לאחר שאובחן כחולה קורונה: האדמו"ר מסאטמאר במכתב נוקב לחסידיו

לאחר שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה יוצא כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א במכתב נוקב לחסידיו ומעורר את החסידים להתחזק. במכתב הנרחב מורה הרבי להישמע להוראות הרופאים ולהישאר בבתים למרות שעל ידי זה יתבטל תפילה בציבור וטהרה • המכתב המלא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום שישי האחרון שעות לפני כניסת השבת בארצות הברית יצא כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א במכתב נוקב להמוני חסידיו עם הוראות ברורות ועיצות חיזוק בעקבות המצב הנוראי השורר בעולם כולו עם התפשטות נגיף הקורונה, רח"ל. האדמו"ר הורה לפרסם את המכתב לכלל החסידים רגעים לאחר שהתברר לו כי גם הוא עצמו נדבק בנגיף הקןורונה.

בתחילת המכתב שפורסם במרכז החסידות בקרית יואל שבארה"ב כותב כ"ק האדמו"ר שליט"א: "עת צרה היא ליעקב, ימים קשים עוברים עלינו מצד סכנת התפשטות המחלה המדובקת (קאראונ"א) ה"י, וביותר לבבינו נשבר בקרבינו על שהגיענו לזמן כזאת אשר לא נשמע כמוה כמה דורות, בביטול עמודי עולם תורה ותפילה בציבור וטהרה בישראל, ועל כולם ביטולם של רבבות אלפי תינוקות של בית המצפצפין בקולם בתורת ה' בבתי ספר שעליהן העולם עומד, זקנים משער שבתו ומקדשי מעט בתי כנסיות ובתי מדרשות ברחבי העולם נסגרו שעריהן באין יוצא ובא, ושאר יסורי הגוף והנפש של איבוד ממון ופרנסות ישראל ה"י, שביתת שמחות מבתי אחב"י חתן מחדרו וכלה מחופתה, ועל הכול תיפול אימתה ופחד בבתי בני ישראל לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם וראשי משפחותיהם".

"על כל אלה" כותב האדמו"ר "עלי ליבי דוי על מצבם של בית ישראל, ואם בימים כתיקונם מדרכינו לעמוד בשער בדברים שבעל פה, אך לעת עתה שומה עלינו לבא במגילת ספר לדעת את אשר לפנינו".

לכן כותב האדמו"ר כי "ראשית דבר עלינו להתחזק באמונת אומן ולהשריש בלב בנינו וצאצינו שהכל בידי שמים, ואין אדם נוקף אצבעו למטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה, והבורא ית"ש הוא בורא ומנהיג לכל הברואים ומשגיח על כל יחיד מבריותיו בעינא פיקחא והשגחה פרטית. ולהאמין באמונה שלימה שכל הרפתקאות שעוברים עלינו הכלב מדה במשורה במשקל אל דעות, וכל מה דעביד רחמנא לטב עביד".

עוד מוסיף האדמו"ר "בימים אלו ימי צרה חיובא רמיא עלינו להרבות בתפילה ובתחנונים לפני מלך שומע תפילה, אנא ה' שוב מחרון אפך והסר ממנו מכת המגיפה וגזירה קשה, שומר ישראל שמור שארית ישראל, כי הקב"ה מתאוה לתפילתן של ישראל, ובפרט להרבות באמירת פרקי תהילים מדי יום ביומו כפי שמבואר בספרי הקודש". בהמשך דבריו מעורר האדמו"ר כי יש להקפיד לומר מידי יום כולל בשבתות את פרשת ה'קטורת' שכידוע היא מסוגלת בשעת מגיפה למנוע משחית מכלל ישראל.

במכתבו הארוך זועק הרבי ומתריע: "בכן אבוא בזה בתוכחה מגולה אודות כלים המשחיתים למיניהם הקטנים עם הגדולים אשר הם ראש לכל אבות הטומאה, לקרר את נפש היפה מכל זיק ורגש של קדושה, ויש בו מבוא לג' עבירות החמורות רח"ל. ועלינו לשנות ולהזהיר ולעמוד על המשר לבער ולכלות הכלים הרעים מתוכינו, וכל מי שאין לו צורך גמור להשתמש בה לפרנסתו או לעניני רפואה הכרחיים ירחיק נפשו מכלי זה המכלה מנפש ועד בשר, ולמותר להזהיר כי גם באופן הצורך ינתן עליו גדר ושמירה מעולה לבל יפרוץ בו פרצות מדברים האסורים רח"ל".

בהמשך דבריו קורא האדמו"ר להישמע לכל הוראות הרופאים עד לאחת: "ועלינו לציית בכל תוקף להוראות הרופאים המומחים הבקיאים, הן בענין נקיות הגוף, והן בענין מניעת התאספות באסיפה יחד, הן בשבתות והן בימות החול עד אחר ביטול רוע הגזירה, ואף שיש בה משום ביטול תפילה בציבור וטהרה, עת לעשות לה' וביטולה של תורה זהו קיומה, ונקבל שכר על הפרישה, כי כלל גדול בידינו שפיקוח נפש דוחה הכול".

עוד קורא האדמו"ר לחסידים אשר הם בני שישים ומעלה שישמרו על עצמם באופן חזק ביותר ולבל יצאו מבתיהם, שלא לומר שלא יתקבצו יחד עם אנשים, שכן החשש לחייהם הוא גדול יותר, כמו כן קורא הרבי לחסידים שלא יבקרו את בית הוקריהם בימים הללו כפי הוראת הרופאים. העיצה לכך כותב הרבי שידרשו בשלום הוריהם בדרכים אחירות ויקבלו על כך שכר גדול מאשר להכניס את עצמם לספק של פיקוח נפש.

בהמשך מכתבו קורא האדמו"ר לנשות החסידות להתחזק בקדושה ובצניעות. "ובזכות נשים צדקניות שתקבלנה להמשיך בדרכי האמהות נזכה לראות בישועתן של ישראל בקרוב". בהמשך דבריו מעורר הרבי את חסידיו שיקבעו עיתים לתורה ופחות להתעסק ב'חדשות' כמו גם להרבות בנתינת צדקה שהיא מצילה ממוות.

יצוין כי בחסידות שוררת דאגה גדולה באשר מצבו של האדמו"ר שליט"א שאובחן ביום שישי האחרון כחיובי לנגיף הקורונה, מבית האדמו"ר נמסר כי מצבו טוב והוא לא חש שום סימפטומים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין שכתב את מכתבו בלשון הקודש ולא באידיש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture