צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם יוצא מ'הקפסולה': ה'שיעור כללי' מאחורי הניילון וה'תשלומין' במירון

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: החברותא של האדמו"ר מסטריקוב, נשיא המועצת בציון השל"ה, ומפגש האדמו"רים ברחובות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השבוע 'שיריים' פותח את המדור הנחשק במגזר החרדי באיחור משהו, בחשיפה ראשונית הוא יספר כי בשעות האחרונות הוא יצא לפוש מעט עם חבריו למערכת שהיו זקוקים למעט אוויר לנשימה, 'שיריים' עזב את מכשירו וחשב לנשום אוויר צח ולשכשך את רגליו במים קרירים. אממה, שהטלפון לא הפסיק לצלצל והקוראים הנאמנים דרשו וחקרו מדוע המדור בושש מלהגיע, 'שיריים' ניסה לתרץ תירוצים אך ללא הועיל. "כיצד נוכל לעבור ליל שישי בלי המדור שלך" זעמו הקוראים, ו'שיריים' שניחן בלב טוב ורחמן עזב את האוויר הצח, את הפירות הטריים ואת המים הקרירים והתיישב לכתוב את המדור הנחשק שמכה גלים מידי שבוע במגזר החרדי, ולא רק, בארץ ובעולם כולו.

ביום חמישי האחרון חסידות סלאנים התעטפה באבל כבד עם הסתלקותו של ראש הישיבה הגאון החסיד רבי חיים יוסף דוד וינברג זצ"ל, ראש הישיבה שחלה בקורונה בזמן שהותו בארצות הברית הלך לעולמו לאחר שבועות ארוכים בהם היה בין שמים לארץ, 'שיריים' ששמע על האבל התעטף בצער ויגון, בשעות המאוחרות של הלילה הוא קבל תיעוד בלעדי בו נראה מחותנו כ"ק האדמו"ר מסקווירא שליט"א מלווה את ארונו בדרכו האחרונה ובטיסת בזק לארה"ק, כאן הוא נטמן בזמן דמעליא פניא דשבתא.

ושעות קודם לכן הגיע כ"ק האדמו"ר מקוזמיר שליט"א להעתיר בתפילה לישועת הכלל והפרט ברחבת הכותל המערבי, מקום שלא זזה ממנו שכינה מעולם. 'שיריים' שלא מפספס גם את הדברים הקטנים ביותר ראה את כ"ק האדמו"ר מגיע עם צעיפו הלבן כשהפעם הוא משמש לצורך מסיכה, זאת כפי ההנחיות של משרד הבריאות. והתיעוד לפניכם.

ובישיבת 'תורה בתפארתה' שבאלעד שקדו ימים ולילות להכין את היכל בית המדרש לקראת חזרתם של מאות הבחורים, על פי מתווה 'הכוללים'. בישיבה חילקו את בית המדרש עם מחיצות ניילון פשוט והמתינו לחזרתם של הבחורים הלמדנים. גם שם לא הצליחו לחמוק מעינו של 'שיריים' והתיעוד מוגש כאן.

וללא ספק הסיפור שעשה את השבוע הוא ההחלטה בחסידות גור כי כ"ק האדמו"ר שליט"א שלא יצא ממעונו במשך שבועות ארוכים יחל להתפלל את תפילות מנחה – מעריב בשטח פתוח ובסמיכות לבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים כאשר בכל תפילה יורשו להתפלל חמישים אברכים בלבד שיירשמו לכך מראש. 'שיריים' רץ למקום בכדי לתעד את האדמו"ר, הוא הצליח לתפוס תיעוד נדיר אך בעקבות כך החליטו בחסידות להגביה את המחיצות של מקום התפילה בכדי שלא יתפסו תיעודים של כ"ק האדמו"ר שליט"א שכידוע מתנגד מאוד לצילום. הגבהת המחיצות לא ממש עזרה ותיעודים נוספים הגיעו ל'שיריים' אך לא כעת הוא הזמן.

ובחסידות בעלזא חזרו בהתרגשות גדולה להיכל בית המדרש, ההפתעה הגדולה הייתה כשכ"ק האדמו"ר שליט"א נכנס לתפילת מעריב כשהוא חבוש ב'ספודיק' לרגל היום המיוחד. האדמו"ר ניגש לפני העמוד, והחסידים פצחו בשירה לרגל היום הגדול, יום בו שערי בית המדרש נפתחים.

וכ"ק האדמו"ר מסטריקוב שליט"א התיישב בחצר הבניין בירושלים עם תלמידו ויחד צללו בעומק העיון, 'שיריים' שיודע כל דבר יספר כי התלמיד הוא נכדו של כ"ק האדמו"ר מנדבורנא חיפה שליט"א אשר לומד אצל האדמו"ר מסטריקוב בישיבת רחמסטריווקא בירושלים שם מוסר האדמו"ר שיעורים נדירים. התיעוד נחשב לנדיר ביופיו כשהאדמו"ר והתלמיד לומדים בשקט באוויר הצח של ירושלים.

והגאון רבי יהודה אריה דינר שליט"א חגג את שמחת ה'בר מצווה' לנכדו, איך לא, בגג בית הכנסת המיתולוגי 'לדרמן'. הפוסק ישב במרחק מהקהל המצומצם וחבש 'מגן פנים' כפי ההוראות.

ועכשיו בנימה אישית מעט, 'שיריים' מקבל מידי יום מאות אם לא אלפי תיעודים נדירים של גדולי האדמורי"ם והרבנים אך התיעוד הבא הצליח לרגשו במיוחד, לשם כך הקדמה קצרה: כפי שחשפנו כאן ב'חדשות JDN' גאב"ד קארלסבורג שליט"א מארה"ב הגיע למירון בטיסה מיוחדת לרגל יום ההילולא של רשב"י זיע"א, הגאב"ד שהה בדירתו לבידוד במשך שבועיים ימים, למי שקצת מכיר, גאב"ד קארלסבורג רוחש אהבה גדולה למקום המקודש הזה, פעמים רבות יגיע הגאב"ד במהלך השנה וישהה ימים ושבועות ארוכים אצל הרשב"י שם יישב כל היום יתפלל וילמד כשהוא עונה בין היתר לשאלות רבות המגיעות לשולחנו, תלמידיו שראו את צערו הגדול על כך שהוא לא יוכל להגיע למירון בל"ג בעומר הצליחו לרקום קשרים דיפלומטיים והגאב"ד הגיע למירון. והשבוע עם תום ימי הבידוד הגיע הגאב"ד בהתרגשות לחצר ציונו של הרשב"י זיע"א. אשרי עין ראתה את הגאב"ד שעה שהוא נעמד בתפילה במקום אש שלהבת קודש. אוהל הרשב"י היה שם בכדי לתעד. 'שיריים' כאמור התרגש עד דמעות.

ורבה של בני ברק הגרא"י לנדא שליט"א עזב את העיר החמה והלוהטת והגיע לשפוך שיח בציון הרשב"י זיע"א במירון, רב העיר הגיע בתוך ימי ה'תשלומין' לל"ג בעומר והתיישב בפתח המערה שם נשא תפילה שעה ארוכה, שליח 'שיריים' היה שם בכדי לתעד.

ולא הרחק משם ראה 'שיריים' את נשיא מועצת החכמים מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א כשהוא מעתיר בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט בציון השל"ה הקדוש בטבריה, ראש הישיבה הגיע במיוחד מירושלים לציון בטבריה לרגל ערב ראש חודש סיוון יום המסוגל לתפילת השל"ה על חינוך הצאצאים.

וראב"ד ה'עדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך שליט"א יצא לראשונה מאז פורים ממעונו שבשכונת 'הר נוף' הירושלמית והגיע למסור שיעור כללי בהיכל ישיבתו שבבית שמש, הראב"ד התרגש לחזור לישיבה והתפלפל בלימוד עם תלמידיו מאחורי מחיצה מיוחדת.

והישיבה הראשונה שחזרה לשיגרה מלאה היא ישיבתו של הגרש"ב סורוצקין שליט"א בראשון לציון, הבחורים שסיימו את ימי הלימוד והבידוד ב'קפסולות' חזרו להיכל הישיבה, ראש הישיבה הנרגש הגיע למסור שיחה מיוחדת, אמירתו שהפכה לשיחת היום בישיבה הייתה: "אם נשים לב אזי מהרגע שהחלו לחזור ללימוד בישיבה המגיפה נעצרה".

וראש ישיבת 'קרית מלך' הגאון רבי שלמה קנייבסקי שליט"א יצא ממעונו לאחר שבועות ארוכים והגיע למסור שיעור לתלמידיו, שוקי לרר תיעד את הרגע מאחורי מחיצת הניילון.

ובאישון לילה הגיע כ"ק האדמו"ר ממיאלען שליט"א לביקור מיוחד אצל דודו כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף שליט"א, 'שיריים' יודע לומר כי האדמורי"ם נועדו יחדיו במשך שעה ארוכה כשהגבאים מתבקשים לצאת החוצה, על מה שוחחו האדמורי"ם, טרם ידוע, אך 'שיריים' מאמין שבימים הקרובים הוא יעלה על זה. בינתיים הוא השיג תמונה בלעדית מהאדמו"ר רגע לפני הפגישה הסודית.

והשמחה של השבוע הייתה חגיגת האירוסין ל'הויז בחור' המיתולוגי של כ"ק האדמו"ר ממבקשי השם שליט"א, החתן דודי וייס סגר שידוך במזל טוב, ודבר השמחה הפכה לשיחת היום בעולם החסידות, 'שיריים' מיהר לצלצל לחתן ולאחל לו ברכת מזל טוב חמה ולבבית. 'שיריים' חייב לחשוף כאן מה עומד מאחורי אירוסיו של דודי וייס, ובכן: במוצאי השבת האחרונה הגיע ה'הויז בחור' לכ"ק האדמו"ר מווערצקי שליט"א, כידוע במוצאי שבתות מחלק האדמו"ר מווערצקי 'שום' וכוס של ברכה כסגולה לישועה. לאחר ברכת המזון נתן לו האדמו"ר שום וכוס של ברכה כשהוא מבטיח לו ש'בזכות דוד מלכא משיחא עד שבועות הוא יהיה חתן'. הברכה התקיימה במהירות מסחררת ואכן תוך ימים בודדים סגר דודי וייס שידוך למזל טוב. 'שיריים' מצטרף לאיחולים ומשגר גם מכאן ברכת מזל טוב, והוא לא יכול לשכוח את הריאיון המיוחד שערך עם האדמו"ר ממבקשי השם לכבוד ימי הפורים, כאשר דודי וייס דואג שהכל יתנהל כשורה, אז דודי, נתראה בחתונה עם כל המרץ.

והסיפור שהסעיר את העולם כולו היה ללא ספק מתקפת ה'סייבר' של האיראנים על אתר החדשות המכובד הזה, 'חדשות JDN', הציבור החרדי כולו נכנס להלם גדול, שכן זהו האתר היחיד בו ניתן באמת לדעת מה קורה בעולם ובמגזר החרדי, שכן 'חדשות JDN' ניחן בחסדי שמים בכתבים ענקיים שיודעים לתת 'פייט' ולעבוד כמו שצריך, שעות לאחר מכן הכל חזר למקומו בשלום, מה שכן 'שיריים' מאוד מודאג מהתקיפה והוא מקווה שעם הלילה גם הפחד יעבור, בכל מקרה 'שיריים' מודה לכם שהייתם איתו עד כאן, ובעזרת השם שבוע הבא נשוב בכוחות מחודשים, ועד אז, שיהיה לכם כל טוב.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אדמו"ר ממיאלען הגיע לגיסו שהוא גם בן דודו בן האדמור מרחובות. ולא לאדמור מקרטשניף.

מישהו יכול להסביר למה כמעט בכ—-ל התמונות לא שומרים על כללי מ. הבריאות?

האדמו"ר מבעלזא לא לבש ספודיק במיוחד לכבוד האירוע.
מאז ומתמיד, בכל תפילה ותפילה בימות החול הוא חבוש בספודיק…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture