צילום: דוד כהן - פלאש 90

ישהה בבידוד במירון: גאב"ד קארלסבורג יגיע מארה"ב לפקוד את ציון הרשב"י

לאחר תקופה ארוכה שגאב"ד קארלסבורג הביע את רצונו להגיע למקום מנוחת הרשב"י במירון לקראת ל''ג בעומר, הצליחו מספר עסקנים בכירים להשיג אישור מיוחד לגאב"ד. אמש המריא יחד עם בנו לארה''ק כשמנתב''ג הוא ימשיך ישירות למעונו שבמירון

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גאב"ד קארלסבורג, הגאון הצדיק רבי יחזקאל ראטה שליט"א, המתגורר בארצות הברית המריא אמש (שלישי) בשעות הלילה המאוחרות לכיוון ארץ הקודש בכדי שיוכל לשהות ביום ל"ג בעומר בסמיכות לציונו של התנא האלוקי רשב"י זיע"א זאת כמנהגו בקודש מזה עשרות שנים.

עם פרוץ מגיפת הקורונה שהלכה והתפשטה במהירות בארץ ובעולם כולו, בשלב שכבר התברר כי דרכי ציון הרשב"י יהיו סגורים השנה ביום ל"ג בעומר, הביע גאב"ד קארלסבורג את רצונו העז להגיע לארץ הקודש בכדי לשהות בסמוך לציון הרשב"י כמנהגו מזה עשרות בשנים.

הגאב"ד הרבה לדבר על כך כי למרות הכל רצונו וכמיהת נפשו היא להגיע לציון במירון כמנהגו מזה עשרות שנים, מקורביו שראו את כמיהתו ותשוקתו הגדולה של רבם הנערץ לא יכלו לעמוד מנגד והחלו להפעיל קשרים חובקי עולם בכדי להוציא את מחשבתו ורצונו של הגאב"ד מן הכח אל הפועל.

ל'חדשות JDN' נודע כי לאחר ימים ארוכים שנערכו בהם מאמצים בינלאומיים בהם הפעלת קשרים רבים הצליחו מספר עסקנים גדולים ובכירים בארצות הברית לקבל אישור מיוחד לגאב"ד קארלסבורג שליט"א להמריא לארה"ק ולשהות בדירתו שבמירון, כך שיוכל לשהות במקום גם בל"ג בעומר כרצונו העז.

הגאב"ד שליט"א המריא אמש (שלישי) בשעות הלילה המאוחרות ממקום מושבו בארצות הברית, כאשר למסע הקודש מצטרף בנו הרה"צ רבי משה ראטה שליט"א שישהה יחד עם אביו בכל התקופה הזו.

הגאב"ד בהדלקה במירון לפני מספר חודשים. צילום: דוד כהן – פלאש 90

על פי המסתמן גאב"ד קארלסבורג עתיד להגיע במהלך היום לארה"ק כאשר מנתב"ג הוא יסע ישירות למעונו שבמירון שם הוא ישהה בבידוד ביתי על פי כלל כללי גורמי הרפואה כאשר ביום ל"ג בעומר הוא יהיה מן הבודדים בעולם כולו שיזכו לעלות למקום מנוחתו של התנא רשב"י זיע"א.

יצוין כי גאב"ד קארלסבורג, הגה"צ רבי יחזקאל ראטה שליט"א נוהג מזה כארבעים שנה לפקוד את ציונו של הרשב"י זיע"א בכל עת מצוא, זאת מלבד ימי ההילולא בל"ג בעומר, מידי פעם במהלך השנה כשירגיש הגאב"ד כמיהה ותשוקה לציונו של הרשב"י הוא ימריא יחד עם מקורביו מארצות הברית היישר לארה"ק שם ישהה ימים ארוכים במעונו שבמירון.

גם בימי שהותו במירון כמעט ולא ישהה במעונו הפרטי, שעות על גבי שעות ניתן לראותו יושב סמוך ונראה לציון המצוינת כשהוא עוסק בתורה באופן מופלא, רבים אז עולים במיוחד לציון בכדי לזכות לשטוח את שאלותיהם בפני הפוסק הידוע כשהוא משיב לכולם באורח רוח ובמאור פנים.

ישנם גם ימי עיתות רצון בהם הגאב"ד מגיע מידי שנה, כדוגמת ימי השובבי"ם אז שוהה הגאב"ד שבועות ארוכים ברציפות במושב מירון, ימים ארוכים הוא מעביר בסמיכות לציון הרשב"י ושופך שיח לישועת הכלל והפרט, אם כי גולת הכותרת היא יום ההילולא בל"ג בעומר אז הגאב"ד עורך הדלקה מיוחדת לע"נ התנא כאשר כל ישותו מאירה באור הרשב"י. קשרו העז של הגאב"ד למקום מנוחתו של הרשב"י היא המיוחדות, קשר עז שכמעט ולא ניתן לתארו במילים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture