לאחר בדיקת קורונה: בחורי פוניבז' חתמו על מסמך התחייבות

קודם כניסת הבחורים למתחם הישיבה הם הוצרכו לערוך בדיקת קורונה בכדי למנוע את התפשטותה של הנגיף, עם הגעתם להיכל הישיבה הם אף הוצרכו לחתום על מסמך מיוחד בו הם מתחייבים להישמע להוראות המחמירות של הנהלת הישיבה. החתימה על המסמך היא האישור כניסה למתחם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות בחורי ישיבת פוניבז' הגיעו בשעות האחרונות לגבעת הישיבה בבני ברק לקראת פתיחת 'זמן אלול' שייפתח הערב לאחר חודשים ארוכים שהישיבה הייתה סגורה זאת בשל התפשטותה המסוכנת של נגיף הקורונה.

קודם כניסת הבחורים למתחם הישיבה הם הוצרכו לערוך בדיקת קורונה בכדי למנוע את התפשטותה של הנגיף, עם הגעתם להיכל הישיבה הם אף הוצרכו לחתום על מסמך מיוחד בו הם מתחייבים להישמע להוראות המחמירות של הנהלת הישיבה.

במסמך המיוחד שהגיע לידי 'חדשות JDN' נכתב: "לבני הישיבה הק' שיחי'. הנה המצב מחייב זהירות יתירה מכל אחד ואחד שלא יזיק ושלא יוזק ח"ו, ולכך נקבע ע"י הנהלת הישיבה הכללים דלהלן".

במסמך נכתב כי ראשית כל, בני הישיבה ישהו אך ורק במקומות המיועדים לכל אחד בשעות הסדרים, השיעורים והתפילות וכן בפנימיות. כמו כן, סדרי הארוחות אך ורק במקום ובזמן שנקבע ע"י ההנהלה. עוד נכתב כי "בני הישיבה לא ילמדו ולא יתפללו מחוץ לישיבה, וכן לא ישהו במקומות סגורים ציבוריים".

עוד נכתב כי חובה להימנע מהתעכבות במבואות בתי המדרש חדרי השיעורים ומחוץ לחדרים בפנימיות. כמו כן, התלמידים מחוייבים בעטיית מסיכה כנדרש כל העת מלבד בחדרי הפנימייה. עוד נכתב כי כל אחד מהתלמידים מחוייבים לקבוע חברותות אך ורק מתוך הקבוצה שאליה הוא משתייך.

בשולי המכתב נכתב: "אני החתום מטה מקבל ע"כ בל"נ להשמר לעצמי ולאחריני ולשמור בהקפדה כל האמור לעיל, ידוע לי כי זכותי ללמוד בישיבה מותנת בקיום הנ"ל". כאמור על המסמך הוצרכו כלל הבחורים לחתום קודם כניסתם למתחם הישיבה.

כזכור, כפי שפרסם כאן לראשונה ישיבת פוניבז' פותחת את הזמן הערב במתווה של 30 קפסולות של 50 תלמידים כל אחת, יחד 1500 תלמידים. במהלך היומיים האחרונים קיבלו כל תלמידי הישיבה שיחת טלפון מהישיבה בה התבקשו להתחייב לשמור על כל הכללים שהישיבה תציב בפניהם ולשמור על מסגרת ה'קפסולה'.

בנוסף הבחורים התבקשו להודיע כי הם יודעים שיאלצו לעזוב את החברותות שלהם באם לא יהיו באותו ה'קפסולה', וכן יאלצו לעזוב את החדר שלהם ולישון בחדרים לפי החלטת הישיבה. בחור שלא מוכן להתחייב לעזוב חדר וחברותא לא יירשם לישיבה לזמן אלול.

שיעור א' יקבלו 6 קפסולות בבניין פנימייה אחד שיהיה מחולק ל-6 תאים מופרדים, את סדרי הלימוד והתפילות הם יערכו בבית המדרש של ישיבת 'חכמי לובלין' הסמוך שעובר כולו לרשות ישיבת פוניבז לחודש אלול.

בית המדרש יחולק ל-6 קפסולות. שיעורים ימסרו שם על ידי מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א שיסע ברכבו כל יום מהבית ברחוב ראב"ד לישיבת חכמי לובלין ברחוב וילקומירר ויעלה במעלית מיוחדת שתותקן שם ותעלה אותו ישירות לבית המדרש לתוך 'קפסולה' מיוחדת עם מחיצת פלסטיק שיחצוץ בינו ובין התלמידים.

היכל 'אוהל קדושים' המונה כ-800 מקומות ישיבה ושייך לכולל פוניבז' עובר כולו לרשות בני הישיבה. כולל פוניבז' עובר לבית המדרש 'לדרמן' בעיר, ויתחלק שם בקפסולות בכל שלושת הקומות של לדרמן המונה יחד מאות מקומות ישיבה. כל מתחם לדרמן עובר לרשות כולל פוניבז' לחודש אלול. האברכים לא ידרכו בגבעת הישיבה כלל.

היכל הגרח"ש בקומת המרתף של אוהל קדושים שהחל לשמש בית מדרש לתלמידי הישיבה בשנים האחרונות ייסגר לחודש אלול הואיל ואין חלונות במקום וסכנת ההדבקה שם חזקה.

בתוך היכל הישיבה המרכזי יבנו קפסולות עם כיסוי כך שהצד השייך לתלמידי נשיא הישיבה הגר"א כהנמן יהיה סגור עם קפסולות. בעזרת הנשים של ההיכל המרכזי שוכנים רק תלמידי הגר"א כהנמן וגם שם יהיו קפסולות ללימוד ותפילה.

בסופו של יום המתחמים ללימוד ותפילה העומדים לרשות ישיבת פוניבז' המותאמים לקפסולות הם: לפחות חצי מההיכל המרכזי, עזרת הנשים של ההיכל, היכל אוהל קדושים כולו, עזרת הנשים של אוהל קדושים המונה 350 מקומות בימים רגילים. היכל ישיבת חכמי לובלין, שממוקמת כידוע ברחוב וילקומירר על גבעת הישיבה.

האתגר הגדול נמצא בפנימיות הישנות, בעוד בפנימיות "בעלזא" "בתי אבות" ו"הלפרין" הישיבה תמיד קבעה את סדר החדרים וממונה מטעם הישיבה על החדרים קבע מי יהיה באיזה חדר, כמובן בתיאום עם הבחורים, בפנימיות הישנות, "בית פיק" "בתי פיק" ועוד מספר בניינים קטנים הישיבה מעולם לא התערבה לבחורים ויש חזקות על החדרים שעוברים בירושות, ובנוסף יש שם מספר חדרים השייכים ל'אלטערס' של הישיבה ויהיה קשה להוציא אותם מהחדר ולקבוע לכל אחד באיזה קפסולה יהיה.

אך בשל המצב הוחלט בישיבה לקבוע מתחמי קפסולות גם בפנימיות הישנות ולראשונה בהיסטורייה ישיבת פוניבז' תתערב בסדר החדרים בפנימיית "בית פיק" ותקבע לבחורים לעזוב חדרים. בחור שלא מוכן להודיע כי הוא יציית לסדר החדש של החדרים לא יירשם לישיבה זמן אלול, וכן בחור שלא מוכן לעזוב חברותא באם הישיבה תחליט כך לא מתקבל לישיבה לזמן אלול, מדובר בשינוי היסטורי של ישיבת פוניבז' שלא נוהגת להתערב בחברותות של התלמידים.

בחורים שלומדים במהלך השנה בחלק מהסדרים בבתי כנסיות הסמוכות לישיבה מתחייבים לעזוב את המקום ולקבוע את משכנם רק בתוך הקפסולה שתציב הנהלת הישיבה.

תושבי בני ברק יהיו מחולקים משאר התלמידים משום שאין מקום בפנימיות לתושבי בני ברק וכידוע בכל השנים תלמידי פוניבז' הגרים בבני ברק ישנים בבית, לכן התלמידים תושבי בני ברק יהיו בקפסולות נפרדות משאר התלמידים כאשר הם מחולקים למסגרות של 50 תלמידים ומתחייבים שלא ללמוד או להתפלל באף מקום חוץ מהישיבה ולא לשהות באף מקום בכל חודש אלול חוץ מהישיבה והבית. וכך הם בעצם נמצאים במסגרת קפסולות נושמות של כוללים ולא של ישיבות אך מופרדים מתלמידי הישיבה.

המתווה הנוכחי של ישיבת פוניבז' אושר באופן מלא על ידי ד"ר ציון שלוסברג הממונה מטעם משרד הבריאות לפקח על הישיבות. יצוין כי לאור העובדה שאין בדיוק חלוקה של 50 בחורים במדויק בין תושבי בני ברק לשאר התלמידים, יכניסו בכל וועד מספר בחורים מבני ברק לפנימיות בכדי להשלים את מסגרת ה-50, ההחלטה מי יכנס ומי לא תיקבע לפי חברותות קיימות בניסיון לא לפרק חברותות ככל האפשר.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture