מצמרר: הנבואה שהתגשמה במלאת עשור לתאונת הרכבת המחרידה

ר' אריה לא השאיר אחריו צאצאים ביולוגים אך השאיר תלמידים הרבה שלימד אותם קריאה במכון הנפלא שנקרא אז מכון הקריאה ברנשטיין ואחר התאונה נקראת על שמו יד אריה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני עשור, ביום כ"ה אב תש"פ נעצר העולם היהודי בכל העולם עם היוודע האסון הגדול של תאונת הרכבת המחרידה ליד קרית גת שבה נהרגה משפחה שלמה, ר' אריה ברנשטיין ז"ל, אשתו מרת רבקה ע"ה, בניו ובנותיו, וגם נכדו מרדכי אהרן גוטשטיין ז"ל.

האסון המחריד היה הראשון מבין אסונות כבדים שהגיעו אח"כ כשמשפחות נהרגו באסונות, הורים וילדיהם נגדעו באחת כשהעולם היהודי מזדעזע שוב ושוב.

בשונה מכל אסון אחר, תמיד נשאר אחד או שניים מהמשפחה שימשיך את השושלת, מאז השואה האיומה לא נגדעה משפחה שלמה כשכולם עלו בסערה השמימה ולא השאירו אפילו ענף דק וקטן או חוטר מהגזע שימשיך לבנות את מה שנחרב.

משפחת ר' אריה ברנשטיין עלתה כולה השמימה בדהרה עצומה של מהירות הרכבת שמחצה את הטנדר האמור להוביל אותם לבית חלקיה למנוחת השבת ועד השבת כבר לצערינו ולתוגת כל היהדות החרדית בעולם הגיעו כבר למנוחת עולמים. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים.
ר' אריה לא השאיר אחריו צאצאים ביולוגים אך השאיר תלמידים הרבה שלימד אותם קריאה במכון הנפלא שנקרא אז מכון הקריאה ברנשטיין ואחר התאונה נקראת על שמו יד אריה.

הרב אפרים שבדרון שיבדלחט"א גיסו של ר' אריה ז"ל מספר לנו דברים מצמררים על הנבואה שיצאה מפי ר' אריה ימים ספורים לפני התאונה הגדולה ועל המשאלה הגדולה שהתגשמה בדיוק עשר שנים אחרי האבידה הגדולה.

בעוד עשר שנים מספר ר' אריה ז"ל לגיסו, תוך שהם יושבים בתוך המכון כבכל יום, יתפשט המכון ויהיה החיידר הגדול בעולם, הוא יחצה ימים ונהרות ויגיע לכל פינה בעולם. ועוד אומר ר' אריה ז"ל, המשאלה הגדולה שלי הוא שגם בחורים מבוגרים המגיעים אלינו עם קשיי קריאה לא יצטרכו להתבייש להגיע למכון ולשבת עם ילדים צעירים ללמוד קריאה.

כנבואה היוצאת מפי השליט מספר ר' אפרים שבדרון שמנהל היום את מכון "מקראות" של ברנשטיין, בדיוק עשר שנים לאחרי הטרגדיה הגיע אלינו נגיף הקורונה שסגר את מערכות החינוך, לא מאפשר התקהלויות בגלל סכנת הדבקות.

ואז הגיע הבשורה הטובה בתוך ים הצער והיגון. המכון קנה מערכות המאפשרים ללמוד באונליין מתוך הבית.

הרב שבדרון מספר בהתרגשות על הנבואה שהתגשמה, על המשאלה שקרמה עור וגידים. היום שנת תש"פ ביארצייט העשירי של משפחת ברנשטיין ז"ל יושבים ולומדים במכון "מקראות" של ברנשטיין, תלמידים מכל העולם. בנים לומדים עם המלמדים של המכון, בנות לומדות עם המורות, ממרחקים עצומים ומעבר לים יושבים ולומדים באמצעות מערכות האונליין ללא שירגישו שהם לא נמצאים במקום.

במכון מקראות אונליין לומדים גם בחורים מבוגרים בני 18 וגם מעל 20 שסבלו כל השנים מחוסר יכולת לקרוא וללמוד. לה היה להם את האפשרות להגיע למרחקים וגם התביישו לשבת עם ילדים צעירים כמו רבי עקיבא בזמנו.

כשמסתכלים אחורה עשר שנים. היה זה נבואה מצמררת ומשאלה שהתגשמה, מספר ר' אפרים שבדרון עם דמעות בעיניים. ראוי כל כלל ישראל לדעת על המתנה הנפלאה שגם בתוך המצב הקשה הזה כשאי אפשר לצאת מהבית. כשאי אפשר להיקהל. אפשר ללמוד בחיידר של ברנשטיין מהבית.

הנבואה של ר' אריה התקיימה במלואה. לאחר עשר שנים יהיה המכון שלנו החיידר הגדול בעולם. והמבוגרים לא יתביישו ללמוד במכון.
מכון "מקראות" של ברנשטיין ממשיך במלא המרץ להעמיד תלמידים לעילוי נשמתם של משפחת ברנשטיין ז"ל וכל אחד בעולם בכל גיל ובכל רמת קושי יכול בטלפון אחד להיות מתלמידיו של ר' אריה ז"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture