Aharon Krohn/Flash90

שבת בצל הקורונה: השינויים וההוראות בחצרות האדמורי"ם והרבנים

בעקבות ההוראות המחמירות של משרד הבריאות בחצרות האמורי"ם והרבנים הובילו בשבת האחרונה שורה של שינויים דרמטיים. מהאדמו"ר מויזני'ץ שהתפלל במעונו ועד האדמו"ר מבעלזא שחילק שיריים ללא מגע יד • כל השינויים וההוראות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בחצרות הקודש ובהיכלי הישיבות נכנסו לכוננות בעקבות ההוראות המחמירות של משרד הבריאות בשל נגיף הקורונה, בחסידויות כמו גם בישיבות רבות פרסמו תקנות חדשות בכדי לשמור על כמה שפחות מגע וחשש להידבקות.

בחצר הקודש ויזניץ בבני ברק לא התקיימו השבת ה'טישים' המסורתיים בעקבות כך מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א ערך את התפילות והטישים בביתו שבשיכון ויזניץ בעיר לבני משפחתו ומספר מצומצם ממקורביו בלבד, בחסידות אף יצאו עם הודעות מסודרות מטעם ההנהלה בכל הנוגע לתפילות שלא יתקבצו יחד יותר ממה שמשרד הבריאות מאשר.

לקראת חג הפסח בו הבחורים בני חוץ לארץ סועדים את ליל הסדר יחד עם מרן האדמו"ר שליט"א הודיעו הערב בחסידות כי כלל הבחורים צריכים להביא אישור בכתב שאם חלילה יאלצו לישהות בבידוד תהיה משפחה שתסכים לארח אותם ללא זה לא יהיה ניתן להירשם ל'סדר' של האדמו"ר.

בחצר הקודש בעלזא ניתנו הוראות חדשות ביום שישי על מנת למנוע חשש להדבקה, כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א הורה כי יש להישמע לכלל הוראות משרד הבריאות, כמו כן בטיש שנערך בליל שבת כ"ק האדמו"ר שליט"א חילק שיריים ולחיים ללא מגע יד אלא שיגרם לחסידים, גם במעברים בבית המדרש הגדול אסרו שם את העמידה מחשש לקירבה יתירה בין האנשים. גם במוצאי השבת כשהאדמו"ר שליט"א רוקד עם החתנים כמידי שבוע בשבוע הגיש הרבי את הגרטא'ל וכך רקד ללא מגע יד.

בחצר הקודש צאנז נשמעו לכלל ההוראות של משרד הבריאות וכ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א ערך את השולחנות הטהורים בביתו שבקרית צאנז בנתניה בהשתתפות בני ביתו בלבד, בליל שבת פתח הרבי את דלת ביתו וחילק תפוחים לעשרות החסידים שצבאו על החלונות כמנהגו בכל ליל שבת בטיש הגדול שהוא עורך. גם ביום שבת בבוקר לא ניגשו לאחל 'גוט שבת' לאדמו"ר זאת בשל ההוראות, לאחר שמרבית החסידים יצאו ניגשו מספר חסידים לאחר 'גוט שבת'.

בחצר הקודש סלונים קיימו השבת שתי מנינים בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים כאשר האחד היה לאנשים השייכים לקבוצות הסיכון בני 60 ומעלה, ומנין השני לשאר הציבור. בתוך כך, בעקבות ההתפתחות בוטל לע"ע קבלת קהל אצל מרן האדמו"ר מסלונים שליט"א עד להודעה חדשה.

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א התפלל את תפילות השבת במעונו שברחוב רשב"ם בבני ברק, המניין התקיים בהשתתפות מספר מצומצם של בני משפחה ומקורבים, זאת בשונה מכל שבת שמשתתפים בתפילות למעלה משלושים איש.

בישיבת פונבי'ז בבני ברק חילקואת הבחורים לקבוצות שלא יתקבצו יחד יותר ממה שמשרד הבריאות מאשר, גם במספר ישיבות הציבו מחיצות בהיכל הבית מדרש בכדי להפריד בין הקבוצות.

מרן הגר"מ מאזוז שליט"א ביטל את שיעורו השבועי הנמסר בבית מדרשו שברחוב עוזיאל בבני ברק ובמקום זאת ימסור את השיעור בשידור חי ממעונו.

גם בביתו של האדמו"ר רבי דוד חי אבוחצירא שליט"א הודיעו כי ה'קבלת קהל' ההמונית שנערכת שלושה פעמים בשבוע ובמוצאי שבת, תבוטל לעת עתה עד להודעה חדשה.

חברי הבד"ץ של ה'עדה החרדית' בראשות הגאב"ד הגרי"ט וייס שליט"א והראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א יתכנסו מחר בכדי לדון על ההוראות וכיצד לנהוג במוסדות החינוך, בתוך כך הגר"מ שטרנבוך שליט"א הורה כי יש להוסיף בכל יום לאחר תפילת שחרית את סדר 'אבינו מלכינו'.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture