מאות בוגרי ישיבת 'דרך חכמה' התכנסו למעמד פתיחת מגבית 'בלבבי משכן אבנה'

אמש יצאה לדרך המגבית המיוחדת 'בלבבי משכן אבנה' להשלמת רכישת מבנה הישיבה בהשתתפות הר"מים והבוגרים שיחי'. ראשי הישיבה פנו נרגשות לבוגרים: "כעת אנחנו זקוקים לכם! הבה נירתם יחד למען השלמת רכישת מבנה הישיבה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

השלם זה הבניין: מאות בוגרי ישיבת 'דרך חכמה' התכנסו אמש למעמד מרגש שהישיבה לא ידעה כמותו מאז הקמתה, ערב היסטורי ומיוחד של כלל הבוגרים לאורך השנים, שהתכנסו יחד בדיבוק ובאהבת חברים, יחד עם ראשי הישיבה שליט"א הגאון הגדול רבי יונתן וילנסקי שליט"א, והגאון הגדול רבי אליעזר צבי סילבר שליט"א לרגל פתיחת המגבית הגדולה 'בלבבי משכן אבנה' למען השלמת רכישת מבנה הישיבה הקדושה בהר נוף.

במהלך הכנס נשאו דברים נרגשים ראשי הישיבה שליט"א, שהזכירו את הימים שעברו על הישיבה, כאשר הישיבה חיפשה מנוח לכף רגלה ולא מצאה, היטלטלה אפילו עד לצפון הארץ, ולמרות כל הטלטלות רוחה רק התחזקה, והישיבה הלכה ומיצבה את עצמה כאחת הישיבות החשובות בעולם התורה.

רה"י הגר"י וילנסקי ריגש את הנוכחים כשהזכיר להם ימים מקדם, ודיבר על האהבה העצומה שבין התלמידים לאנשי הצוות בדרך חכמה, אהבה שבזכותה הלימוד בעמקות בישיבה הוא ברמה כה גבוהה. הגר"י וילנסקי פנה לציבור וביקש מהם להירתם אך הפעם למען הישיבה, ולהשלים את הרכישה של מבנה הישיבה, רכישה שתבטיח את עתיד הישיבה ותייצב את דרכה בשנים הבאות.

רה"י הגרא"צ סילבר אמר בדבריו כי דווקא כעת, לאחר שהישיבה נכנסה למבנה קבע, מתקבל רושם מוטעה כאילו כבר אין צורך בעזרה, אולם לדברי ראש הישיבה, כעת זהו המאמץ האחרון, להשלים את רכישת המבנה בע"ה, מבנה שישרת את הישיבה עוד שנים רבות ויהווה בית לדורות של תלמידי חכמים שיאירו את העולם בתורתם.

ראוי להזכיר שבמשך שנים ארוכות היטלטלה הישיבה הקדושה בין מבנים ברחבי הארץ, ורק בשנים האחרונות בס"ד השתכנה הישיבה במבנה הקבע שלה בשכונת הר נוף בירושלים. אלא שכאמור, למרות הכניסה למבנה הקבע יש צורך בהתגייסות מיוחדת על מנת להשלים את רכישת המבנה כדי שיוכל לספק את צרכי התלמידים, הן ברוחניות והן בגשמיות.

בעצת גדולי ישראל, החליטו ראשי הישיבה לצאת למגבית מיוחדת ששמה מבטא יותר מכל את מהות הישיבה, 'בלבבי משכן אבנה' – היותה של הישיבה נערצת על בוגריה ותלמידיה, האוהבים אותה בכל ליבם, ומוקירים לה טובה ואהבה על שנים של תורה בעמקות, יראת שמיים ואהבתם חברים, שיתגייסו יחד על מנת להשלים את רכישת הבניין, כראוי לאחת מישיבת הדגל של עולם התורה בארץ ישראל.

בשבועות האחרונים עלו למעונם של מרנן ורבנן עיני העדה, ראשי הישיבה, הגאון הגדול רבי יונתן וילנסקי שליט"א, והגאון הגדול רבי אליעזר צבי סילבר שליט"א, יחד עם רבה של שכונת הר נוף, הגאון הגדול רבי יצחק מרדכי רובין שליט"א יחד עם רבני הישיבה, על מנת לקבל את ברכתם ועצתם לקראת המגבית המיוחדת.

באופן נדיר ביותר מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי בירך את התלמידים בישיבה הקדושה, שלא רק ירבו בלימודם, אלא שגם יזכו לזכור את כל מה שלמדו. ובברכה מיוחדת לתורמים שיחי', בירך מרן שר התורה את נדיבי הלב בשפע מן שמיא. "התורמים יזכו שיהיה להם עוד ועוד כסף לצדקה".

במעמד במעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, הרחיב מרן רה"י על החשיבות לסייע להשלמת רכישת בניין הישיבה הקדושה והעלה זכרונות מקדם בעת שמסר שיעור בישיבה הקדושה בעבר, והדגיש עד כמה חשוב להשלים את רכישת המקום לטובתם הרוחנית והגשמית של בני הישיבה היקרים.

בעת שהוצגה קופת המגבית, אחד מנכדיו של מרן רה"י, הגיש לו שטר כסף מכספי הבית, שיכניס לקופה, אולם מרן רה"י עצר בעדו מיד, חיפש את ארנקו, שלף משם כמה שטרות וביקש לתת בעצמו ובידו למען המגבית הקדושה.

מרן רה"י הסביר כי למרות שבכל מקרה הכסף הנתרם מגיע ממנו, הוא לא מוותר על הזכות לתת מכיסו ממש, ובידו ממש, למען הישיבה הקדושה ישיבת 'דרך חכמה'. הנוכחים במקום ובני ביתו של מרן רה"י התרגשו מאוד מדבריו, שהמחישו יותר מכל את החשיבות העצומה שבהירתמות למען השלמת רכישת מבנה לישיבה הקדושה.

ניכר היה שמרנן ורבנן שליט"א נרתמים באופן מיוחד על מנת לסייע לישיבה שהעמידה תלמידים הרבה, ובוגריה מפארים את המשרות החשובות ביותר בעולם התורה, וידועה בעולם הישיבות כניצבת בחוד החנית בלימוד בעמקות, בהנחלת מידות טובות ודרך ארץ, ובחתירה ללא לאות להצלחה ולהישגים בלימוד.

לתרומות למען הישיבה הקדושה חייגו 5485*

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המספר שרשום לא עובד

הוא יעבוד ביום של הקמפיין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture