הורגשה על פני בחורי הישיבה ורבניהם, שציפו בקוצר רוח לבואו של מרן ראש הישיבה.

כשנכנס מרן ראש הישיבה להיכל הישיבה וראה כ-130 בחורי חמד עוסקים בלימודם בריתחא דאורייתא נפלאה, נעמד ראש הישיבה על עומדו לרגע קט סמוך לפתח בית המדרש ונראה היה כמהסס, ואז פסע מעדנות לעבר כותל המזרח כשהוא חולף על פניהם של הבחורים שנעמדו לכבודה של תורה. "היינו בטוחים" – מציין ראש הישיבה הרה"ג רבי אהרון קטנוב שליט"א – "ששיחת ההכנה לחג תיפתח בשאגת "שבוע'ס" וכדרכו המקורית והבלעדית של מרן שליט"א.

אך הופתענו מאוד שתחת תיבת "שבוע'ס" לה ציפינו, תפסו את מקומן המילים הבאות: "בחורים יקרים, אני מפחד פחד גדול! פחד גדול מאוד"… לרגע היה נראה כי הפתיח של שיחתו של מרן שליט"א מתאימה יותר לשיחת הכנה לימים הנוראים ולראש השנה – יום הדין, אך מרן ראש הישיבה ביאר את סיבת פחדו: "כשנכנסתי בפתח היכל הישיבה, ושמעתי וראיתי אתכם בחורים יקרים לומדים ועמלים בעמלה של תורה, לא מלאני ליבי להיכנס ולהפריע לכם ולבטל אתכם מעיונכם, לכן אני מפחד על הביטול תורה שגרמתי לכם".

"לכן אבי מבקש ממכם בחורים יקרים" – המשיך מרן שליט"א – "שאחר שאצא מפתח בית המדרש ואלך לדרכי, אנא מכם המשיכו בלימודכם באותה איכות ובאותה כמות כפי שלמדתם לפני שנכנסתי, שחס ושלום לא תהיה עלי הקפדה מן שמיא על כך שביטלתי אתכם מתורתכם כי אהובה ויקרה היא". במילים אלו חתם מרן ראש הישיבה את שיחתו, כאשר כל הנוכחים במקום – בחורים ורבנים כאחד – מרגישים את אימת הדין שאופפת את מרן ראש הישיבה שליט"א מרגע אחד של ביטול תורה עבור שיחת הכנה למתן תורה.

"לאחר דברי מרן שליט"א" – מסכם ראש הישיבה הרב קטנוב – "לא היה צריך שיחת הכנה לחג השבועות, כי אין לך הכנה גדולה יותר מהעובדה שיהודי כמרן ראש הישיבה שליט"א שלומד ללא הפסקה למעלה מ-90 שנה, מפחד מביטול תורה עבור שיחת הכנה למתן תורה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הייתי נוכח במעמד הנשגב בישיבת שיח התלמוד באלעד והיה ניתן לחוש את הפחד והיראה שאפפו את מרן ראש הישיבה, היה זה מעמד מרטיט ומלא תוכן ומוסר.

ישיבת שיח התלמוד בראשות הגאון רבי אהרן קטנוב שליט"א עשתה היסטוריה שמרן הגרב"מ אזרחי שליט"א העדיף להגיע לישיבה קטנה ספרדית על פני ישיבות קטנות וגדולות ליטאיות שקיימות באלעד. כל הכבוד לך הרב אהרן קטנוב…

ישיבת שיח התלמוד בראשות הגאון רבי אהרן קטנוב שליט"א ידועה כישיבה שמשקיעה המון בכל הבחורים הלומדים בה. ראש הישיבה הוא ת"ח מופלג, שהבחורים ממש קשורים בו בעבותות של אהבה. הוא איש חינוך מהגדולים שקיימים בדור. צוות הישיבה מיוחד במסירותו לבחורים. הבחורים עצמם עדינים בעלי מידות טובות. לא פלא שהישיבה מונה 140 בחורים וגדולי הדור מעדיפים להגיע אליה.

אני מכיר את הישיבה מקרוב. הבן שלי לומד שם כבר שנה שלישית. עוד לא נתקלתי בישיבה כזו. הבנים הגדולים שלי למדו בישיבות מצויינות אבל ישיבה כמו שיח התלמוד עוד לא ראיתי. חותם על כל מילה מהנ"ל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture