צילום: באדיבות עדכוני חב"ד

אבל בחב"ד: הרב שמואל חפר ז"ל

ברוך דיין האמת: ר' שמואל חפר ז"ל ששימש כסגן יו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש וכיו"ר הועד למען שלימות העם ומנהל 'בית רבקה' שבכפר חב"ד עבר במהלך השבת אירוע לבבי והשיב את נשמתו הטהורה כשהוא בשלהי שנות השמונים לחייו

עם צאת השבת מגיעה הידיעה המרה על פטירתו של ותיק עסקני חב"ד בארה"ק, הרב שמואל חפר ז"ל והוא בשנת השמונים ותשע לחייו. המנוח ר' שמואל חפר ז"ל שימש כסגן יו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, וכן כיו"ר הועד למען שלימות העם ומנהל 'בית רבקה' שבכפר חב"ד.

המנוח נולד בבודפשט שבהונגריה, שם עברו עליו שנות ילדותו עד פרוץ מלחמת העולם השניה. בימי המלחמה נאלץ יחד עם הוריו ושמונת אחיו, לברוח ממקום מסתור אחד למשנהו. כאשר הם נודדים לאיטליה, משם לגרמניה ואחר כך למחנה עליה יהודי בצרפת. בראשית שנת תש"ז, הפליג עם חבריו לארץ הקודש, אך נעצר בידי הבריטים ונשלח לבלות חצי שנה בקפריסין, לאחר מכן הפליג בשנית לארץ כאשר הפעם עלתה בידו.

בשנת תשי"ד יצא בשליחות הסוכנות היהודית לפעול בקרב בני נוער יהודים במרוקו, בברכת האדמו"ר מגור בעל ה'בית ישראל' זיע"א, שם נתוודע לראשונה לחסידות חב"ד ולאנשיה, כאשר פגש את השליח הרב שלמה מטוסוב.

מששב לארץ, החל לעסוק בשדה החינוך הדתי תחילה במקוה ישראל ולאחר מכן בנחלים תוך כדי שהוא שומר על קשר עם חסידי חב"ד. את תלמידיו במוסדות השונים היה לוקח בי"ט כסליו ותאריכים חב"דים נוספים ל"פרדס" בלוד להתוועד עם ר' שלמה חיים קסלמן.

בשנת תשי"ח התחתן עם בת ר' חיים יוסף רוזנבלום מתל אביב. אחרי החתונה החל בעסקנות חב"דית. תחילה ניהל שני בתי ספר של הרשת בכפר סבא וביפו, עד שנקרא על ידי גדולי החסידים דאז לנהל את בית רבקה, מוסד שכמעט נסגר לפני כן ותחת שרביט ניהולו הפך למוסד מפואר ומרשים.

על פי הוראות והכוונה מפורטת מכ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, הקים את כפר חב"ד ב' שהינה קרית החינוך החב"דית הגדולה בישראל, בה שוכן מוסד בית רבקה כפר חב"ד. כאשר בשל פועליו הכבירים הוא זכה לקרבה והערכה גדולה מצידו של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל.

במהלך השבת האחרונה עבר ר' שמואל אירוע לבבי והוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרו לדאבון ליבם של משפחתו הכבודה ומכריו הרבים כשהוא בשלהי שנות השמונים לחייו. המנוח הותיר אחריו זרע ברך השם. יהי זכרו ברוך.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך דיין האמת

אבל בחב"ד?!
ריבונו של עולם!! מספיק עם הפילוג הזה.. גם אסונות לא מזיזים לכם כלום בלב?
זה אבל לכל היהודים!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו