Yaakov Naumi/Flash90

בברסלב זועמים: "ישראל לוחצת על ממשלת אוקראינה שלא יאפשרו את הנסיעה לאומן"

גורמים בחסידות ברסלב מכחישים את הדיווחים כי ממשלת אוקראינה מתנגדת להגעת האלפים לציון הקדוש באומן. נחמן בנשעיה ל'חדשות JDN': "על אף המאמצים של ממשלת ישראל לחבל בהבנות עם האוקראינים אנחנו מתקדמים מול האוקראינים לגבי המתווה שיאפשר נסיעה בטוחה לאומן"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קצת יותר מחודש קודם ראש השנה ובחסידות ברסלב זועמים על הפרסומים בשבוע האחרון לפיהם ממשלת אוקראינה אוסרת באופן רשמי וסופי את כניסתם של חסידי ברסלב לאומן כמנהגם מידי שנה בשנה להשתטח על ציון רבם הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א ביום ראש השנה.

כפי שפורסם בסדרת חשיפות כאן ב'חדשות JDN', כבר חודשים ארוכים שעסקני חסידות ברסלב נמצאים במגעים מתמשכים עם רשויות הממשל באוקראינה, הדברים נראו מסוכמים על שני הצדדים והיה נדמה שהנושא המורכב נמצא כבר על סף פתרון, עם מתווה מיוחד שגובש בהסכמתם, אלא שאתמול פורסם שאוקראינה הודיעה באופן רשמי על איסור כניסת חסידי ברסלב לאומן בראש השנה.

גורמים בכירים בחסידות ברסלב שהיו שותפים להבנות המתמשכות עם רשויות אוקראינה טוענים בשיחה עם 'חדשות JDN' כי הדיווח שגוי מעיקרו: "רשויות אוקראינה מעולם לא הודיעו על איסור כניסת החסידים בראש השנה" הם אומרים, "כל מה שהם כן אמרו זה רק על כך שהם יטילו סגר כללי על אזור הציון באומן בכדי למנוע חיכוך של החסידים עם האכלוסייה המקומית במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה".

"ברור לנו" מוספים העסקנים "כי כל הפרסום על כך שכביכול ממשלת אוקראינה אוסרת את כניסת החסידים נועד אך ורק בכדי להטיל לחץ על רשויות אוקראינה מצד ממשלת ישראל שלא יאפשרו את כניסת המוני חסידי ברסלב לאומן בראש השנה".

יו"ר המזכירות הארצית של חסידות ברסלב נחמן בנשעיה אומר בראיון ל'חדשות JDN' כי "ממשלת אוקראינה מבינה יותר ממשלת ישראל כמה חשוב העניין של ראש השנה, על אף המאמצים של ממשלת ישראל לחבל בהבנות עם האוקראינים אנחנו מתקדמים מול האוקראינים לגבי המתווה שיאפשר נסיעה בטוחה לאומן למספר של אלפי מתפללים. זה בטוח שלא יהיו 40 אלף איש כמו כל שנה".

עוד אומר בנשעיה ל'חדשות JDN': "לפני כשלושה חודשים פנינו מול כל הגורמים המקצועיים בישראל עם מתווה מפורט איך שיאפשר קיבוץ בראש השנה על פי ההנחיות המחמירות ביותר, במקום זה מכפישים את ברסלב ומנסים בדמגוגיה זולה להפחיד אותך שהנסיעה לאומן תביא קורונה, במציאות כל נוסע לאומן יעשה בדיקת קורונה וזה יהיה בטוח יותר מאשר כל מקום בארץ".

"חסידי ברסלב נסעו תחת הקומוניזם לאומן וימצאו גם השנה דרך להגיע לאומן בלי לעבור על שום חוק, הכי גרוע יקרה אם לא יהיה מתווה מסודר ואז יסעו אנשים ללא תוכנית ואז הסיכון יהיה גבוה יותר", אומר בנשעיה.

הרב נחמן בנשעיה זועם על התנהלות ממשלת ישראל בסוגיית אומן ואומר בחריפות כי "באם יתברר שראש ממשלת ישראל ביקש מראש מנשיא אוקראינה לסגור את הציון חסידי ברסלב לא יבחרו יותר לעולם בביבי נתניהו לראשות הממשלה". הוא טוען לאפלייה: "בתי מלון בישראל יכולים להיות עם תפוסה מלאה? אילת עם מאות אלפי אנשים כן ואומן לא? טיסות לאיי יוון עם מאות אלפי תיירים מהעולם כן ואומן לא".

לסיום הוא אומר "חסידי ברסלב הסכימו לחזור לבידוד מלא כך שיש אפס סיכון, כמו שכל העולם השתנה בעקבות הקורונה גם אומן תהיה שונה ולא יהיה את המראות של כל שנה".

כך או כך, למרות ההכרזות של כלי התקשורת בישראל נדמה כי כפי שדווח כאן לראשונה ממשלת אוקראינה מקדמת את המתווה שלהם לקראת ראש השנה, כאשר בין היתר הם יטילו סגר כללי על אזור הציון של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומן.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינה של גיהנום.
כל דבר שבקדושה הם נלחמים.
תארו להם מה עוד הם נלחמים בנסתר מענינו.
משיח בא כבר נמאס לנו בא בבקשה.

הם לא עושים כלום בסתר , הם מאד גלויים .
רוב הפוליטיקאים מהליכוד מאד מכבדים את שומרי התורה מסיבה אחת ויחידה, כי הם זקוקים להם לשמור על השלטון , ברגע שהם לא ימצאו תועלת בחרדים הם יגלו לנו את האמת שהם כמעט כמו ליברמן .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture