בעקבות שיחה עם הבית הלבן: האדמו"ר מסאטמר הורה על סגירת המוסדות

הקורונה באמריקה: בכירים בבית הלבן קיימו שיחת ועידה עם גדולי ישראל בארצות הברית • דיווחים על מספר רב של חולים חרדיים מברוקלין שנדבקו בנגיף • הנחיות מחמירות בניו יורק וניו ג'רזי, ממלכת התורה בלייקוד הודיעה על סגירת שערי הישיבה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: תיעוד מבית מחדרו של האדמו"ר מסאטמר במהלך השיחה

גדולי ישראל בארצות הברית בהם רבנים, אדמו"רים ומנהיגי קהילות, כולל כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א, קיימו הלילה שיחת ועידה עם משרדו של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס הממונה מטעם הנשיא טראמפ על מאבק הממשל האמריקני בנגיף הקורנה, בכדי לדון בהתנהלות הקהילות החרדיות בעקבות המשבר. את השיחה ארגן יועץ הנשיא בוגר הישיבה אבי ברקוביץ.

בשיחה ביקשו בכירי הבית שגדולי ישראל בארצות יעברו מסר לציבור החרדי במדינה שלא להסתובב מחוץ לבית ולעמוד בכללים שנקבעו. בעקבות השיחה הורה האדמו"ר כי עד יום ראשון יש לנעול את כל המוסדות, בתי מדרש, ישיבות, תלמודי תורה ובתי הספר.

משב"ק האדמו"ר מסאטמאר עדכן קו המידע של החסידות על סגירת בתי המדרש של חסידות סאטמאר ואמר כי, "היה היום אסיפה בבית כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א בהשתתפות דייני הקהילות ורבנים מקהילות אחרות, ישבו עם רופאים ועסקי רפואה והצלה, לאחר דיונים של כמה שעות שמענו גם את העמדה החשובה של הבית הלבן". עוד הוסיף כי בהוראת האדמו"ר יש להישמע לכלל ההנחיות של הרשויות.

בתוך כך, דאגה רבה בשכונות החרדיות בברוקלין לאחר שנמסר כי אחוז גבוה ביותר של בדיקות קורונה שנעשו ביומיים האחרונים התגלו חיוביים, מה שמעיד על התפרצות גדולה ביותר נגיף הקורונה בקרב הציבור החרדי – כך דווח ב'המבשר'. עפ"י הדיווחים רובם של החולים במצב קל, אך נמסר על מספר חולים שמאושפזים בבתי חולים במצב קשה וזקוקים לרחמי שמים מרובים.

בעקבות ידיעות אלו כל מוסדות התורה והחינוך נסגרו אתמול עד להודעה חדשה, והתלמידים אף התבקשו שלא לצאת מהבתים בשום אופן. אתמול בשעות הצהרים (שעון ארה"ב) עברו כרוזים בשכונות החרדיות וביקשו מהתושבים שלא לצאת מהבתים אם לא לצורך מיוחד ביותר. כשאנשים מבוגרים מתבקשים שלא לצאת מהבתים בשום אופן גם לצורך תפילות.

הרשויות בניו יורק וניו ג'רזי נוקטים צעדי מנע בכדי לעצור את ההתפשטות. מושלי ניו יורק ניו גרז'י וקונטיקט פרסמו הודעה משותפת על הגבלת התקהלויות ל־50 איש. בין השעות שמונה בערב עד חמש לפנות בוקר. מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, אף הכריז על עוצר לילי בין שמונה בערב לחמש בבוקר עד להודעה חדשה.

הישיבה הגדולה בעולם ישיבת לייקוד הודיעה גם היא כי בעקבות המצב היא נאלצת לסגור את שערי הישיבה. במכתב מיוחד שהתפרסם נכתב, "ערב חודש ישועות בו מקיפות תש"פ, לנוכח המצב של המגיפה המשתוללת ברחבי העולם בבחינת דֶבֶר בעיר רח"ל, כשזכות התורה היא המגן והתריס בפני כל הצרות, כשעינינו כלות ומייחלות בתפילה שנזכה לישועות בהן מקיפות".

"לצערנו הרב נאלצים אנו מתוך ציות מוחלט לממשל אשר אוסר עלינו להמשיך בבתי מדרשות הפתוחים אשר קול התורה בוקע בהן, מחובתנו לציות מוחלט לכל החוקים אשר הממשלה מטילה עלינו, פונים אנו בקריאה של בקשה שאף שבתי מדרשות לא יהיו פתוחים כל אחד ואחד מאתנו יתחזק בתורה ובתפילה יותר, בכל מסגרת ובכל מקום שנמצא, כי זאת היא חומת המגן העומדת לנו בשעה קשה זו".

את מכתבם מסיימים ראשי הישיבה, "כל אחד ואחד חייב להוסיף בעמלה של תורה ולשפוך שיח לפני בורא עולם שנזכה לישועה שלמה ומהירה. ונזכה כולנו כימי צאתך מארץ מצרים יראנו נפלאות מתוך שברון לב וצער". על המכתב חתומים ראש הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, וראשי הישיבה הגאון רבי ירוחם אולשין, הגאון רבי דוד צבי שוסטל והגאון רבי ישראל צבי ניומאן.

 

הקורונה בבאבוב: האדמו"ר נכנס לבידוד, אירועים מתוכננים בוטלו

 

מחשש להתפשטות הקורונה: הנחיות מחמירות בחצה"ק באבוב בבורו פארק

 

דאגה באבוב בארה"ב: אברך שהשתתף בטיש בפורים התגלה כחולה קורונה

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture