צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

בשליחות גדולי ישראל: ח"כ אליהו חסיד בקריאה למען השבת במליאת הכנסת • צפו

"זה הזמן וזו ההזדמנות, לשמור על הזהות היהודית במרחב הציבורי ולהקדיש את יום השבת ל׳משפחה הגרעינית׳, בכך נשמור על בריאות העם וצמצום התפשטות הנגיף. כך גם נגשים את חזונם וכוונתם של מחוללי המדינה וראשיה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"'וְאַתָּה דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר, אַךְ אֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ כִּי אוֹת הִוא בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם לְדֹרֹתֵיכֶם, לָדַעַת כִּי אֲנִי ה' מְקַדִּשְׁכֶם…' אמר רב, הנותן מתנה לחברו צריך להודיעו – 'לדעת כי אני ה׳ מקדשכם'. אמר לו הקב״ה למשה מתנה טובה יש לי בבית גנזי ושבת שמה ואני מבקש ליתנה לישראל. – לך והודיעם" – כך פתח ח"כ אליהו חסיד נאום מיוחד במליאת הכנסת

"אדוני יושב הראש, חבריי חברי הכנסת", המשיךף, "נתבקשתי יחד עם חבריי על-ידי גדולי ישראל, מנהיגי הדור, להעביר אליכם, חברי הכנסת, ולעם ישראל כולו את המסר והידיעה אודות המתנה הטובה אותה זכינו לקבל מבית גנזיו של בורא עולם".

"אחים יקרים, 'הַשַּׁבָּת נעַם הַנְּשָׁמות וְהַשְּׁבִיעִי ענֶג הָרוּחות וְעֵדֶן הַנְּפָשׁות' קובע רבי אהרן הגדול מקרלין בשירו המפורסם. ועל-כן, אומר ה׳אוהב ישראל׳ מאפטא – באמת ראוי ונכון לכל איש משכיל ונבון לשים אל לבו לצפות ולייחל כל ימי החול ליום השבת, ולהתלהב מאד מתי יגיע יום השבת. ולהיות מקווה ונכסף ומשתוקק למתנה חמודה זו הבאה ביום השבת'.

"חברי, חברי הכנסת", הוסיף הח"כ מיהדות התורה והשבת, "העולם כולו ומדינת ישראל בכלל, מורעד ומיטלטל. נגיף בלתי נראה השתלט על מציאות החיים, משדד מערכות ומשבש סדרי עולם. כל העולם חל מפניו ומפני בוראו ואין איש יודע מה ילד יום. מנהיגי העולם אובדי עצות, אין בנמצא מי שיודע להתמודד עם המגפה שהפתיעה אותנו. מאות אלפי מתים השם ירחם. כלכלות קורסות ומליוני מובטלים".

"שוב ושוב אנו שומעים על ההמלצה להתכנס בחיק ׳המשפחה הגרעינית׳ ולהימנע ככל האפשר מלצאת אל ה׳מרחב הציבורי׳. הממשלה, וועדות הכנסת ומשרד הבריאות, נתונים כולם לעיסוק בעניין נגיף הקורונה. מבקשים גם לסגור, להתכנס ולעכב את התפשטות הנגיף אך גם לפתוח, לצאת ולהניע את הכלכלה. מצב בלתי אפשרי".

"יום אחד בשבוע, יש לנו את ההזדמנות לעשות את שניהם יחד, מבלי שמטרה אחת תפגע ברעותה. גם להתכנס בחיק המשפחה הגרעינית וגם לקבל על-כך שכר. להרוויח. 'כָּל מְקַדֵּשׁ שְׁבִיעִי כָּרָאוּי לוֹ, כָּל שׁוֹמֵר שַׁבָּת כַּדָּת, מֵחַלְלוֹ. שְׂכָרוֹ הַרְבֵּה מְאֹד עַל פִּי פָעֳלוֹ'. השכר בימות החול תלוי בפעלנו לשמירת שבת קודש".

"זה הזמן וזו ההזדמנות, לשמור על הזהות היהודית במרחב הציבורי ולהקדיש את יום השבת ל׳משפחה הגרעינית׳, בכך נשמור על בריאות העם וצמצום התפשטות הנגיף. כך גם נגשים את חזונם וכוונתם של מחוללי המדינה וראשיה. אין צורך להיות מדקדק במצוות בשביל להכיר ערך השבת. מי שמרגיש בלבו קשר אמיתי עם חיי האומה בכל הדורות, לא יוכל בשום אופן לצייר לו מציאות עם ישראל בלי 'שבת מלכתא'".

"אפשר לומר בלי שום הפרזה, כי יותר משישראל שמרו את השבת שמרה השבת אותם, ולולא היא, שהחזירה להם את 'נשמתם' וחידשה את חיי רוחם בכל שבוע, היו התלאות של 'ימי המעשה' מושכות אותם יותר ויותר כלפי מטה, עד שהיו יורדים לבסוף לדיוטא התחתונה של חומריות ושפלות מוסרית ושכלית. כה דברי ׳אחד העם׳ שניבא ולא ידע מה ניבא…"

"אין יהודי חייב להיות דווקא אדוק, למען יראה הערך הרב שיש בקיום השבת ומועדי ישראל, כימי מנוחה וחגים היסטוריים, המנחילים צביון יהודי ורציפות היסטורית לחיינו הציבוריים", ציטט חסיד את ראש ההמשלה דוד בן-גוריון מספרו 'נצח ישראל'

"בואו נראה איך מאיר דיזנגוף ראש העיר הראשון של תל-אביב, התייחס לשבת", הוסיף: "אין כאן שאלה שבדת בלבד, אלא שאלה ציבורית ולאומית. לכל עם ועם יש מסורת של השקפות, אמונות, מנהגים – השומרת עליו. אוי לו ליחיד ואוי לו לקיבוץ שייבדל מתוך עמו. עלינו להישמר מחילול שבת בפרהסיה".

גם השופטת דליה דורנר מציינת בפסיקתה: "קביעת יום המנוחה ליהודים בשבת מגשימה את ערכיה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית. שני ערכים אלה משתלבים בהרמוניה מלאה בחוק הנדון. ליום מנוחה לעובדים מטרה סוציאלית וחברתית, ואילו היהדות קידשה את יום השבת כיום המנוחה של בני העם היהודי. יום השבת הוא ערך לאומי לא פחות מאשר ערך דתי".

המשורר חיים נחמן ביאליק כתב: "ארץ ישראל בלי שבת לא תיבנה, אלא תיחרב, וכל עמלכם יהיה לתוהו. עם ישראל לא יוותר לעולם על השבת. היא לא רק יסוד קיומו הישראלי, אלא גם יסוד קיומו האנושי. והיא שעמדה להם ללבוש צורת אדם במקצת ועתה בשובנו אל ארץ אבות, הנשליכנה אחרי גוונו ככלי אין חפץ בו? בלי שבת אין ארץ ישראל ואין תרבות ישראל, השבת היא התרבות".

"חבריי, חברי הכנסת, אזרחי ישראל היקרים", קרא לסיום, "בואו נתאחד כולנו – עם אחד בלב אחד, נשמור על המתנה הגנוזה שקיבלנו ונקדיש אותה ל׳משפחה הגרעינית׳ שלנו. נישאר יחד איתם בבית, נעניק להם שמחה, חיים ואושר וגם בריאות. וְזַכֵּנוּ לְקַבֵּל שַׁבָּתוֹת מִתּוֹךְ רוֹב שִׂמְחָה
וְהָסֵר מִמֶּנִּי וּמִכָּל בְּנֵי בֵיתִי וּמִכָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל כָּל מִינֵי חוֹלִי וְכָל מִינֵי מַדְוֶה וְכָל מִינֵי דַלּוּת וַעֲנִיּוּת וְאֶבְיוֹנוּת".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק מאה אחוז ומה גם יפה שהוא ציטט להם את המשוררים ואנשיהם הפופולארים מפעם נראה שהוא עובד טוב

מרגש😘😅
וואו איזה אורך⌛😲

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture