בברכת גדולי ישראל: הוקם ארגון גמ"ח עזר נישואין "אושר בכבוד"

בשורה משמחת לאברכים בני התורה: בברכתם, בעידודם ובתמיכתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ובפיקוחם של מורי הוראה ופוסקי הלכה, הוקם בשעה טובה גמ"ח עזר נישואין "אושר בכבוד", לסייע לאברכים המתמודדים עם העול הכלכלי הכבד מנשוא בעת נישואי הילדים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

ארגון גמ"ח עזר נישואין "אושר בכבוד" מציע לכל משפחה מסלולי הפקדה שונים ללא כל חשש ריבית לפי כל החומרות וההידורים, בפיקוח הדוק של ועד ההלכה להשקעות וקרנות "גלאט הון" שע"י רבני בתי הדין הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ זצוק"ל ובהמלצתם הנלהבת של גדולי פוסקי ההלכה את הארגון מלווים משרד עוה"ד הרצוג-פוקס-נאמן, חברת הכלכלנים WISE, ומשרד רו"ח סומך-חייקין

בשורה משמחת לאברכים בני התורה המשיאים את ילדיהם בשעה טובה ומוצלחת. לאור השבר הגדול שפוקד בשנים האחרונות משפחות רבות, אברכים עמלי תורה, שהגיעו עד פת לחם בשל החובות האדירים כתוצאה מנישואי ילדיהם, פנו מספר אברכים ובראשם הרב משה ברקוביץ ,אל מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א מכל החוגים והעדות, שהורו להם להיכנס לעובי הקורה על מנת לייסד גמ"ח שיסייע להורים להשיא את ילדיהם בכבוד, כאשר הכל יתנהל ע"פ כל החומרות ההלכתיות ללא חשש של ריבית ואיסורי תורה ובשקיפות מלאה.

הקמת ארגון "אושר בכבוד", מהווה בשורה של ממש לרבבות הורים המבקשים להשיא את ילדיהם מבלי שיצטרכו להיכנס לחובות כבדים ולגלגולי הלוואות. ראשי הארגון שמעו מגדולי ישראל עד כמה חשוב לחדד את המסר שעל האברכים לתכנן את עצמם מבעוד מועד, בכדי שלא יגיעו למצב שבו הם שוקעים בחובות.

על פי המסלולים המוצעים ע"י גמ"ח עזר נישואין "אושר בכבוד" יכולים הורים להפקיד עבור ילדיהם מגילאי 6 ומעלה ולקבל אח"כ הלוואה והחזרת חצי מהסכום בתום ההחזרים, כאשר ניתן לבחור מסלול לפי גיל הילד ובכך לקבל את התנאים טובים יותר הן בגובה ההלוואה והן בהחזר ההלוואה.

מאחר ואצל כל משפחה יכולת ההפקדה שונה, הוחלט על השקת מספר מסלולים במקביל, דבר שיאפשר לכל משפחה לבחור את התכנית הייעודית הנוחה עבורה, כאשר סכום ההפקדה המינימלי עומד על 56 ש"ח.

מסלול אחד, יאפשר להורים להפקיד עבור הילד בן ה-14 280 ש"ח כפול מאה תשלומים (סה"כ: 28,000 ש"ח), ובעת חתונת הילד, יקבלו זכות הלוואה לילדיהם על סך 100 אלף ש"ח ללא שום ריבית עם החזר חודשי של 882 ש"ח בחודש. עם גמר החזרת ההלוואה יקבלו ההורים סך חמישים אחוז מגובה ההפקדה כהחזר עבור הפקדתם.

כמו כן מוצע מסלול להורים לילדים בגילאי 6, שם יפקידו ההורים 150 ש"ח ב-160 תשלומים (24,000 ₪ בסה"כ), ולאחר מכן יקבלו זכות הלוואה של 100 אלף ₪ בהחזר חודשי של 678 ש"ח בחודש, כאשר חצי מסכום ההפקדה 12 אלף ש"ח יוחזר להורים בתום החזרי ההלוואה ואילו החצי הנותר של ההפקדה יועבר כתרומה בעת נישואי הילד.

אחד החידושים בהקמת הגמ"ח שבכל זמן נתון יוכלו ההורים לעקוב, בשקיפות מלאה, אחר סכומי ההפקדות, סכומי ההפקדות הנותרות וגובה הזכאות, תוך נגישות מרבית לכל אחד ואחד.

עם פרסום דבר הקמת הגמ"ח החדש, פנו רבנים רבים אל מייסדי הגמ"ח ואמרו כי מהלך זה הוא בבחינת הצלת הדור ממש בכך שמציל אברכים רבים מחובות ומהלוואות, דבר אשר טורד רבים מלימוד התורה בהתמדה, כדי לגייס כספים לכיסוי החובות.

לדברי מייסדי הגמ"ח, עבור ציבור בני התורה המתמודדים עם עול ההתחייבויות הכספיות הכרוכות בנישואי הילדים, מדובר בבשורה חשובה שזוכה להמלצתם ולברכתם הנלהבת של גדולי ישראל מכל העדות והחוגים אשר מעודדים את היוזמה החשובה להעניק לציבור קרן אור בתוך נטל ההתחייבויות הכלכליות.

הארגון, גמ"ח עזר נישואין "אושר בכבוד" שהוקם בידי קבוצת שליחי ציבור זוכה לפיקוחם ההדוק של חברי ועד ההלכה להשקעות וקרנות "גלאט הון" שע"י רבני בתי הדין בני ברק מיסודם של מרנן הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ זצוק"ל, בראשות הגר"י לנדו והגר"נ פל ובהמלצתם הנלהבת של גדולי פוסקי ההלכה, הגרש"א שטרן, הגרש"צ רוזנבלט, הגר"מ בן שמעון, הגר"י סילמן, הגר"ש רוזנברג, הגר"נ קופשיץ, הגרי"מ הכהן רובין, הגרש"י זעפרני, הגרש"י גלבר ועוד.

את הארגון מלווה משפטית משרד עוה"ד הגדול בישראל, הרצוג-פוקס-נאמן, חברת הכלכלנים WISE, ומשרד רו"ח הגדול סומך-חייקין.

הגמ"ח יאפשר לציבור ההורים המבקשים להדר בתכלית ההידור שלא לעבור חלילה על חשש ריבית, להפקיד כספים לטובת נישואי ילדיהם.

"בכל תחום ההלוואות, כולל של הגמ"חים השונים, עלולים לעבור על איסורי ריבית, ולכן הורו הרבנים שהגמ"ח ינוהל ע"י פיקוח רצוף של ועד ההלכה "גלאט הון" בשקיפות מלאה, על מנת לוודא שלא יהיה שום מכשול ח"ו בשום מהלך. בנוסף לכך ניתן יהיה להפקיד גם כשהילד כבר בגיל 6 ומעלה, ופעלנו לחומרא בשלושת המישורים: ההלכתי, המשפטי והכלכלי, על מנת שהכספים המופקדים יהיו בטוחים על פי דין ויעניקו בטחון הלכתי וכלכלי לציבור".

בנוסף, אומרים ראשי הגמ"ח כיוון שהכסף מופקד ע"י ההורים, הרי שלמעשה הם זוכים גם במצוות הלוואה עבור אברכים אחרים, בכך שהגמ"ח משמש למעשה כשליח של כל ההורים שמפקידים את הכסף בגמ"ח.

בימים אלו נערכים עשרות אנשי השטח של הגמ"ח על מנת להיפגש עם ציבור האברכים ובני התורה המבקשים להצטרף ליוזמה החשובה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה מספר הטלפון של הגמ"ח כדי לברר עוד פרטים,להרשם,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture