יעקב כהן / Flash90

הראשל"צ במסר ליהודי רוסיה: "יש שני סוגי עלייה מברית המועצות" • צפו

מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף במסר ליהודי רוסיה "ישנה העלייה המבורכת של מאות אלפי יהודים שמסרו את הנפש שלהם בברית המועצות, אבל ישנם כאלו שאינם יהודים ואפילו מפתחים שנאה כלפי היהדות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שלח הערב (שלישי) מסר ליהודי רוסיה בהם הוא אומר "כידוע ישנם שני סוגי עלייה שעלו מברית המועצות. ישנה העלייה המבורכת של מאות אלפי יהודים שמסרו את הנפש שלהם בברית המועצות, הם ואבותיהם וכל אותם אסירי ציון, שברוך ה' זכינו ועלו פה לארץ ישראל ואנחנו מקבלים אותם באהבה ובחיבה רבה".

"אבל ישנה עוד עלייה נוספת, לא נתכחש לכך, עלייה של אותם של אינם יהודים, לא רק שאינם יהודים (מי שלא יהודי צריך לכבד אותו ולאהוב אותו, חביב בן אדם שנברא בצלם), אלא ישנם כאלו שאינם יהודים ואפילו מפתחים שנאה כלפי היהדות, כלפי כל דבר שבקדושה, עליהם אנחנו דיברנו שהעלו כמה כאלו לצערנו הרב וגרמו לכל מיני הסתה נוראה כנגד היהדות, אבל אותם אלו שעלו אסירי ציון ומאות אלפי יהודים שעלו במסירות נפש אנחנו מחבבים אותם ומכבדים אותם".

"אני קורא לכל עולי רוסיה שיבורכו מפי עליון, שלא ייקחו את ההסתה שעושים היום כמה אחדים בעקבות הדברים שלנו מאינטרסים פוליטים, ומסיתים ומדיחים", סיכם הרב יוסף. "אנחנו אוהבים אותם ואני מברך את כל העולים שיבורכו מפי עליון, שיעלו מעלה מעלה, שיהיה להם ברכה והצלחה, ושהקב"ה ימלא משאלות לבם לטובה ולברכה". ‎

כזכור, בתיעוד שפורסם הבוקר (שלישי) ב'ווינט' יצא מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף בדברים חריפה נגד חלק מעולי ברית המועצות לשעבר שאינם יהודים ואמר כי "מדינת ישראל העלתה ארצה מרוסיה מסות של גויים גמורים, שמצביעים לכל מיני מפלגות אנטי-דתיות".עוד הוסיף כי הדבר נעשה בכוונה "על מנת להחליש את כוחו הפוליטי של הציבור החרדי.

מרן הראשון לציון תקף את מפלגת ישראל ביתנו ואמר כי, "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי (סעיף הנכד בחוק השבות). יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת".

לדברי הרב הראשי, חלק מהעולים הגיעו הנה כדי להוות משקל פוליטי לחרדים: "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים, שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים". בהמשך טען כי בחלק ממשפחות העולים אף יש כאלה ש"הולכים לכנסייה כל יום ראשון, הולכים למנזר".

יו"ר ישראל ביתנו פרסם תגובה משתלחת ומחוצפת נגד מרן הגר"י יוסף ואמר כי, "אמר הבוקר כי, "רק לפני ימים ספורים לעג הרב הראשי לישראל לציבור החילוני, כשייעץ להם לנסוע לאשדוד ולאכול חזיר והנה היום הוא כבר מסית נגד ציבור יוצאי חבר העמים, שעובדים, משרתים בצבא, עושים מילואים, משלמים מיסים ותורמים למדינה. הרב הראשי, שאמור להיות הדמות הרוחנית של כלל הציבור משתלח בבוטות בחלקים ממנו.

תנועת שס הגיבה למתקפה המחוצפת יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן ומסרה כי, "האחראי הראשי להסתה ולשיסוי בעם הוא אביגדור ליברמן. כל רצונו של ליברמן הוא להביא לסיום כהונתו של נתניהו כראש ממשלה מתוך שנאה אישית ונקמה שמעבירה אותו על דעתו ולכן הוא מנסה לקושש קולות ולהיבנות מיצירת פילוג וקרע בעם ישראל".

גם שר הבריאות ויו”ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן הגיב לליברמן ואמר כי, "האיש האחרון שיכול לדבר ולהטיף לאחרים על הסתה הוא אביגדור ליברמן. האדם שמאז זיהה את ההסתה והשנאה כמנוע לגריפת קולות, אינו מפסיק ללבות אש בין האוכלוסיות, לשסע בין המגזרים ופועל בזדון ובחוסר אחריות ציבורית, על מנת לפלג ולפגוע במרקם העדין שבין הציבורים השונים בישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלנו אנחנו?

כבוד הרב צריך לעשות פולסא דנורא לכול אותם האנטשמים ממפלגת ישראל ביתנו

מה זה משנה מי התושבים בישראל והאם הם יהודים או לא או אם אם הם שומרים שבת או בכלל שמעו אי פעם על יהדות,
העיקר שיעלו לארץ ויצביעו ליכוד וכך המפלגות החרדיות לא יהיו רוב.

מצד אחד אוסרים, ומצד שני לא מאמינים בכלום…? אלא הם יודעים שיש כוחות על טיבעיים ומהם הם מפחדים. אבל להגיד שיש אלוקים הם יותר מפחדים חחחח

ליברמן אתה חתיכת בוגד עד לפני שנה הייתה מתברך בחצרות גדולי ישראל ,מה הוא לא עושה כדי לשתות מנדטים ?!

רבותיי הנה אני חוזר על דבר שהבר אמרתי בעבר.רבותיי יש רוסים החיים בתוכינו. חלקם יהודים, חלקם יהודים מעורבים מצד האב רוסי ואם יהודיה וחלקם לא יהודים כאשר האם נוצרייה והאב יהודי. מכך נוצר שאותם לא יהודים או מעורבים לא נוהגים ולא מרגישים שום הלך יהדות בקרבם. ואף מסוגלים לחשוב ולהתבטא כגויים שונאי עם ישראל אף על פי שהם חיים פה בישראל

וידברו בעבדי במשה, ליברמן וחבר מרעיו תתכוננו לצרעעת

מה שיהיה אולי קצת פיתרון לזה זה להשמיץ את הסוכנות היהודית בתוך רוסיה, ושלוחי חב"ד יש להם את כל הקשרים הנדרשים לזה
שלוחי חב"ד איפה אתם.
מי עוד לחם ובכה על ההתבוללות כמו הרבי מחב"ד

מזל טוב לרב הראשי. יום הולדותו. חזק וברוך. עד 147 כמו יעקב אבינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture