צילום: משה גולדשטיין

מסתמן: מועצת גדולי התורה של אגו"י תתכנס לקראת הגשת הרשימות

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס ככל הנראה ביום שלישי, לקראת סגירת הרשימות לכנסת ביום רביעי. מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר החל היום בסבב אצל כ"ק האדמו"רים שליט"א לקראת הישיבה המתוכננת. על סדר היום: הבחירות הגורליות והאקדמיה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס ככל הנראה ביום שלישי השבוע, לקראת סגירת הרשימות לכנסת ביום רביעי. כ"ק מרנן האדמו"רים צפויים לאשר את רשימת חברי הכנסת של המפלגה ולעורר על הצורך בהתחזקות המפלגות החרדיות לאור מצב הדת והיהדות החרדית בארץ ישראל.

במוקד הישיבה של גדולי הדור תעמוד השחיקה החמורה בסטטוס קוו והתגברות חילולי השבת ברשויות המקומיות ברחבי הארץ לאור הקיפאון הממשלתי. בנוסף לכך שמדובר בבחירות גורליות עבור היהדות החרדית בארץ הקודש לאור חוק הגיוס שצפוי להיות מקודם לאחר כשתקום ממשלה,לצד נושאים רבים נוספים שיעמדו למרמס במקרה ותקום "ממשלה חילונית".

מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר החל היום בסבב אצל כ"ק האדמו"רים שליט"א לקראת הישיבה המתוכננת, ונכנס אל כ"ק מרן האדמו"ר מגור. מחר צפוי הרב ולצר לעלות אל כ"ק מרנן האדמור"ים מויזניץ, בעלסא וצאנז. בישיבה צפויים גדולי הדור לדון גם בפרצות שהתגברו לאחרונה בקרב היהדות הנאמנה בכל הקשור ללימודים במוסדות אקדמאים.

כזכור, ‏חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' ובכירי המפלגה התכנסו היום בבית התנועה בבני ברק לישיבת הנהלה כחלק מההיערכות לבחירות ובין היתר אישרו מחדש את הסכם הריצה המשותפת עם דגל התורה. בעקבות ששתי הכנסות האחרונות לא פעלו, הוסכם עם אגודת ישראל כי ההסכם יישאר בדומה לבחירות לכנסת ה-21 לפיה אגודת ישראל תקבל את המקום הראשון ודגל התורה תקבל את המקום הראשון בבחירות לכנסת ה-24.

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן פתח את הישיבה בדברים לזכרו של יו"ר החינוך העצמאי שהלך אמש לעולמו: "הרב אברהם יוסף ליזרזון זצ"ל יחסר לנו. הוא לא נח ולא שקט. רבים צריכים לבקש סליחתו. הוא ניהל מערכות ציבוריות וגם לקח ללב כי זה בער בו". בדבריו התייחס להשתה נגד המגזר החרדי ואמר כי, "ההסתה נגד החרדים עולה ומתגברת ככל שהבחירות חוזרות על עצמן. דמנו הותר ברבים ויש תחרות מי יכול להכפיש את החרדים יותר, וליברמן בראשם".

על חידוש ההסכם אמר כי, "אנו ממשיכים בהסכם האחדות עם דגל התורה. יחד ניאבק על קדשי ישראל, השבת הציבורית שמתחללת רח”ל. במאמץ גדול אפשר להגדיל את אחוזי ההצבעה שלנו". עוד הוסיף כי, "אנו מודאגים מהמשך תקציבי הישיבות בעידן ממשלות המעבר והבחירות החוזרות. אנו סומכים על ח"כ משה גפני ואני יודע שהוא פועל לכך שהדבר לא ייפגע". לסיום עדכן כי, "הרב אייכלר מרגיש טוב ומחר ישוחרר מבית חולים בעז"ה".

סגן השר ח"כ מאיר פרוש אמר בישיבה כי, "הבחירות הקרובות יהיו בבחינת עד שיבוא הכתוב השלישי ויכריע ביניהם. אנו לא נרתעים ולא מתעייפים. בכל הכוחות נפעל להגדיל את הנציגות האגודאית והחרדית. לא מתאר לעצמי מה יקרה אם לא נשמור על כוחנו. רק בימים האלה אנו נאבקים על הדברים החשובים לנו ואין לנו פריבילגיה לוותר. המשימה שלנו לסחוף את ההמונים ולהביא את ההכרעה בעז״ה".

ח"כ יעקב טסלר אמר בישיבה כי "הבחירות החוזרות ונשנות היא גזירה משמיים. בשונה ממפלגות אחרות אנו לא יכולים להיות שאננים ורדומים, שכן כל אחד מרגיש את המערכה הקשה וההסתה היומיומית נגדנו. נגד רבנים ונגד קדשי ישראל. הגענו למצב של קיבעון וחוסר יכולת לפעול למען האזרחים, יש כאלו מפלגות שלהם המצב הפוליטי הקיים – טוב עבורם וכל העיסוק שלהם זה פולטיקה קטנה, גם כשיש כנסת וממשלה הם לא עושים דבר וחצי דבר למען האזרחים, אבל אצלינו המצב בדיוק הפוך וכל מטרתינו הוא לפעול למען האזרחים".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture