זירת הפיגוע

הותר לפרסום: הפצועים בפיגוע הדקירה – בניו של האדמו"ר והרב יוסף ניימן

הותרו לפרסום שמותיהם ארבע מתוך חמשת הפצועים: שלושת בניו של האדמו"ר מקאסאן - חיים, מאיר ושלמה רוטנברג, וכן הרב יוסף ניימן שבמצב קריטי. גבאי בית הכנסת: "זרקתי עליו שולחן גדול ואז הוא אמר לי 'תיזהר, אני אתפוס אותך'"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הותרו לפרסום שמותיהם ארבע מתוך חמשת הפצועים בפיגוע הדקירה הקשה בבית מדרשו של כ"ק האדמו"ר מקאסאן בשכונת פארשעי בעיר מונסי. שלושת בניו של האדמו"ר שבבית כנסת שבביתו אירע אירוע הדקירה – חיים, מאיר ושלמה רוטנברג, וכן הרב יוסף ניימן שנמצא במצב קשה מאוד ובקהילה היהודית בארצות הברית מבקשים להתפלל לרפואת יוסף בן פרל לרפו"ש.

יוסף אליהו, שמש בית הכנסת, סיפר בראיון ל'כאן חדשות כי, "אדם נכנס לבית של הרב, מיד אחרי טקס הדלקת הנרות", סיפר אליהו. "הוא נכנס לחדר האוכל ששם היה טקס הדלקת הנרות והתחיל לדקור אנשים, לקחתי את הנכדים של הרב ויצאתי איתם החוצה". עוד הוסיף, "דחפתי את כולם, צעקתי ורצתי לבית הכנסת"

אליהו סיפר כי הדוקר "היה מכוסה, רק העיניים והמצח שלו היו גלויים" והוסיף כי "הוא היה גבוה ונראה כמו אדם שחור". "זרקתי עליו שולחן גדול ואז הוא אמר לי 'תיזהר, אני אתפוס אותך'", אמר אליהו. הגבאי הוסיף: ״דחפתי את כולם החוצה, התחלתי לצעוק ורצתי לבית הכנסת". לדבריו, הדוקר התחיל ללכת לכיוון בית הכנסת הסמוך אך כשהבין שדלתות הכניסה נעולות – ברח מהמקום.

"התפללתי על חיי", תיאר אהרון קון בן ה-65 שהיה בבית הרב בשיחה עם הניו יורק טיימס. "הוא התחיל לתקוף אנשים ברגע שנכנס מהדלת. לא היה לנו בכלל זמן להגיב. ראינו אותו שולף סכין בגודל של מטאטא". קון תיאר כי "ראיתי אותו דוקר אנשים והתחלתי לזרוק כסאות ושולחנות". לדבריו, התוקף לא הצליח להיכנס לבית כנסת הסמוך מאחר והאנשים שהיו בפנים כנראה שמעו את הצעקות ונעלו את הדלת.

"התוקף היה בחור גדול ומפחיד מאוד", תיארו עדי הראייה את החשוד שפרץ למקום עם מצ'טה. "ניסו לדחוף ולעצור אותו אבל לא הצליחו, הוא היה חזק מאוד והיה לו מבט של רצח בעיניים". לפי העדויות, בביתו של הרב נכחו באותם הרגעים כ-50 מתפללים. לדבריהם, האדמו"ר הרב רוטנברג חזר לבית כנסת לאחר האירוע, המשיך בסעודה שלישית וחיזק את המתפללים.

יואלי לייבוביץ', תושב השכונה אמר הבוקר: "מה שקרה עכשיו בשכונה שלי זה מאוד מפחיד. ההתקפות נגד יהודים הולכות ומתגברות. כן, אנחנו צריכים להילחם בשנאה על ידי אהבה ותפילות. אבל אני חושב גם שאנחנו צריכים לדון על אימונים ונשיאת נשק". העסקן הבכיר דוב הייקינד אמר "אנחנו במשבר, יש מצב חירום, ומנהיגי ניו יורק צריכים להכריז על כך. האנטישמיות והשנאה יצאו משליטה".

איתן דביר, מתפלל בבית הכנסת, סיפר בראיון 'רדיו 103': "הוא רב חסיד שגר בשכונה שיש בה גם הרבה דתיים רגילים. זה היה במהלך מסיבת חנוכה בביתו של הרב, באו לביתו, שנמצא ממול לבית הכנסת והתחילו לדקור יהודים. בין הנפגעים היו שני הבנים של הרב רוטנברג, יהודי בגיל 71 בשם יוסף שנמצא כעת במצב קשה ועוד שני אנשים נוספים".

מכון שמעון ויזנטל, שראשיו קרובים לנשיא טראמפ, קוראים לו להקים צוות משימה מיוחד של ה-FBI למאבק בגל הפיגועים האנטישמים בארה״ב. בהודעה מיוחדת שפורסמה הבוקר כותבים הרב מרווין האייר (שנאם בטקס ההשבעה של טראמפ) והרב אברהם קופר מראשי המכון: "מספיק ודי. יהודים צריכים לחיות את חייהם באמריקה ללא פחד. ה-FBI צריך להוביל את המאבק נגד גל פשעי השנאה. אנו גם קוראים לראשי הקהילה האפרו-אמריקנית לומר את דברה נגד גל ההתקפות".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפשר בבקשה להוריד אותי מלקבל הודעות חדשות של המערכת רק שאני יוכל לראות בלי לקבל הודעות
תודה רבה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture