צילום: Rishwanth Jayapaul

פורים בצל הקורונה: שִׁירַיִם במדור חגיגי • תיעודים מיוחדים מהארץ ומהעולם

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמו"ר שובר החלונות, ראש ישיבה פינקל, הדביקות בבעלזא ועוד • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השבוע מגיש שיריים מהדורה מיוחדת עם סיכום ימי הפורים העליזים שנחגגו בצל הקורונה, הרבה אירועים ודרמות נרשמו הפורים הזה, את הטובים והגדולים ביותר נביא כאן. המדור הנחשק יוצא לדרך קצת באיחור זאת בשל העדכונים השוטפים אודות הקורונה שתפסו את כל הכותרות באתר, מה גם שהלחץ עשה את שלו ולא נתן פנאי להתעסק בזה, שלא לדבר על בקבוקי היין הרבים ששיריים לגם ביום הפורים בירושלים שעד לרגע זה משפיעים עליו.

אם כן שנייה לפני שנתחיל עם התיעודים שעשו את פורים, נעדכן כי ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל שליט"א הגיע בראשית השבוע לישיבת 'נשמת ישראל' שבפריז שם מסר שיחת חיזוק מיוחדת במשנתו הטהורה של ראש ישיבת 'מירפלד' הגרא"י ברזל שליט"א, שיריים יודע לעדכן כי מי שהקים את הישיבה בפריז היה הרב ברזל זצ"ל ובישיבה דרשו לקיים עצרת הספד ענקית כראוי וכיאות לאדם גדול זה, לאחר השיחה עברו התלמידים לפני הגרא"י פינקל שבירך את כולם בחום. התיעוד שדווקא תפס את עיניו של שיריים הוא איך שראש הישיבה הגדולה ביותר בעולם מסתובב ברחובות פריז למרות הקורונה שמשתוללת בעולם בשיגעון מוחלט.

וביום תענית אסתר שעה ש'שיריים' עמד בתור ב'כהן חמוצים' לרכוש מגשי דגים מעושנים לסעודת הפורים קבל עדכון כי הרב חבושה יצא יחד עם מספר מקובלים נסתרים לטיסה בשמי הארץ כשהם מתקנים תיקונים ומיחדים ייחודים, שיריים יודע גם לספר שתקעו שם בשופרות בקול רעש גדול, גדול כל כך שכמעט ולא שמעו את הרעש של המסוק הישן. שיריים חיפש בתמונות מיהם שאר המקובלים אך לא מצא, הלא 'מקובלים נסתרים' כבר אמרנו, לא?

והתיעוד ששיגע את כולם היה בחור הישיבה שהתחפש לגרש"ב סורוצקין מ'עטרת שלמה', צבע את שעריו בגינג'י, לבש פראק עניבה וציצית בחוץ וכמובן איך לא, הכיפה והפיאות הייחודיים, הרב סורוצקין למרבה ההפתעה דווקא נהנה מהרעיון והבחור זכה לקבל כמה סטירות לחי חזקות, כמובן סטירות של חיבה, כמו שמרן הרב עובדיה היה עושה רק ביותר חזק. 'שיריים' לא מקנא בבחור שכן פעם אחת קיבל סטירה מהרב סורוצקין ועד לרגע זה מתקשה הוא להתאושש מן החוויה ה'לא נעימה' בלשון המעטה.

בליל פורים מיד לאחר קריאת המגילה ממקום מגוריו של שיריים, אחוזת ברכפלד שבמודיעין עילית, יצא בדהרה אל עבר עיר התורה והחסידות לביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, שיריים שיודע את גודל היום מנצל כל שנה מחדש להיכנס לבתיהם של גדולי ישראל ולסחוט מהם הבטחות נדירות, שר התורה נהנה לראות את שיריים עם בעקיטשע של אדמו"רים ובירך אותו בברכות לרוב, שיריים שחושש מעין הרע יסתפק בזה ללא תיעוד של ממש.

משם המשיך שיריים להסתובב ברחובות העיר בני ברק שם ראה את כל המי ומי, שריים גם החליט לעשות סלפי עם כל הסלבים שהוא פוגש בפורים, מרוב סלפים כבר לא היה מקום בפלאפון על כן שיריים מחק את התיעודים הללו בכדי לפנות מקום לתיעודים האמיתיים של גדולי התורה והחסידות. אפרופו 'חסידות' ראה שיריים משהו מאוד מעניין בליל פורים היה זה בביתו של המקובל הליטאי הגה"צ רבי שמעון גלאי שליט"א אשר חילק ישועות ומופתים לכל מאן דבעי, כשרצה המקובל לברך מישהו שנזקק לישועה גדולה נטל את השטריימל של משמשו והחל מכוון כוונות, שיריים תיעד את הרגע והרהר בליבו אולי באמת הגיע הזמן שגם הוא יתחיל ללכת עם שטריימל. בני משפחתו מתנגדים נחרצות. אה, רגע, התיעוד לפניכם.

ובשעות המאוחרות של הלילה אי שם בכפר גידעון הרחוקה ראה 'שיריים' את רבה של הכפר הגאון רבי אברהם ליפשיץ שליט"א במשתה היין כשהוא פורס טלית על עשרות המשתתפים ומברכם בברכת יעקב לנכדיו 'המלאך הגואל אותי מכל רע' וגוימר, הרב הבטיח שמגיפת הקורונה לא תשלוט ביהודים. שיריים ענה בקול רם 'אמן'.

ועל הבוקר בפורים שעה ש'שיריים' בקושי היה בדרך למניין של האדמו"ר מיערוסלב בברכפלד, קיבל את התמונה הזו, תמונה של ראש הישיבה שקוע בקריאת המגילה, מי שתיעד עבורינו היה הצלם מוטי גרין שכיתת רגליו אצל ראשי הישיבות בבני ברק ותפס תיעודים מכל הזוויות.

ובמוצאי יום י"ד ראה את הגר"ש גלאי בביתו של איש החסד ו'עזר מציון' הרב אליהו ברונר ל'לחיים'. שיריים ניסה לשמוע על מה שוחחו השניים אך ללא הצלחה, ככל הנראה שוחחו על עוד מעשה חסד שיצא לדרך בשקט בשקט בלי שאף אחד יודע.

את הרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א שלא קיבל קהל השנה בעקבות הקורונה ראה 'שיריים' בקריאת המגילה בלילה של הפורים בירושלים, 'שיריים' עודכן שאלפים התאכזבו מכך שלא יכלו להיכנס למעונו של הרב הראשי, גם 'שיריים' רצה להיכנס ולא הצליח.

ולאחר הפרסומים על ביטול וצמצום הטיש בבעלזא הגיע 'שיריים' לטיש וראה שם אלפים מצטופפים לאורו של האדמו"ר הקדוש, שיריים מעדכן על מופתים גלויים שראה שם, אך חזקה עליו מאמר חז"ל 'אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין'. במהלך הטיש הגבאים חילקו פרוסות חלה טבולים באלכוהול והרבי היה בשרעפי קודש. תיעוד קצרצר לפניכם.

ובזמן שבכל החסידויות תיקנו תקנות בנושא הקורונה, ראה שיריים משהו חריג, היה זה בטיש המפורסם של כ"ק האדמו"ר מלויצק שליט"א, טיש אליו נוהרים אלפים וישועות נשפכות שם כמים. הרבי עמד על במה מוגבהת והחסידים עמדו למטה, ביד אחת קבל הרבי קוויטלעך וביד השניה חילק הרבי 'לחיים' עם כפפת ניילון, הרבי הרקיד את האלפים והיה נראה כי הוא מנסה לבטל את ה'קורונה' על ידי השמחה. 'שיריים' מקווה שהדבר הזה יתבטל במהירות כי הדברים האלו מפחידים אותו מאוד, וכבר מפורים שהוא לא יוצא מהבית.

ובקאליב חגגו את פורים לראשונה ללא כ"ק האדמו"ר זצ"ל, 'שיריים' שהיה חסיד אמיתי של הרבי זיע"א לא הספיק להגיע לטיש השנה אבל מהתיעודים שקיבל ראה שמחת פורים מהי, הדבר שעניין את 'שיריים' היה שעה שקהל החסידים רקדו והרבי עבר אחד אחד כ'אחד האדם' ממש וחילק להם כוסות יין כמצוות היום, 'שיריים' נהנה לראות אדמו"רים כאלו שלא נוהגים גינוני כבוד מיותרים.

ולאחר שבחורי החסידות מבאבוב שבבת ים חזרו לארה"ב ראה 'שיריים' כיצד הרבי שובר את חלונות בית המדרש ביום 'שושן פורים', שיריים רק מעדכן את קוראיו שלא בקיאים בזה, כי מדובר במנהג עתיק יומין והוא מסוגל מאוד לכל הישועות, כ"ק האדמו"ר שליט"א רקד בשלהבת אש קודש עם מקלו הכסוף ושבר את החלון. הישועות כבר הגיעו זה בטוח.

ואיך אפשר בלי הראיון הבלעדי והמיוחד שערך 'שיריים' או בשמו השני 'יעקב מלמד' בחדרו הקטן של כ"ק האדמו"ר ממבקשי השם שליט"א. כאן המקום גם לחשוף כי בתחילת הראיון התעניין הרבי ממושכות על אתרינו הנכבד 'חדשות JDN' והרחיב בגודל הזכות להביא את החדשות באופן הכשר והשמור ביותר. הרבי שלא רגיל בראיונות דיבר ודיבר ונראה היה שהוא נהנה מאוד לשוחח עם כתב החרדים וחצרות הקודש של 'חדשות JDN'. מעל במה זו 'שיריים' מודה להויז בחור מר דודי וייס שדאג לנו לVIP, שיריים מברך גם את דודי שיזכה לזיווג הגון בקרוב בשמחה ובקלות.

'שיריים' לא מצליח לסיים שורה של המדור ללא שהוא מקבל עוד עדכון מעוד חסידות שמבטלים ומצמצמים טישים ותפילות בעקבות הקורונה, ראשו של 'שיריים' סחרחר עליו שכן אדי האלכוהול טרם התפוגגו מעימו, בני משפחתו של 'שריים' מספרים שבסעודת החג הוא שפך שם כמויות של 'סקופים' בלעדיים שאילולי היו יוצאים מכותלי הבית הם היו עושים רעידת אדמה של ממש. 'שיריים' מאושר שיש לו משפחה שיודעת לשמור סודות כי אם לא כעת הוא היה יושב בביתו מבוטל מכל וכל. 'שיריים' גם מנצל את הבמה הזו ומשגר אלפי תודות לשולחי המשלוחי מנות שעשו לו את הפורים, וכמובן תודה לחיליק קצנגולד האגדי על היינות המשובחים שעד עכשיו נותנים את אותותיהם על מקלדתו של 'שירים'.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש משעמם
מה עם הספרדים
אל תשכחו שגם אנחנו הלקוחות שלכם
קצת רבנים מהפריפריה
מאשדוד,באר שבע, וכו'

חזק וברוך מרדכי היהודי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture