צילומים: שוקי לרר ודוברות נשיא אוקראינה

פרסום ראשון: גדול משפיעי ברסלב צפוי להיפגש עם נשיא אוקראינה לקראת ר"ה

לאחר שוועידת שרי אוקראינה המליצה שלא לאפשר את כניסת ההמונים לאומן בראש השנה, המריא הגר''ש ארוש שליט''א לאוקראינה כשהוא צפוי להיפגש עם נשיא המדינה היהודי בנסיון לרכך את ליבו ולאפשר את כניסת ההמונים לראש השנה • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


לקראת הפגישה: הגר"ש ארוש נושא דברים אמש על הציון באומן • צפו

פרסום ראשון: גדול משפיעי חסידות ברסלב הגאון הצדיק רבי שלום ארוש שליט"א המריא אמש (שלישי) לאוקראינה זאת במטרה לפגוש את נשיא אוקראינה היהודי וולודמיר זלנסקי בכדי לנסות ולשכנעו שיאפשר את כניסת חסידי ברסלב לאומן בראש השנה הקרוב.

ל'חדשות JDN' נודע כי דאגה רבה שוררת בקרב חסידי ברסלב בארץ ובעולם כולו עם החשש הכבד שהשנה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה לא תתאפשר כניסה לאוקראינה לקראת ראש השנה אז הם נוהגים לשהות בציון הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א כפי שציווה בצוואתו.

גדול משפיעי ברסלב וראש מוסדות 'חוט של חסד' הגאון הצדיק רבי שלום ארוש שליט"א ישב על המדוכה בשבועיים האחרונים ובקשרים חובקי עולם שהפעיל יחד עם מקורביו הוא מנסה לתאם פגישה עם נשיא המדינה וולודמיר זלנסקי, הפגישה שככל הנראה תצא לפועל, נרקמה בחשאיות, עד כדי כך, שאפילו רבים ממקורבי הנשיא לא יודעים על עצם קיומה.

הפגישה שעתידה להתקיים בימים הקרובים, תתקיים במתכונת מצומצמת מאוד וללא כניסת כלי תקשורת, במהלך הפגישה צפוי הגר"ש ארוש שליט"א לנסות ולרכך את ליבו של הנשיא בכדי שיאפשר את כניסת המוני החסידים לבא ולהסתופף בציון רבם בימי ראש השנה כנהוג מזה דורות.

מספר מקורבים מציינים כי באוקראינה יותר מכל מקום אחר הדברים יכולים להשתנות ברגע אחד, אך כפי המסתמן הפגישה עתידה להתקיים בימים הקרובים, וייתכן אף ביממה הקרובה, יצוין כי נכון לרגע זה טרם נקבעה שעה ומיקום.

בתוך כך, אמש עם נחיתתו של הגר"ש ארוש באומן הוא הגיע להשתטח על ציון הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומן, בדברים שנשא אמר: "תתחילו לבא לכאן, כבר מעכשיו תתחילו לבא בשביל ראש השנה, כל אחד שבא פותח את הדרך".

עוד הוסיף: "גם ראש השנה עצמו למרות שהעין הרע עובד, אנחנו נכין את הכל, את בתי המדרש שלנו, שיבואו כמה שיותר בראש השנה, להתחיל לבא". את דבריו סיים הגר"ש ואמר "ה' יעזור שהשנה נזכה שה'קיבוץ' כאן באומן יהיה גדול יותר מכל שנה".

כזכור לפני כשבועיים הודיעו בלשכת השרים בפרלמנט האוקראיני כי "הגעת אלפי חסידים לאומן לקיום חגיגות בפורמט המסורתי היא אינה אפשרית". הודעת משרד החוץ האוקראיני הגיעה לאחר התייעצויות שקיימו במשרד ונעשו גם עם הצד הישראלי בחודשים האחרונים.

ההמלצה של אוקראינה הגיעה משום שישראל נמצאת ברשימה האדומה של המדינות, וכן משום שקיים איסור התקהלות במדינה, כמו כן, על פי ההודעה בתי החולים אינם ערוכים לעומס גדול, והיכולת לעקוב אחרי זרים ולאכוף את הנחיות הקורונה מוגבלת.

שבוע קודם להמלצה של לשכת השרים האוקראיני ערך ראש העיר אומן אלכסנדר ציברי סקר בחשבון הפייסבוק שלו לגבי אישור כניסתם של חסידי ברסלב בראש השנה, תוצאות הסקר נטו לטובת הגויים המקומיים שלא רצו בהגעתם של רבבות החסידים, בקרב חסידי ברסלב שורר זעם גדול על ראש העיר שנודע כאנטישמי שמצא כיצד לאסור את כניסת החסידים בטענה של נגיף הקורונה.

נשיא אוקראינה: "רוצה להפוך את אומן לירושלים קטנה, גם בתשתיות ובפיתוח"

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture