Noam Revkin Fenton/Flash90

הרב הראשי על הפיגוע במונסי: "לקבל על עצמנו חיזוק קטן לרפואת הפצועים"

הגר"ד לאו על פיגוע הדקירה הלילה: "כימים אלו של חנוכה עומדים בסימן ניצחון האור על החושך וניצחון הקדושה על הטומאה. כפי שאנו עדים בימים האחרונים ישנם עדיין בני חושך אשר חושבים שיוכלו לנו באמצעות פגיעה אכזרית ביהודים בבתי כנסת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו התייחס הבוקר (ראשון) לפיגוע הדקירה הקשה במונסי הלילה ואמר, "כואב הבוקר יחד עם יהודי מונסי לאחר הפיגוע הקשה הלילה, ימים אלו של חנוכה עומדים בסימן ניצחון האור על החושך וניצחון הקדושה על הטומאה. כפי שאנו עדים בימים האחרונים ישנם עדיין בני חושך אשר חושבים שיוכלו לנו באמצעות פגיעה אכזרית ביהודים בבתי כנסת. התשובה שלנו ביום קשה זה היא שכל אחד יקבל על עצמו חיזוק קטן לרפואת הפצועים ולמען עם ישראל".

גם במערכת הפוליטית התייחסו לתקרית הקשה. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר כי "הזדעזעתי לשמוע הבוקר על ההתקפה האנטישמית בבית רב בניו יורק, בעת הדלקת נרות חנוכה. האנטישמיות מרימה ראש בארה״ב, באירופה ובמקומות נוספים בעולם ועלינו להשמיע קול חזק ולהיאבק נגדה בעזרת מנהיגי המדינות. איחולי החלמה לפצועים וחיבוק גדול לקהילה היהודית בניו יורק"

סגן שר הבריאות ויו”ר יהדות התורה ח”כ יעקב ליצמן: "הפיגוע הקשה שקרה במונסי שבניו יורק בעיצומו של מעמד הדלקת נרות חנוכה, גורם לתדהמה בעולם היהודי. זה מצטרף לשורת מקרי אנטישמיות נוראיים באחרונה בארה”ב ובעולם. מזעזע לראות שוב ושוב שאנשים תמימים חפים מפשע נפגעים ונרדפים רק בשל היותם יהודים. זהו מצב נוראי שמנהיגי המדינות והרשויות בארה”ב ובכל העולם נדרשים לשים לו סוף ולגדוע את הנגע הממאיר. אנו מתפללים לרפואת הפצועים ומחזקים את ידי הקהילה במונסי ומשפחותיהם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי הוא "המום ומזועזע מהפיגוע הנורא בניו יורק. תפילותינו להחלמה מהירה נתונות לשלום הפצועים. האנטישמיות הגואה אינה בעיה של העם היהודי בלבד, בוודאי לא של מדינת ישראל לבדה. עלינו לשלב זרועות מול הרשע הזה המרים ראשו שוב ושוב ומהווה סכנה של ממש ברחבי העולם כולו".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר בתגובה: "אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים במתקפת השנאה במונסיי, ניו יורק. אנו עדים לריבוי מתקפות נגד יהודים בעולם, והאירוע המזעזע הזה במהלך מסיבת חנוכה, הוא עדות נוספת לבעיה העולמית שאנו ניצבים בפתחה. אין לי ספק שהרשויות בארה"ב ששמו את ידם על הדוקר, ינהגו בו באפס סובלנות ויעשו הכל בכדי לגדוע את התופעה".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג אמר: "מדובר בנסיון טבח ביהודים בדם קר בלב קהילה יהודית חמה ותוססת שהסבה להדלקת נרות. חגי ישראל הפכו בשנה האחרונה מחגים של אור לחגים של חושך ופחד עבור יהודים ברחבי העולם והאור של חנוכה הפך לחג של שפיכות דמים. רשויות אכיפת החוק בארה"ב עושות מאמץ עצום להגן על הקהילה היהודית, אך יש לפעול בנחישות ובמלחמת חורמה אל מול העליה האדירה והקשה של גילויי אנטישמיות קשים וכואבים. יהודי חובש כיפה אינו יכול להיות בטוח ברחובות ניו יורק הוא אינו מצב מתקבל על הדעת. זה תמיד מתחיל ביהודים אבל אף פעם לא נגמר ביהודים."

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין מסר כי, "הזדעזעתי לשמוע על הפיגוע האנטישמי בעיצומה של מסיבת חנוכה בניו יורק – אירוע חמור ביותר שדורש טיפול שורש מצד הרשויות האמריקאיות. לבי עם הפצועים, משפחותיהם והקהילה. אני בטוח שהממשל האמריקאי יפעל בנחרצות נגד הדוקר השפל ונגד כל פושע שמרים ידו נגד יהודי".

יו"ר האיחוד הלאומי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "ליבנו הבוקר עם אחינו במונסי ובארה"ב כולה. אלפי שנים של אנטישמיות לא יכבו את האור הגדול שמפיצה האומה היהודית בעולם". שר החינוך רפי פרץ: "המראות האלו נוגעים בכל יהודי באשר הוא. ‏התגברות מקרי האנטישמיות ברחבי ארה״ב ובעולם כולו צריכים להדיר שינה מעינינו, ויש להיאבק בתופעות אלו בצורה קשה. ‏מאחל החלמה מהירה לפצועים".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "שולח איחולי החלמה לפצועי ארוע הדקירה במונסי שבארה״ב. האנטישמיות לא תנצח אותנו, לא תפיל את רוחנו. גם בקהילה במונסי ידליקו היום נר אחרון של חנוכה ויתפללו לבשורות טובות". יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן: "שוב ושוב אנו עדים לתוצאות הקשות של האנטישמיות, הפעם במונסי בניו-יורק. לצד הצער העמוק ואיחולי החלמה מהירה לפצועים, חשוב לדעת שהפתרון העיקרי לתופעות כאלה הוא עליה לארץ".

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד,: "לצערי הרב, בשנת 2020 העומדת לפתחינו, מעשי האנטישמיות כלפי היהודים עולים וגואים בארה"ב, אירופה ושאר העולם, רק בגלל עצם היותם יהודים, מעשה הדקירה המזעזע קרה בארוע הדלקת נרות חג החנוכה. בחג שהוא תזכורת להיסטוריה היהודית ולזהות היהודית שלנו. אני שולחת איחולי החלמה מהירה לפצועים ולבני משפחותיהם. אני קוראת לממשל האמריקאי להחמיר את הענישה כלפי מעשי אנטישמיות מכל סוג ולהגביר את החינוך לסובלנות וקבלת האחר במערכת החינוך".

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות במוסדות הלאומיים, אמר בתגובה לאירוע הדקירה כי "אני נחרד לראות יהודים שנפגעים באכזריות בבית הכנסת מקום של תפילה ורק בגלל שהם יהודים. אני דורש מהממשל בארצות הברית להגן על היהודים, לחוקק חוקים מחמירים כנגד האנטישמיות הגואה, לאכוף חוקים קיימים כנגד שנאת זרים והחשוב ביותר לחייב ללמד בכל בתי הספר תוכניות נגד שנאת זרים. אפס סובלנות לכל מקרה אנטישמיות".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture