סערה באנגליה: הרשויות מתכוונות לפגוע בכבוד המת – הרבנים נזעקים

הרשויות בבריטניה אישרו חוק המאפשר להשתמש באיברי מתים אם לא הביעו התנגדות מפורשת לכך, ויצאו בקמפיין בקהילות החרדיות לעידוד תרומת אבירים • דייני ורבני אנגליה בקריאה משותפת לציבור: להסיר עצמם ואת בני משפחותיהם מרשימת הרשויות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקהילה החרדית באנגליה סוערת: בעוד מספר חודשים עתיד להיכנס לתוקף שינוי משמעותי בחוק לתרומת איברים, השינוי העיקרי בחוק הוא, כי יהיה ניתן לקחת ולהשתמש באיברי אדם מת שלא הודיע על התנגדותו מראש, כיון שאי הודעה על התנגדות תחשב כהסכמה. החוק יקשה שבעתיים על הציבור החרדי משום שעפ"י סעיפי החוק, באם בני המשפחה יסרבו, הם יצטרכו להוכיח במפורשות כי המנוח הביע התנגדות להתרמת איבריו, וכל עוד לא יוכח אחרת לא יהיה שום מניע מלקיחת איבריו.

בנוסף, בשבוע האחרון אף הגדילו לעשות הרשויות המקומיות, כאשר חילקו חוברת שהופץ בריכוזים החרדיים בו הם מנסים לשכנע את הציבור החרדי כי גם על פי דיני התורה יהיה מותר לקחת איברים מאדם מת ולתרום אותם לאנשים הזקוקים לכך מדין פיקוח נפש שדוחה כל התורה כולה.

ל'חדשות JDN' נודע כי בעקבות החוק העתידי, יצאו גדולי דייני ורבני אנגליה במכתב חריף לציבור החרדי בו נכתב כי מוטלת החובה על הציבור להסיר עצמם ואת בני משפחותיהם מרשימת רשויות המדינה. מנגד, בבית דינו של הגאון רבי ישראל יעקב ליכטנשטיין שליט"א יצאו בקריאה פושרת יותר, לפיה, עפ"י דיני התורה מוטלת החובה על הציבור להתקשר לרשויות ולהודיעם מפורשות כי הם אינם מעוניינים בהתרמת איבריהם לאחר פטירתם.

 

 

במכתב שעליו חתומים רבני ודייני אנגליה נכתב כי "כעת הגדילו הרשויות חוצפתם ועשו קונטרס בו הם כותבים שתורתנו מתירה וגם מזרז לקחת איברים ממתים בשביל להשתילם, ונותנים הסבר לדבריהם בטענם שפיקוח נפש דוחה ניוול והלנת המת, ובשביל לחזק דבריהם לא די שהם כותבים ומזכירים דברי חז"ל אלא אף מסלפים דבריהם, והגדילו לעשות באמרם שיש דעות שסוברים שלאחר מיתת המוח (לדעתם) נחשב למת, וזאת אפילו אם הלב פועל ויש נשמת חיים באפיו (ויהיה מותר להוציא איבריו בחיי חיותו) רח"ל".

על כן מוסיפים הרבנים במכתב שהגיע לידי 'חדשות JDN' כי, "אין נא אלא לשון בקשה. אנא רחמנים בני רחמנים גומלי חסדים בני גומלי חסדים, עשו חסד עם נפשכם ועם נפשות ביתכם, עשו נא פעולה קטנה שלוקח כמה מינוטן (רגעים) והתקשרו והוציאו את עצמכם וב"ב מהרשימה של הרשויות".

על המכתב הנ"ל חתומים גדולי מורי ההוראה והרבנים באנגליה, בניהם רבני קהילות בעלזא, סאטמאר, באבוב ועוד. יצוין כי דעת הרבנים הללו היא, שע"י כך שהציבור יוציא את עצמו מרשימת הרשויות, ממילא שמם לא יופיע במאגרי המדינה וכך לא תהיה כל דרישה מצד הרשויות לקחת את איברי הנפטרים.

כאמור, בבית דין הכללי של אנגליה בראשותו של הגאון רבי ישראל יעקב ליכטינשטיין שליט"א יצאו בקריאה לציבור כי עפ"י דיני התורה יש לפנות במהירות האפשרית לרשויות ע"י מספר טלפון מסוים, ולהודיע להם במפורשות כי הם אינם מעוניינים בהתרמת אבריהם לאחר מיתתם, וכך הדבר ייחשב עפ"י החוק כאי הסכמה מפורשת.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כשיש כתבה שמישהו דיבר נגד ביבי יש פה עשר תגובות נזעמות אבל כשיש כתבה שרוצים לעשות משהו נגד ההלכה ולנתח מתים אין שום תגובה
האם אנחנו החרדים אוהבים את ביבי יותר מהתוה ?!

על מוסכמות ודברים שבציפור הנפש, צריך להגיב?

ידוע בהלכה = עשיו שונא ליעקב

ונהיה עם השבת פה בארץ? מה צריך לטוס לאנגליה? עם פה לא נילחם על השבת מהר מאד נגיע למצב שלא נלחם על כבוד המת …

יש פה הכנת הקרקע לרצח למטרת סחר באיברים

אני לא מצליח להבין את המהומה, שכל אדם בר דעת יכתוב במפורש צוואה לכל מקרה שהו וירשום שהוא מתנגד לקצירת איבריו ושברצונו להיקבר כשם שנברא.

החוק הולך להיכנס לתוקף – מה שאומר שהוא עדיין לא בתוקף ואלו שנפתרו יכולים להיקבר בשקט וללא דאגה. ככה שאנשים עוד יכולים לכתוב הצהרות / צוואות אז על מה כל הרעש?

אתה כל כך צודק , כל מילה שאמר איזה אדיוט על החילוני הכופר ביבי יש איזה 50 תגובות מתלהמות של צעירים ביביבטים נמוכי מצח ורפי שכל אבל שכותבים שישראל כץ חילל את השבת באופן מחפיר וקבוע או דברים כאלו – שקט מוחלט.

הבעיה היא עם הקטנים, ילדים ותינוקת שאי אפשר לכתוב צוואה. וגם הקשישים וכו' .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture