צילום: עיריית וורמס

בית העלמין חולל על ידי תימהונית – פוליטיקאים מיהרו לגנות את "האנטישמיות"

מתפללים שעלו אתמול להתפלל על ציוניהם של המהר"ם מרוטנברג וגדולי תבל הקבורים בבית העלמין בוורמס בגרמניה גילו להפתעתם כי על הקברים הותז צבע כחול. רבה של פרנקפורט גילה כי מדובר בתמהונית שנמלטה מאשפוז וצבעה בכחול כל מה שנקרה בדרכה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מתפללים שעלו אתמול להתפלל על ציוניהם של המהר"ם מרוטנברג וגדולי תבל הקבורים בבית העלמין בוורמס בגרמניה גילו להפתעתם כי על הקברים הותז צבע כחול. רבה של פרנקפורט הרב אביחי אפל שהוזעק לטפל בחילול אומר כי "מבירור שערכתי עולה כי מדובר בתמהונית על גבול אי שפיות שנמלטה מאישפוז וצבעה בכחול כל מה שנקרה בדרכה".

קצין בכיר ממשטרת ריינפאלץ הממונה על אבטחת המוסדות היהודים יויכים כריסטוף הודיע להרב מנחם ברומר העושה ימים ולילות למען בתי העלמין כי התמהונית נתפסה על חם עם ספריי הצבע בידה והיא נמצאת כעת במעצר בית מפוקח.

בית העלמין נסגר עד ליום חמישי הקרוב. במהלך הימים הללו ייצא צוות של החברה לשימור אתרים היסטוריים בגרמניה כדי להסיר את הצבע מהמצבות העתיקות בצורה שלא תהרוס את האותנטיות. גב׳ סטלה שינדלר לשעבר ראש הקהילה של חבל ריינפאלץ אמרה כי בכוונת הרשויות לסגור את ביהע כפי שנעשה במקומות נוספים ברחבי גרמניה. אפשר יהיה לתאם את הביקור ולהיכנס רק באמצעות הממונים על המקום.

הרב אפל, המכהן כיו"ר רבני גרמניה המכה וסגן יו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', הוסיף כי "לצערי מקרי האנטישמיות אמנם רבים בגרמניה וכוחות הביטחון וביטחון הקהילות עושים כל אשר לאל ידם למען בטחון היהודים אולם במקרה זה מדובר במעשה בודד של אשה תמהונית ואין מדובר במעשה אנטישמיות".

יועץ התקשורת של הועידה ודוברה, משה פרידמן, אמר ל'חדשות JDN' כי "אני ממליץ להבא לכל מי שחפץ לשלוח הודעות דרמטיות לתקשורת לברר לפחות קודם את הפרטים ואם בידו לעשות אכן בעניין, מלבד הצהרות דקרלטיביות, הרי הוא מבורך".

יצוין שיו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ששיגר אתמול מכתב לשגרירת גרמניה בישראל, ד"ר סוזנה וואזום ריינר, בעקבות השחתת בית העלמין היהודי "הייליגר זאנד" בעיר וורמס שבגרמניה, ובו הוא דורש להעמיד לדין את האחראים לפשע השנאה ולשקם את הנזקים שנגרמו לבית העלמין.

"שמעתי בתדהמה וצער על השחתתו וחילולו של בית העלמין היהודי "הייליגר זאנד" בעיר וורמס, אחד העתיקים ביותר באירופה. אתר זה, שהוא עדות לאלף שנות חיים יהודיים על אדמות גרמניה, נפגע מפשע שנאה מתועב. בשעה שהעליה באנטישמיות הפכה למקור דאגה משותף במדינות רבות".

"ידוע לי היטב עד כמה הרשויות בגרמניה עירניות ומודעות לגל הזה של שנאה גזענית, אשר מנצלת את התפרצותה של מגיפת הוירוס קוביד-19 כתירוץ להעניק צורה חדשה לעלילות וקונספירציות אנטי-יהודיות ישנות. היחסים בין מדינותינו ובין גורמי החברה האזרחית בשני העמים, יחסים מיוחדים ואינטימיים בכל כך הרבה מובנים, הם יקרים ללבי, ואת יודעת היטב כמה אני מעריך את הידידות הרב-מפלגתית של ממשלתך".

"אני פונה איפוא כידיד אמת לרשויות הגרמניות ומדרבן אותן להעמיד לדין את האחראים לפשע השנאה הזה ולשקם את הנזקים שנגרמו לבית העלמין. אודה לך על התערבותך המיידית בעניין זה", דברי הרצוג. כאמור, מבדיקת 'ועידת רבני אירופה' עולה לא מדובר בכלל באירוע אנטישמי.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture