ארכיון. צילום: Johanna Geron / FLASH90

האיסור מתפשט: החל מהיום – שחיטה כשרה אסורה במחוז הוולוני בבלגיה

החל מהיום: נאסר ברוב בלגיה לבצע שחיטה כשרה • היום נכנס לתוקפו במחוז הוולוני בבלגיה החוק המחייב הימום של בהמות לפני השחיטה ולמעשה אוסר את השחיטה הכשרה • בוועידת רבני אירופה זועמים: "החלטה אנטישמית במסווה של הומניות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצעד תקדימי העביר ביהמ"ש לחוקה בבלגיה את עתירת הקהילה היהודית לביטול החוק לביהמ"ש לזכויות אדם של האיחוד האירופי בלוכסנבורג •  נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט: 'ההתקפה נגד חופש הדת דווקא בבירת אירופה חייבת להדאיג את המנהיגות האירופית' • רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי: 'אנו מביעים אופטימיות זהירה שכן השופטים בלוכסנבורג נייטרליים ופסיקותיהם בעבר היו נגד פגיעה בחופש הדת ובזכויות האדם'

החל מהיום האחד בספטמבר נכנס לתוקפו במחוז הוולוני שבבלגיה החוק המחייב הימום 'רברסיבל' – 'אלקטרונרקוז' של בהמות לפני השחיטה ולמעשה אוסר את השחיטה הכשרה במחוז השני בבלגיה. בתחילת השנה האזרחית נכנס לתוקפו חוק זהה במחוז הפלמי בבלגיה. כזכור, לפני כשנה קיבל הפרלמנט במחוז הוולוני בבלגיה החלטה נגד השחיטה הכשרה שנכנסה לתוקפה היום. כחודשיים לאחר מכן קיבל הפרלמנט הפלמי בהתנגדות חבר פרלמנט אחד בלבד. החלטה שנכנסה, כאמור, לתוקפה מתחילת השנה האזרחית ולאחריה; עד להתארגנות בתי המטבחיים להימום בשיטת ה'רברסיבל' – 'אלקטרונרקוז' התירו השלטונות הימום בהמות דקות לפני השחיטה וגסות לאחריה.

ב'ועידת רבני אירופה' המנהלת מערכה קשה נגד החקיקה האנטי דתית באירופה הביעו דאגה רבה הגם שלדעתם אין מדובר באנטישמיות ונועדה לבלום את המוסלמים ביבשת. נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי "ההתקפה נגד חופש הדת דווקא בבירת אירופה חייבת להדאיג את המנהיגות האירופית'. הגר"פ גולדשמידט חזר על דבריו בעת כינוס 'ועידת רבני אירופה' באנטוורפו ולפיהם; 'בירת אירופה בחוקיה ובאי סבלנותה למיעוטים מוכיחה שאכן האסלאם הקיצוני והרדיקלי ניצח אותם. הצלחנו אמנם לבלום ניסיונות חקיקה במדינות רבות באירופה ויוזמות חקיקה בפרלמנט האירופי ובמוסדות האיחוד אולם אנו במלחמה ואנו מגייסים את הקהילה הבינלאומית מידי יום למערכה. זהו עוד יום עצוב על שמיה המתקדרים של אירופה'. כזכור, 'ועידת רבני אירופה' קיימה את ועידתה באנטוורפן בהשתתפות מאות רבני אירופה כדי להביע את מחאת רבני אירופה ולחזק את הקהילה היהודית במיוחד בבלגיה.

עוד הוסיף הגר"פ גולדשמידט כי 'מצער שוב שמליבה של אירופה מקום שהיה צריך להיות לדוגמא לכל מדינות היבשת יוצאת הקריאה למלחמה בחופש הדת של המיעוטים. בירת האיחוד האירופי מטילה שוב כתם שחור מעל שמיה המתקדרים של אירופה. יהודים מסרו את נפשם גם בתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה כדי לאכול אוכל כשר וכדי למול את ילדיהם, חלפו רק שבעים וחמש שנה לאחר שהרייך השלישי בצביעות אכזרית אסר בשם 'ההומניות' את השחיטה הכשרה טבח באכזריות מיליוני יהודים והחריב את אירופה. ניאבק יחד עם הקהילה היהודית בבלגיה בהחלטות האומללות הללו בכל הכלים העומדים לרשותנו'.

רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי אמר כי 'בעוד שאנחנו נועדים עם ההנהגה השפויה באירופה ומקבלים מהם סיוע מעשי והצהרות נחושות למלחמה בחקיקה האנטי יהודית יש עדיין מי שמנסה להצר את חיינו כאן. החקיקה האנטי דתית הינה סכנה לחיים היהודיים באירופה'. הרב גיגי אמר כי 'ציפינו אמנם לקבלת העתירה לביטול החוק ע"י ביהמ"ש לחוקה מבלגיה שכן נשיא הקונסיסטואר מר פיליפ מרקביץ, הרב פנחס קורפנלד יו״ר ׳מחזיקי הדת׳ בבלגיה, ואנוכי עתרנו בזמנו לביהמ״ש לחוקה בשני המחוזות בטענה שהתקבלה ולפיה; 'הגבלת השחיטה הכשרה מצמצמת בצורה מוגזמת ובלתי סבירה את חופש הדת, פוגעת משמעותית ומנוגדת לחוקי יסוד זכויות האדם וזכויות הדת בבלגיה'.

'בצעד תקדימי העביר ביהמ"ש לחוקה בבלגיה את עתירת הקהילה היהודית לביהמ"ש לזכויות אדם של האיחוד האירופי בלוכסנבורג ואנו מביעים אופטימיות זהירה שכן השופטים בלוכסנבורג נייטרליים ופסיקותיהם בעבר היו נגד פגיעה בחופש הדת ובזכויות האדם. נמשיך להילחם בנחישות נגד ההחלטות הללו עד לביטולן'.

'הקהילה היהודית מתנגדת בתקיפות לכל הגבלה של השחיטה הכשרה. אמרתי להם כפי שאמרתי גם בהופעה בפני הפרלמנט הוולוני בין שאר הטיעונים המדעיים והחוקיים, כי זו צביעות; צייד ברברי כשמשסים כלבים בחיות ובהמות שנורו לשם שעשוע מותר עפ"י החוק. היש ברבריות גדולה מזו!?'.

בלגיה היא פדרציה המורכבת משלושה מחוזות: פלנדריה, ולוניה ובריסל. מחוז פלנדריה המונה כ- 6 מיליון נפש . מחוז ולוניה מונה כ- 3.5 מיליון נפש ובריסל כמליון נפש.

'גם במחוז בריסל, החשוב במחוזות מבחינה לאומית, אנו רואים כבר התארגנות לחקיקה זהה ואנו מודאגים מאוד מהאפקט שייוצר כלפי אירופה כולה. בבריסל התקיימו לפני כשלושה חודשים הבחירות ואנו מקווים שתוצאותיה ישליכו בוודאי גם על החקיקה הזו. גם תוצאות הפסיקה של ביהמ"ש לזכויות האדם בלוכסנבורג בוודאי ישליכו על כך. עלינו לזכור כי בריסל היא עיר הבירה דה פקטו של האיחוד האירופי, והמטרופולין הגדול ביותר בבלגיה. המורכב מ-19 איזורים, בהן הבירה בריסל. במחוז נמצאים מספר מוסדות פוליטיים חשובים של האיחוד האירופי: הנציבות האירופית, המועצה האירופית, מועצת האיחוד האירופי ואחד ממושביו של הפרלמנט האירופי. כמו כן נמצא במחוז המטה הראשי של נאט"ו  – אמר הרב גיגי.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נהדר!! קומו ועלו לארץ ישראל !!!

מתי יגיעו יהודי התפוצות למסקנה שעליהם לעלות לארץ ישראל??? רק כאן הוא המקום של היהודים!!!
נכון, גם כאן יש אנטישמיות של יהודים נגד יהודים,אך אם יעלו כל יהודי התפוצות לארץ, המצב ישתנה בס"ד, כי יהיו כאן הרבה יותר חרדים ולא יוכלו לפגוע בנו!
קדימה! עלו לארץ ישראל ותזכו בקרוב לקבל כאן את פני המשיח!!! אמן!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture