ראש הקהל החדש מצד ימין והפורש מצד שמאל ב'לחיים' אצל האדמו"ר מויז'ניץ לונדון

אחרי שלושים שנה: ראש הקהל של קהילות החרדים בלונדון פורש

הרה''ח ר' דוד הלוי פראנד ראש הקהל של קהילות החרדים בלונדון עוזב את המשרה לאחר שלושים שנה בתפקיד, במכתב הפרישה הוא כותב: "הגיע הזמן שאניח מקום לצעירים ממני להתגדר". מי שמונה כמחליפו הוא הרב בנימין שטרן • המכתב המלא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עידן חדש בלונדון החרדית: לאחר שלושים שנה בהם שימש הרב החסיד רבי דוד הלוי פראנד כראש הקהל של כלל קהילות החרדים בלונדון הוא עוזב את תפקידו, מי שמונה במקומו הוא הרב בנימין שטרן שישמש מעתה כראש הקהל של קהילות החרדים במקום, מדובר בהיסטוריה של ממש בקרב קהילות החרדים בלונדון לאחר שלושים שנה רצופות בהם שימש הרה"ח ר' דוד הלוי פראנד כראש הקהל שמילא את תפקידו בנאמנות.

במכתב פרישה מיוחד שהגיע לידי 'חדשות JDN' כותב ראש הקהל הרב החסיד רבי דוד הלוי פראנד: "כבוד מרן הגאב"ד שליט"א ורבותינו הגאונים הגדולים חברי הבד"צ דקהילתנו שליט"א, כל אחד בשם תפארתו והודו יבורך. נעימות בימינם נצח. אחרי מבוא החיים והשלום ודרישת ופרישת שלום תורתם כיאות הריני מתכבד להודיע כדלהלן".

"היות ובראש חודש מנחם אב דהאי שתא הבעל"ט בקרוב יתמלאו לי בעה"י שלושים שנה מיום ליום משנבחרתי בראשונה בראש חודש מנחם אב תש"נ לראשות הקהילה המפוארת שלנו ומאז ועד עתה זכיתי שבחרו בי פעם אחר פעם בכל עידן קיום מעמד הבחירות לוועד הקהל להמשיך להיות משרת למשרתי ה' בשררה רוממה זו של ראש הקהל".

"נתיישבתי והתבוננתי שבתום כל השנים האלו הגיע הזמן שאניח מקום לצעירים ממני להתגדר, וע"כ הודעתי לחברי וועד הקהל באסיפתנו האחרונה לפני כעשר ימים שבר"ח מנחם אב הבעל"ט אתפטר בל"נ ממשרת ראש הקהל ואם שאיני תוהה ח"ו על קיום המעשים טובים שעשיתי ונעשו בעזרתי במשך כל שנות עבודתי, ואם שגם נתבקשתי וגם הסכמתי שלא לעזוב את הוועד ולהיות להם לעיניים לפי מיטב הנסיון שבידי, אולם במקום ליטול את השם ולהיות מנהיג אהיה מעתה רוכב עם שאר הרוכבים".

עוד מוסיף ראש הקהל הפורש "ומובטחני שכשם שקבלתי שכר על הדרישה כן אקבל שכר על הפרישה ושיהיה לתועלת ולכבוד שמים כאשר איש מורם מעם במלוא כוחותיו עם מרץ מחודש יבחר בישיבת וועד הקהל למלאות מקומי להיות על העדה לחזק עוד ועוד בדקי הבית הגדול והמפואר הזה הנקרא 'התאחדות קהילות החרדים".

"ואמרתי שוודאי מן הראוי להודיע מהנ"ל טרם יפול דבר להדר"ג מרן הגאב"ד שליט"א ורבותינו חברי הבד"צ שליט"א, שבהוראתם ותחת חסותם נהגתי והנהגתי ביחד עם אחי ורעי טובי הקהל וחברי הוועד, את קהילתנו המפוארת לעמול ולשמר אותה כל השנים באחדות מופלאה השוררת בין כל חלקיה המרובים, ובכל רחבי העולם מפורסמת ומיוחדת היא במדה זו, כלילת יופי משוש כל הארץ, ומה עוד שזכינו במשך השלושים שנה האלו להדריכה על אדני התורה ועל מי מנוחות ובעה"י ראינו הצלחה מרובה בקיום ושגשוג יסודות ומוסדות הקהל בין ברוחניות ובין בגשמיות בכל השטחים ובכל מקום, בין בתקוני כשרות ושחיטה, בין בהעמדת ותיקון מקוואות, בין בריבוי בתי הוראה בתי דין ועוד בתיקוני הנהגת החברא קדישא ובתי חיים".

את מכתבו המיוחד מסיים הרה"ח רבי דוד הלוי פראנד: "וביחד עם הברכה שנהג משמר היוצא לברך את המשמר הנכנס, יהי רצון שתשרה שכינה במעשי ידיכם, הריני בהודאה על העבר ובתפילה על להבא".

מכתב הפרישה

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture