צילום: יעקב כהן

מרן הגרש"מ עמאר: "מבקשים ממנו שיהיה שליח צבור לפני המקום"

רבה של ירושלים ספד למרן הגר"א בקשי דורון זצוק"ל: "שר וגבור במלחמתה של תורה, וגדול בהקמת עולה של תורה. שר בעל מעוף בהנהגת והעמדת תלמידים הרבה, בדעת ותבונה, וגדול בהקמת מוסדות תורה, שלא תשתכח תורה מישראל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מרן הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון הגדול הרב שלמה משה עמאר ספד הבוקר למרן הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק"ל, הרב הראשי הספרדי לשעבר, שהלך הלילה לעולמו: "הלא תדעו כי שר וגדול נפל היום בישראל, מרן הראש״ל הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הגאון הגדול רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, אביהם ואהובם של רבני ישראל ושל דייני ישראל, אשר יצא לפניהם ואשר בא לפניהם שנים רבות מאד".

"אשר נהג רבנותו ונשיאותו בכבוד ובחן ונעימות כמסורת גדולי חכמי הספרדים מאז ומתמיד, ונשא את צרכי הדור על לבו תמיד, ולא הסיח דעתו מהם, והכל עשה בענות צדק ובשובה ונחת, ודברי חכמים בנחת נשמעים. שר בתורה וגדול בהוראה באו״ה ובדינים הנדונים בבתי הדין, שר ומנהיג את עם ה׳ בדרך התורה, ושליט ביראת השם. שר וגבור במלחמתה של תורה, וגדול בהקמת עולה של תורה. שר בעל מעוף בהנהגת והעמדת תלמידים הרבה, בדעת ותבונה, וגדול בהקמת מוסדות תורה, שלא תשתכח תורה מישראל".

"שר וגדול בשקידתו הגדולה בתורת א-ל-הים חיים, ובחיבור ספרים, גדולים ומאירים, לארץ ולדרים, ככוכבים וספירים, בתשובות בהלכה, סדורה וערוכה, בכל ארבעת חלקי השו״ע, בלמדנות עמוקה, ובבקיאות רחבת ידים, ובספריו הנפלאים על התורה ברעיונות מוסריים מקוריים, המושכים לבבות, בנים ואבות, לאלפים ורבבות, במדב׳ר בערבו׳ת, בתורתו שכתב, ושמסר בדרשותיו בכל אתר ואתר בארץ ובפזורה, כדרכה של תורה, וליהודים היתה אורה".

מרן הגרש"מ עמאר חותם את הספדו הכתוב: "ובכן היה לאין מחמד כל עין, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳. ואנחנו מבקשים ממנו שיהיה שליח צבור כעמוד האש שלפני המחנה, להביא צעקתם ומצוקתם של עם ישראל לפני המקום ברוך הוא, ולא ידום ולא ישקוט עד אשר ינחם ה׳ את עמו וישלח משיחו לפדות עמו ונחלתו, ובא לציון גואל בב״ב. הכותב בלב נשבר ועין דומעת, ובצפיה לישועה".

מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף ספד הערב למרן הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק"ל שהלך הלילה לעולמו ואמר כי "עולם הרבנות התורה וההלכה איבד את אחד מעמודי התווך שלו הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק״ל".

"אוי לו לדור שאיבד כלי חמדתו, או לה לספינה שאבד קרבניטה, המשיך את שושלת הראשונים לציון לדורותיהם, זך השכל והרעיון, זכינו להכירו עוד כאשר כיהן כראש הקיבוץ בישיבת פורת יוסף והרביץ תורה בתלמידים שהשתוקקו לקבל תורה מפיהו, שיעוריו בישיבה היו מלאים בפלפול חד, ובספריו הרבים חתר לשלב את השיטות, השיטה הליטאית בה למד בישיבת חברון, עם השיטה ההלכתית הספרדית כפי שלמד ממרן אאמו״ר זיע״א היה מפורסם בכוחא דהיתרא כפי מסורת גדולי ספרד ולאמיתה של תורה".

"עם השנים התמנה ע״י מרן אאמו״ר זצ״ל לרב העיר בת ים, ובשנת תשל"ה הביא לבחירתו לרב ראשי לחיפה , בה כיהן כעשרים שנה, בשנת תשנ״ג נבחר לראשון לציון הרב הראשי לישראל והוביל את מהפיכת הכשרות ברבנות הראשית, הנהיג וסידר את כלל מחלקות הרבנות מהמסד ועד הטפחות, הרבנות הראשית לישראל חייבת לו את תקומתה המחודשת בעשרות השנים האחרונות. תנחומיי למשפחתו יחד עם כל בית ישראל אשר אבלים את לכתו. ויה״ר שיבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן", דברי הגר"י יוסף.

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו אמר הערב כי "יחד עם כל בית ישראל מתעטף באבל בערב הקשה הזה עם הסתלקותו לגנזי מרומים של הראשון לציון, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון הגדול רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל ששימש בין היתר כרב בערים בת ים וחיפה".

"הגר"א בקשי דורון כיהן כנשיא בית הדין הגדול ועמד בראשות מוסדות תורה רבים בהם צמחו תלמידי חכמים מופלגים. עמד לימין רבני ודייני ישראל בעצה ותושיה. הסתלקותו הערב מותירה חלל גדול בעולם היהודי. נמשיך עם כל בית ישראל להעתיר בתפילה לבורא עולם שישלח רפואה שלמה לכל החולים ויסיר מאיתנו את המגיפה הקשה הזו", דברי הגר"ד לאו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture