סערה בניו יורק: מאות ליוו את האדמו"ר זצ"ל – ראש העיר זעם, תקף והתנצל

מאות השתתפות בהלווייתו של כ"ק האדמו"ר מתולעת יעקב זצ"ל בניגוד להנחיות, מה שעורר את זעם ראש העיר שהורה למשטרה לפזרה: "זמן האזהרות חלף". בקהילה היהודית ומחוצה לה גינו: "מסמן קהילה אתנית". ראש עיר ומנהיגי הקהילה התנצלו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הלילה נערכה בארצות הברית הלווייתו של כ"ק האדמו"ר מתולעת יעקב זצ"ל שנפטר אתמול בגיל 75 לאחר שחלה בנגיף הקורונה. האדמו"ר שפטירתו פערה חלל ענק בקרב בני קהילתו בברוקלין והמשחרים לפתחו, הובילה לכך שמאות חרדים מהאזור השתתפו בהלווייתו, כשהם לובשים מסכות, אך בניגוד להנחיות על שמירת מרחק ומניעת התקהלות, כשרבים מצטופפים בניסיון להתקרב למיטה קדושה.

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלזיו זעם על מראות ההלוויה והורה למשטרה המקומית לפזר את הקהל ותקף הציבור החרדי בעיר: "המסר שלי לקהילה היהודית, ולכל הקהילות, פשוט: זמן האזהרות חלף". בציוץ בטוויטר כתב כי "משהו בלתי מקובל לחלוטין קרה הערב בוויליאמסבורג: הלוויה גדולה באמצע מגפה. כששמעתי על זה הלכתי לשם בעצמי כדי לוודא שהקהל מתפזר. מה שראיתי לא יתקבל בסובלנות כל עוד אנחנו נלחמים בנגיף הקורונה".

דבריו של ראש העיר ניו יורק עוררו ביקורת גדולה. מבקריו טענו שהוא מפלה לרעה את הקהילה החרדית – בשעה שגם אזרחים אחרים מפרים את ההנחיות. "זו בטח בדיחה", אמר חיים דויטש, חבר מועצה שמייצג מחוז בחירה עם קהילה חרדית גדולה. "האם ראש העיר ניו יורק באמת מסמן קהילה אתנית ספציפית (קהילה שנתונה לפשעי שנאה הולכים וגוברים בעיר שלו) על שלא צייתה להנחיות?".

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, הגיב לדברים ואמר כי בניו יורק מתגוררים יותר ממיליון יהודים. הוא הוסיף כי יש לגנות את אלו שאינם פועלים על פי כללי הריחוק החברתי, אך ציין כי מדובר בהכללה מקוממת. מועצת יחסי הציבור של הקהילה האורתודוכסית הלינה גם היא על דבריו של ראש העיר, ופרסמה תמונות בהם נראים תושבים אחרים שהתגודדו אתמול בעיר בניגוד להנחיות.

גם בנו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ג'וניור, תקף את דה בלאזיו, והציג בטוויטר השווה בין דבריו התוקפנים היום כלפי הקהילה היהודית, לעומת לעומת ניסוחו העדין והחנפני כלפי הציבור המוסלמי, לאחר שבתחילת תחילת חודש הרמאדן התפרסמו תיעודים של מוסלמים בניו יורק מתפללים בלי הקפדה על הנחיות הקורונה.

"למי שחוגג, אני יודע שכואב לא לסגוד יחד במסגד או להיות עם המשפחה או החברים. אבל ההקרבה שלך משחקת תפקיד קריטי במלחמה במחלה זו ובהצלת חיים", כתב. בנוסף, כתב כי "למוסלמים הניו יורקים המתחילים את חגיגותיהם הלילה (רמאדן) הזקוקים לארוחות חלאל, יש לנו אותם ברחבי אתרי האינטרנט עם 400 מקומות להשיג, ואתרים שבהם פוקדים הקהילות המוסלמיות שלנו".

גם הסנטור הרפובלקני הבכיר טד קרוז גינה את ראש העיר האמריקאי וכתב בטוויטר כי "הם דה בלזיו היה מפרסם את הציוץ הזה אם היו מחליפים את המילה 'יהודי' בכל מיעוט דתי אחר? אם לא, אז למה לא? יש לאכוף חוקים באופן ניטרלי ללא התייחסות לדת או אמונה".

לאחר הביקורת החריפה נגדו מצד אנשי ציבורי חרדים, יהודיים ואף גויים, דה בלזיו החליט להתנצל בפני הציבור החרדי המתגורר בעירו ואמר כי "חייהם של האנשים האלה היו בסיכון. אני מבין שאנשים כאבו, אך לרוע המזל חלק מהאנשים ידבקו בקורונה. אני מתנצל אם הדרך שבה נאמרו הדברים נתנה לאנשים תחושה שאני מתנהג אליהם בצורה שגויה".

עוד הוסיף כי הוא "אוהב את הקהילה החרדית" ומודע לצורך של התושבים להתאבל – במיוחד אחרי זמן רב כל כך בבתים. עם זאת הדגיש: "התקהלויות גדולות יובילו רק לעוד מתים ולעוד משפחות אבלות. אנחנו לא נרשה זאת. הוריתי למשטרת ניו יורק שיהיה סטנדרט אחיד לעיר כולה: אפס סובלנות".

בקבות הסערה שלחו מזכיר מוסדות תולעת יעקב בראשות של האדמו"ר זצ"ל, הרב יעקב מרץ, מכתב הבהרה ובתנצלות: "צר לנו שהלוויתו של האדמו"ר שלנו זצ"ל הסתיימה בכאוס ובמחלוקת, ואנחנו מרגישים שעלינו להסביר את מה שקרה. חסידיו הרבים של הרבי רצו להשתתף בהלוויה, והתכנית שלנו היתה לסגור כמה רחובות, על מנת שהחסידים יוכלו ללוות את הנפטר, תוך שמירת מרחק חברתי ולבישת מסיכות.

תקף והתנצל. דה בלזיו. צילום: ויקיפדיה

יש לציין שעמדותיו של דה בלזיו הן פרו-ישראליות. לפני היותו לראש עיריית ניו יורק ביקר שלוש פעמים בישראל. לפני כשש שנים הגיעבאופן בלתי מתוכנן לנאום בפני השדולה הפרו-ישראלית אייפאק וציין: "חלק מהגדרת התפקיד שלי היא להגן על ישראל". לפני ארבע שנים הצהיר שהוא מתנגד לארגוני הBDS ושבכוונתו להתעמת עם "אנשים התומכים ב-BDS … המכנים את עצמם פרוגרסיביים".

עוד הוסיף כי תנועת ה-BDS "שואפת לחתור תחת הכלכלה של מדינת ישראל ולהקשות על קיומה של ישראל – ולפיכך, היא כופרת בעצם הרעיון לפיו העם היהודי זקוק למולדת, בעולם שעודנו מסוכן ולא מסודר. ישראל, בזמנים טובים ורעים, זמנים קשים ופחות קשים, הייתה מגדלור". הוא ציין את "המעשים הטובים" המרובים של מדינת היהודים, ואת העובדה שכאשר מתרחשים אסונות בעולם, "ישראל היא אחת הראשונות שבאות לשם להגן על הנזקקים, בלי קשר לרקע שלהם ובלי קשר לאמונתם".

מכתב ההתנצלות

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הוא שונה מכרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן ומיו"ר ועד מירון דוד קליין, למה אותם לא מגנים???

בלי או עם קשר לכמה שומרים על ההנחיות בניו יורק, החסידים פשעו! הם סיכנו את חייהם וחיי קרוביהם! כל אדם שידביק יתן את הדין על הכך!
פיקוווח נפש!
תתעוררווווווו!!!

מה לעשות, אבל הוא צודק,
כל מי שהיה שם ולא שמר על הכללים הוא רוצח!!!!
והדין הוא "הבא להורגך השכם להורגו".

די לחפש אנשים בפינה הוא צודק ב100 אחוז במקום שיעשו חשבון נפש על הרתיחה מחפשים מי אמר ובדיוק באיזה נוסח

ראש העיר צודק זאת הפקרות שוטים בלי שכל. מארגנים טפשים שלא יודעים שעולם גולם ואין דרך אחרת חוץ מלהשאר בבית

את האמת אני לא מבין אותם
מתו לנו מאות אנשים ואנחנו עדין עושים לוויות המוניות?????
איפה השכל

בניו יארק כולם נדבקו כבר. אין מי להדביק יותר

השאלה היתה למה הוא שתק בזמן שכל השקצים בנו יורק יצאו לגן המרכזי לצפות בהצגה של מטוסים

במקום לשמש דוגמא להתנהגות טובה וקידוש השם אז הם עושים להפך ויש להם עוד תלונות?

פאייער!!!!!!!!!

הגיע הזמן להפסיק להתבכיין כל הזמן על זה שגם אחרים לא בסדר … מי שנמצא בשטיבלך יודע שלפחות בחצי מהם אין סבון ידיים וההיגיינה זוועתית וזה עוד לפני הקורונה . לצערי משהו בתודעה אצל חלק גדול מאיתנו חסר משמעותית בכל העניין של היגיינה , וזה הרי בלי קשר לקורונה וק"ו במצב של קורונה . והאמת שזה גם באשמת רשויות המדינה שלא מתקצבות אותנו רחוק ממה שמגיע לנו יחסית לחלקנו באוכלוסיה וממילא אין תקציב

מי שראה השבוע את הסירטון של האברך בוויליאמסבורג שהשתחרר מבית החולים ראה את אותם המראות. האם באמת יש שם ציבור כל כך גדול של טיפשים או שכמו שכתב אחד פה כבר אין את מי להדביק ? מה שבטוח בשש אחרי המלחמה יצטרכו לחשוב ברמה הציבורית החרדית איפה טעינו ? למה לא התעוררנו בזמן ?

ההתנצלות היחידה של ראש עיריית ניו יורק צריכה להיות על כך שהוא לא חלק שם קנסות לכל הרוצחים האלו.. שרוצים ה"י ח"ו עוד לוויות שבהם הם יוכלו להדביק עוד וחוזר חלילה,
לא כל דבר זה אנטישמיות!!!!!!!!

יש עוד נקודה בשערוריית דה בלאסיו

פחות סביר להניח להאמין שראש העיר הזה הוא כזה בור ובלתי מודע שאינו מכיר את הקבוצה הספציפית הזו בוויליאמסבורג, הבחורים החסידיים שליוו את האדמו"ר…שיהיו בכלל קוראי טוויטר … אז למי בדיוק התייחס הציוץ שלו ל"קהילה היהודית", אם לא הסתה פרועה, או לפחות חסרת אחריות במקרה הטוב?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture