צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם בצל הסגר: האברכים שהתפללו בגינה והאדמו"ר שחיזק בשידור חי

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: רה"י שצפה בלוויה מרחוק, האדמו"ר שאפה מצות, עצרת המרפסות בביתר ועוד • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

את המדור הנחשק יפתח 'שיריים' בבקשת סליחה ומחילה מאלפי קוראיו הנאמנים שחיכו עד בוש בשבוע החולף למדור אך הוא בושש מלהגיע, עשרות פניות הוא קיבל למכשירו המוגן מי במייל ומי בשיחת טלפון אשר שאלו וחקרו מדוע המדור לא הופיע על במת האתר החשוב הזה, 'חדשות JDN', 'שירים' שלא אוהב לתת הסברים מרגיש שהוא חייב לספק אותם הפעם לשם שינוי, אז ככה, במהלך כל השבוע האחרון הוא היה מרותק למכשיר הפלאפון שלו כשכל יום הדיווחים על חולי הקורונה גברו בקצב מסחרר, מה גם שרשימת הנפטרים מעבר לים מחרידה היא עד מאוד, 'שיריים' שכידוע הוא בעל לב רגיש נכנס לעצבות ודכדוך והמדור היה ממנו והלאה.

מה גם שעניין ה'סגר' הקרב ובא לא הוסיף על מצב רוחו והוא נאלץ לרוץ לסניף 'יש' הקרוב לביתו במודיעין עילית בכדי לערוך קנייה כראוי וכיאות, הוא לבש מסיכה על פניו, כיסה ידיו בכפפות ניילון ואץ רץ לחנות שם העמיס על עגלתו את כל טוב המקום, התורות היו ארוכים מאוד, ואת מכשירו הוא שכח בבית, כשחזר לביתו השעה כבר הייתה מאוחרת והוא פרש לישון, ואם כן ההסבר מדוע המדור הנחשק לא הופיע בשבוע האחרון לפניכם.

אבל גם השבוע קשה עליו המלאכה, שיריים נשאר בביתו סגור ומסוגר מהפחד שגובר עליו בכל עת מהמגיפה המשתוללת בחוץ, 'שיריים' שרגיל מידי יום לצאת ולבלות בחצרות הקודש והאדמורי"ם נאלץ לשהות בביתו עד יעבור זעם, אבל השבוע הוא הבין כי הקוראים כבר לא יקנו את ה'לוקשים' שלו ולכן הוא התיישב לכתוב את המדור, ולא, הוא לא צריך שתחמיאו על זה.

ביום שישי האחרון יצא 'שיריים' לקנייה קטנה לשבת, זאת לאחר שהוא פספס כמה דברים שרעייתו כתבה לו ברשימה ל'יש', בדרך ראה הוא מניין מאולתר בגינת הרחוב והבין עד כמה אברכי קרית ספר לא מוכנים לפספס תפילה במניין, אחד האברכים אף נהנה מן החוויה הפסטורלית בגינת העיר והתיישב על הקרוסלה וכיוון בתפילה, עד לרגע זה הוא לא מצליח להבין כיצד הלה הצליח להתרכז, שכן הקרוסלה מסחררת מאוד, לאלוקים פתרונות.

עם צאת השבת האחרונה שעה ששלושה כוכבים נצפו בשמי רום, ראה 'שיריים' את כ"ק האדמו"ר ממיעלאן שליט"א כיצד הוא שומר על הכללים של משרד הבריאות ומתפלל ברחובה של העיר קרית גת, ולא זו בלבד אלא שמניין המתפללים שמרו על מרחק רב מהשני ואפילו ה'הויז בחור' לא הורשה לעמוד על ידו של הרבי, הרבי שהיה חבוש בגארט'ל לבן כמנהג אבותיו הקדושים ניגש לפני העמוד, וקרית גת כולה רעדה מעוצמת ה'ברכו' של הרבי שידוע בתפילותיו המיוחדות.

מיד לאחר מכן הגיעה הבשורה על לכתו של ראש ישיבת בית דוד הגאון רבי צבי שינקר זצ"ל, 'שיריים' שלשם שינוי לא הכיר מקרוב את המנוח נשאר בביתו ולא השתתף בהלוויה מפאת הסכנה, עוד אחד ששמר על הכללים וצפה מרחוק היה הגאון רבי אשר דויטש שליט"א שלא הסכים להתקרב לשטח ההלוויה כי זה בגדר פיקוח נפש ממש, שליח 'שיריים' תיעד את הראש ישיבה מפוניבז'.

והאדמו"ר ממעזיבוז שידוע בגודל כוחו ואמרותיו הטהורות ישב במעונו שבפתח תקווה ושיגר שיחת 'לייב' לחסידיו הרבים, 'שיריים' הבין כי הרבי הדריך את החסידים וחיזק אותם בזמנים טרופים אלו, 'שיריים' גם יקח את ההזדמנות להודות לרבי על הקמפיין שעשה למען הדלקת נרות השבת בשבוע שלפני האחרון שעורר הדים רבים ובוודאי קירב את משיח צדקנו.

והדרמה של השבוע הייתה ללא ספק הוראתם של גדולי הדור שלא להתפלל במניין, 'שיריים' שהיה מעורב במגעים הביא כאן ב'פרסום ראשון' את המאחורי הקלעים של המכתב הדרמטי, וכמובן איך אפשר בלי התיעודים הבאים, כיצד שר התורה ישב בביתו וחתם של השו"ת שעורר הדים רבים בחומרת האיסור לעבור על הוראות משרד הבריאות, וראש הישיבה שהתפלל מנחה ביחידות במעונו.

מוטי גרין שכידוע נחשב לאחד מהצלמים המבטיחים של הציבור החרדי הצליח להשתחל לביתו של הגאון רבי מאיר גריינמן שליט"א והצליח להשיג תיעוד שנחשב נדיר. בתיעוד נצפה הגאון הנודע מניח תפילין דרבינו תם קודם תפילת המנחה ביחידות במעונו שבבני ברק, 'שיריים' הבין שגם אדם כזה מגדולי תלמידי החזון איש מראה דוגמא כיצד צריך להתנהג בימים אלו, להשאר בבית ולא לצאת אפילו למניין.

ובאשדוד הוא ראה מהי אהבה ללימוד התורה, שני אברכים חסידי גור, שאגב, שמם שמור במערכת, ירדו אל רחבת הבניין ולא פספסו את השיעור בדף היומי, כשראה 'שיריים' את התמונה הזו קיבל הוא לפתע 'חשק בלימוד' והוא התיישב בסלון ביתו ושקע שעה ארוכה בעסק התורה עד כמעט שעלה עמוד השחר.

ובעצרת המרפסות בעיר ביתר שהרעידה את העיר כולה ראה 'שיריים' את הגאון הנודע הגרא"ש שטיגליץ שליט"א שנעמד במרפסת ביתו ושקע בתפילה זכה לישועת הכלל והפרט, 'שיריים' אף יודע לומר לכל השואלים כי מדובר בעילוי נדיר ששמו עתיד להישמע מסוף העולם ועד סופו, מי שנצפה עומד בסמוך אליו הוא לא אחר מאלי דויטש האיש וה'אידישע נייעס'. מי שתיעד את התמונה היה הצלם ארי קופרשטוק.

דכדכוך גדול הייתה מנת ליבו של 'שיריים' שעה שהבין שהתיעודים הרבים משריפות החמץ של גדולי הדור הצדיקים לא יופיעו השנה זאת בעקבות ההוראות שהוציאו כי יש לשרוף את החמץ על ידי שליח, 'שיריים' בכל זאת מנסה לתפוס נחמה בזה שיש עדיין קצת תמונות מאפיית המצות, ומי שהגיע השבוע לאפות מצות ב'טיב המצות' של הרב קורניצר היה כ"ק האדמו"ר מוזיניץ שליט"א שאפה את המצות ב'דחילו ורחימו'.

רגע לפני סגירת המדור שלוח 'שיריים' איחולים חמים לשר הבריאות הטוב ביותר שהיה כאן במדינת ישראל הלא הוא הרב יעקב ליצמן שנדבק בנגיף הקורונה, כותב המדור שפוגש אותו מידי יום שישי ב'אקספרס מרקט' במלכי ישראל שבירושלים ייאלץ לעשות את הקנייה הקבועה ביום שישי בלי לפגוש את השר, ומקווה לראותו שוב במהרה בבריאות איתנה. אם כי יש לציין שהשר הגיע לביקור במעונו של האדמו"ר מבאיאן שליט"א דבר שהעלה חשש כבד כי הרבי יכנס לבידוד אך מחישוב מהיר שערך 'שיריים' באישון לילה עלה כי הביקור נערך לפני שבועיים בדיוק ובכך האדמו"ר ניצל מהבידוד. התיעוד של השר ליצמן יוצא מהפגישה עם הרבי מבאיאן לפניכם.

'שיריים' יסיים את המדור מוקדם מהרגיל אם זה בעקבות כך שהאדמורי"ם והרבנים היו סגורים בבתיהם ואם כן תיעודים רבים, אין, ואם בגלל פסח הקרב ובא בענק שמלחיץ אותו עד מאוד שכן ככל הנראה את מחצית החג יעשה הוא לראשונה בביתו הפרטי, 'שיריים 'מנצל את הבמה לאחל לעשרות אלפי קוראיו בארץ ובעולם בברכת 'אפרילכען כשר'ן פסח', ושנזכה עוד השתא לאכול מן הזבחים ומן הפסחים בבנין בית המקדש בב"א.

יש לכם תיעוד או סיפור מעניין למדור 'שיריים'? אתם מוזמנים לשלוח לכותב המדור במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תותח אתה

רב אשר דוייטש הוא כהן…
אבל גם בלי זה היה שומר מרחק

שאפו?

תרגעו כבר עם ה"שיריים" הזה
תמצאו שם יותר נורמלי

אחלה מדור טוטח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture