צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם של גל שני: פסגת האדמו"רים בלוס אנג'לס וציון הרבי שעבר חיטוי

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמו"ר מבעלזא מולח את הדגים, טיש היארצייט עם מסכות, ההילולא בהר הזתים והגמרות במלונית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הצום הארוך והמתיש מעט מקשה על 'שיריים' למלא את תפקידו בנאמנות ולשרבט את הגיגיו על גבי במת האתר החשוב הזה. אך כמו תמיד הוא כאן בכל יום חמישי בכדי להביא בפניכם את הנייעס החמים של השבוע ואת הסיפורים והתיעודים שהתרחשו בחצרות הקודש והיכלי הישיבות, אז 'שיריים' לא מתעייף והוא עם מרץ נעורים מגיש בפניכם שוב את המדור הנחשק ביותר.

מה גם שבשבוע האחרון בגלל מספר סיבות המדור לא הופיע כמידי שבוע, ועל כך 'שיריים' מיצר, מספר תיעודים שהיו אמורים להופיע כאן בשבוע הקודם הובאו כאן לטובתם של אלפי הקוראים האדוקים, לאחר הקדמה קצרה זו נדמה כי אפשר להתחיל.

תחילה לתיעוד שפורסם לראשונה על ידי שיריים בחשבונו האישי בטוויטר וגרם להתרגשות גדולה בעולם החסידות. בתיעוד נדיר מן הקודש פנימה נראה כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א מיד לאחר תפילת שחרית עטוף עדיין בטליתו כשהוא מולח את הדגים לכבוד שבת קודש, 'שיריים' יודע אף לספר כי הרבי מבעלזא מחזיק במנהג זה שנים רבות אך תיעוד מהרגעים מעולם לא יצא, עד לרגע זה בו 'שיריים' הניח את ידיו על התיעוד הנדיר שגרם לפרץ של התרגשות בקרב עולם החסידות בכלל ובקרב חסידי בעלזא בפרט, היו כאלו שאף נזכרו בגמרא הידועה במסכת קידושין על רבא שמלח שיבוטא. כך או כך התיעוד לפניכם.

את הגאון רבי יצחק קולדצקי שליט"א חתנו של מרן שר התורה, ראה 'שיריים' כשהוא משוחח עם אחד מחשובי התושבים בעיר מודיעין עילית, הפלא הוא, שלמרות עיסוקיו הרבים הוא מצא זמן לברך את הצלם איתמר קירשבוים שרצה ברכה עבור חבר שגר בארצות הברית, הגאון רבי יצחק קולדצקי עצר את כל עיסוקיו אמר פרק תהילים ואף הוסיף ברכה אישית כשהכל בשידור חי במצלמה המשוכללת של קירשבוים, האיש ומודיעין עילית.

והגאון רבי אליעזר טורק שליט"א חילק מיני מתיקה לצעירי הצאן לכבוד מסיבת הסידור שנערכה במעונו כמובן על פי ההנחיות ותחת שמירה אדוקה על כללי הזהירות, הגר"א טורק חיזק את הילדים כמו שרק הוא יודע ואף חילק להם ממתקים במאור פנים מיוחד. למרות שעברו שנים רבות וטובות מאז ש'שיריים' חגג מסיבת סידור בכל זאת הוא התרגש לראות את הילדים הרכים מתרגשים לקבל את הסידור החדש, בו הם יתפללו ויקרעו שערי שמים.

ו'שיריים' שעדיין תקוע כאן בישראל, ניסה כמה פעמים להמריא לתפוח הגדול אך ברגע האחרון הוא שב על עקבותיו זאת בשל החשש הכבד מחמת התפשטותה המחודשת של נגיף הקורונה, 'שיריים' אף שמע על מספר ראשי ישיבות ומשפיעים גדולים שלמרות הכל המריאו לניו יורק הגדולה. אבל לפני כשבוע שמע 'שיריים' מאחד מחבריו שהייתה נהירה המונית לביתו של הנגיד הרב רובי שראן שיחי', החל מאדמורי"ם וכלה באנשים פשוטים נהרו לדירתו של הנגיד לנחמו על פטירת רעייתו החשובה ע"ה, 'שיריים' רצה גם לנחם אך הוא הסתפק בניחום טלפוני. מי שנתפסו בעין העדשה הם כ"ק האדמורי"ם מסאטמאר ובאבוב 45 ששוחחו עם הנגיד דקות ארוכות והעריפו עליו טללי ניחומים.

ועדיין מעבר לים, כ"ק האדמו"ר מסקווירא שליט"א השוהה בימים אלו למנוחה בקליפורניה הגיע לביקור מיוחד במעון האכסניא של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורא שליט"א בלוס אנג'לס, האדמורי"ם שוחחו ארוכות בלימוד ובשיחת צדיקים. תיעוד מהמפגש המרומם לפניכם.

ומי ששמר על מרחק של שני מטר, מסיכה ושפיכת האלכוג'ל כהוגן הוא המרצה הבכיר והנודע הרב שניר גואטה, שמצליח להצחיק את 'שיריים' מידי פעם. המרצה הגיע למעונו של הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר ושוחח עמו ממושכות על הדרכים בה יש להתנהג עם ההמונים שחוזרים בתשובה.

ואיך אפשר לסכם שבוע בלי מילה שתיים על מלונית הקורונה בכפר תבור שהפכה בין לילה ל'בית מדרש' של ממש, היה זה כאשר עשרות חולי ישיבת 'בית מתתיהו' שחלו בנגיף הקורונה פונו במהירות למלונית הצפונית, בין לילה המקום הפך לבית מדרש ישיבתי, עם השטייגען המוקבל, אחד מחבריו של 'שיריים' שיגר לו תיעוד של הגמרות מוכנות ללימוד, תיעוד של הבחורים עצמם מתפלפלים בלימוד 'שיריים' מעדיף שלא לפרסם בכדי לשמור על פרטיותם. 'שיריים' אף מנצל את במה זו לשגר להם ברכת רפואה שלימה ובריאות איתנה.

ומי שעזר בפינוי המוצלח הזה של בחורי בית מת'ת למלוניות הקורונה היה איש השיטור העירוני של בני ברק אדיר מעטו שפיקח על הפינוי שהכל יתנהל על הצד היותר טוב. והנה תיעוד של מעטו מפקח על הפינוי.

וכ"ק גאב"ד מאקאווא שמרבה לפקוד את המקומות הקדושים בכל רחבי הארץ, הגיע לרחבת הכותל המערבי כשהוא עטוי במסיכה כנדרש, שם הוא התיישב על כסא מפלסטיק וקרע שערי שים לישועת הכלל והפרט, 'שיריים' שהיטה אוזן לתפילתו שמע קולות בכי חרישיים.

ורגע לפני שהיה נדמה שהולכים להטיל 'סגר' על העיר בני ברק, הגיע 'שיריים' לסיור קצר בעיר, בעודו עומד בפינת הרחוב בתוך הרכב הממוזג שאין לו ראה את ראש ישיבת סאטמאר הגאון רבי חיים צבי מייזליש שליט"א כשהוא צועד לבדו כאחד האדם בדרכו לישיבת החסידות, מעבר לדמותו המיוחדת יש פה פן נוסף מיוחד שכן ראש הישיבה חלה בקורונה וכעת אלו הפעמים הראשונות שיוצא ממעונו לאחר שהבריא בחסדי שמים לחלוטין.

ובסעודת היארצייט שערך כ"ק האדמו"ר מקאפיטשניץ שליט"א לרגל הילולת זקנו הרה"ק רבי אברהם יהושע העשיל מקאפיטשניץ זיע"א, ראה 'שיריים' כיצד כלל החסידים ללא יוצא מן הכלל מקפידים על כללי הזהירות ועוטים מסיכה כנדרש, האדמו"ר ישב רחוק מכל הקהל ונשא דברים במשנתו של בעל ההילולא.

וכ"ק האדמו"ר מזוטשקא שליט"א ערך את שולחנו הטהור לרגל היארצייט לרה"ק בעל ה'נחל יצחק' מזוטשקא זיע"א, מאות החסידים התקבצו לעריכת הטיש ושוררו ניגוני קודש, במהלך המעמד נשא הרבי דברי חיזוק וברכה במשנתו של בעל ההילולא, מי שהגיע לפאר את המעמד היה האדמו"ר החדש מאמשינווא ארצות הברית שליט"א שאף שוחח עם הרבי בחדרו במשך דקות ארוכות עם סיום המעמד.

ואפרופו זוטשקא, גם כ"ק האדמו"ר מזוטשקא אמסנא שליט"א עלה ל'הר הזיתים' להשתטח על ציון זקנו זיע"א לרגל יום היארצייט, 'שיריים' שלו שליחים בכל מקום ראה תיעוד יפה של הרבי עולה בהר הזיתים יחד עם מקורביו וגבאי כשהם שומרים על שלל הנחיות הזהירות.

מידי פעם 'שיריים' נזכר בדמותו המאירה של כ"ק האדמו"ר מקאליב זיע"א וגעגועים אדירים צפים וממלאים את ליבו עד כדי דמעות, מי שעוד התגעגע השבוע לרבי הקדוש הוא הרב הצדיק רבי מאיר אבוחצירא שליט"א ראש מוסדות 'תורה לשמה' רב קהילת 'תפארת רפאל' ורב שכונת רובע הסיטי באשדוד שהגיע להשתטח על ציונו של הרבי בהר המנוחות שם הוא העתיר בבכייה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט. התפילות בוודאי התקבלו.

ולמרות ההגבלות של משטרת ישראל המונים עלו לציונו של ה'אור החיים' הקדוש ב'הר הזיתים' לרגל יום היארצייט. גם 'שיריים' לא וויתר ובדרכים לא דרכים הוא הגיע למקום המסוגל, תחילה הוא ראה המוני אנשים איש איש פורק את מטען לבו סמוך לקבר הקדוש שידוע כמקום סגולי, לאחר מכן ראה את המשפיע האגדי רבי מיילך בידרמן שליט"א כשהוא מגיע בלוויית מספר מצומצם של מקורביו להעתיר בתפילה ובתחנונים במקום המסוגל.

מיד לאחר מכן שמע 'שיריים' קולות בכייה נוראיות הוא מיד הביט לעבר הציון שם הוא ראה את המשפיע הגאון הצדיק רבי מנחם אברהם ביטון שליט"א כשהוא משתטח ממש על הציון הקדוש וקורע שערי שמים.

והשבוע ציינו את יום היארצייט לרה"ק רבי דוד משה מקרעטשניף זיע"א. בנו כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף שליט"א שלא יצא ממעונו כבר מספר חודשים בעקבות נגיף הקורונה יצא לציונו של אביו בבית החיים ברחובות, דקות קודם להגעתו של הרבי המקום עבר חיטוי כדת וכדין על ידי בחורי החסידות, מי שעמד שם בכדי לתעד היה הצלם הגדול מכולם שוקי לרר.

ובהמשך ראה 'שיריים' כיצד בנו הנוסף כ"ק האדמו"ר מפרמישלאן שליט"א מגיע לציון אביו זיע"א בלווית מספר מצומצם של מקורבים וחסידים, מוקדם יותר ערך האדמו"ר שליט"א את שולחנו הטהור במרחב הפתוח ותחת כיפת השמיים תחת שמירה קפדנית על כללי הזהירות.

והבשורה הקשה והמרה על פטירתו של המשפיע הגה"ח רבי אברהם יצחק כרמל זצ"ל גרמה ל'שיריים' לעצבות גדולה שכן הוא שמע עליו גדולות ונצורות, מה גם לפני מספר שנים הוא שמע הקלטה של המנוח כשליח ציבור בראש השנה בסמוך לציון הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן, וליבו של 'שיריים' התעורר באהבת ה' יתברך, שכן המנוח היה ידוע בתפילותיו המיוחדות, מדין אל תמנע טוב מבעליו, 'שיריים' מגיש את ההקלטה הנדירה של המנוח ניגש לעמוד בראש השנה באומן, הקלטה שחשף דוד קליגר ברדיו 'קול חי' ובאדיבות 'ברסלב לייב'. הקלטה שתגרום לשומעים להתרומם מעט מעל הקרקע לצפות ולחכות לישועת השם.

'שיריים' שחייב התנצלות על שבוע שעבר שהוא לא הופיע כאן, צריך גם להשלים מספר איחולי מזל טוב נרגשים ולבביים, בראש ובראשונה ברכת מזל טוב חמה ורותחת לבוס הבלתי מעורער הרב דוד ברנשטיין לרגל השמחה הגדולה בהולדת נכדתו, 'שיריים' יודע לספר בסוד שה'קידושא רבא' התקיימה כבר בשבת האחרונה בעיר אשדוד תחת הסגר המכעיס. וכמו תמיד, שיריים מאחל רב נחת דקדושה מכל יוצאי חלציו.

ומכאן למזל טוב שהסעיר את עולם הצילום, היה זה שעה שנודע כי הצלם הוותיק יהודה פרקוביץ המצלם ומתעד רגעי הוד בחצרות הקודש התארס עם בת גילו בשעה טובה ומוצלחת, הבשורה היכתה גלים וגרמה להתרגשות רבה, 'שיריים' מצטרף להמוני ומאחל בניין עדי עד.

וברכת מזל טוב נוספת לעסקן החסד בעיר מודיעין עילית בעבר, ובהווה איש של חסד ובכירי הקהילה החרדית בעיר עפולה הרב שמוליק נאגר לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת, 'שיריים' גם כן משגר ברכת מזל טוב ומאחל רק נחת ושמחות.

ועוד מזל טוב אחד לשמחה הגדולה בירושלים באירוסי בתו של העסקן ואיש החסד הרה"ח הרב נחמיה הויזמן יו"ר אגודת ישועות בקיטוב, עם החתן החשוב אברהמי מנדלזון מבחירי ישיבת חיי תורה ונכד הרה"צ מזוויהל בני ברק, שמחת האירוסין הגדולה התקיימה ביום שני האחרון. מזל טוב.

ורגע לפני סיום 'שיריים' רק מעדכן כי אחד מחשובי האדמורי"ם ששהה בקרבתו של חולה מאומת ונצרך היה להיכנס לבידוד יצא באישון לילה יחד עם משפחתו ממעונו והרחיק נדוד עד לצפון הרחוקה שם הוא שוהה באחד מן היישובים בוילה פרטית. בתיעודים בלעדיים שהגיעו לדי 'שיריים' הרבי נראה צעיר מתמיד כשהוא עוסק בתורה תחת כיפת השמים ובין עשבי הדשא.

'שיריים' מאחל לאלפי קוראיו בארץ ובעולם שיהיה לכולם רק בריאות שמחה ונחת, ויתן ה' ששבוע ניפגש כאן שוב בכוחות מחודשים והעיקר עם בשורות טובות ומשמחות. אפרילכע'ן שבת.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גוט

למה יש תמונות שבהם אנשים בלי מסכות ובלי מרחק?! סכנת נפשות ממש! ואחר כך מתלוננים על המשטרה ועל הפקחים ומאשימים את כל העולם במקום להאשים את עצמם. בושה וחרפה. ונשמרתם מ-א-ד לנפשותייכם.

עוד הפעם 'המדור הנחשק'?
תגוון, יש עוד ביטויים זה כבר יוצא מהאף ( כמו הקורונה)…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture