צילום: משרד נשיא אוקראינה

זלנסקי במפגש מיוחד עם רבני אוקראינה: "ישראל פנו אלינו שנסגור את אומן" • צפו

נשיא אוקראינה נפגש עם כלל רבני אוקראינה למפגש מיוחד לקראת ראש השנה והבהיר כי "בכל שנה אנו מקבלים בברכה את עשרות אלפי החסידים, השנה לא נוכל לאפשר לכזאת כמות". בסיום המפגש הרים הנשיא את ספר התהילים שקיבל ואמר בחיוך: "נקווה שהספר הזה יעזור לנו". הנשיא היהודי ביקש עזרה בהגשת תכניות לפיתוח האנדרטה בבאבי יאר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: קטע מדברי הנשיא זלנסקי במפגש. צילום: באדיבות עקיבא ווייס – כאן חדשות

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נפגש היום (שלישי) עם כלל רבני אוקראינה למפגש מיוחד לקראת ראש השנה. במפגש בלשכת השתתפו הרב משה אסמן, הרב יעקב דב בלייך, הרב דב אקסלרוד, הרב שלום גוטליב, הרב אברהם וואלף, הרב משה מוסקוביץ, הרב יונתן מרקוביץ, הרב מאיר סטמבלר והרב רפאל רוטמן. עשרות רבנים נוספים השתתפו דרך תוכנת זום מכל רחבי אוקראינה. "הפגישה הייתה חמה ולבבית", סיפרו משתתפים בפגישה. הפגישה נפתחה בתקיעת שופר ע"י הרב רפאל רוטמן.

הנשיא פתח את דבריו בברכה לכל יהודי אוקראינה לקראת השנה החדשה, בהמשך הרחיב על ההתמודדות הקשה במגפת הקורונה ועל העליה המתמדת בתחלואה. הנשיא ביקש מהרבנים להעביר דרכם מסר לעולם: "בכל שנה אנו מקבלים בכבוד ובברכה את עשרות אלפי החסידים שעולים לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, אך השנה עקב מצב התחלואה לא נוכל לאפשר לכזאת כמות של חסידים להגיע לאומן"

נשאו דברים הרבנים בכנס הרב משה אסמן, הרב יעקב בלייך, הרב שלום גוטליב, הרב אברהם וואלף, הרב משה מוסקוביץ, הרב יונתן מרקוביץ והרב שמואל קמינצקי. רבני הערים דיברו על חשיבות וערך החיים בתורה, על הציווי 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'.

הם סקרו את מצב הקהילות במדינה, את סגירת בתי הכנסת והעברת החיים היהודיים מבית הכנסת אל ביתו של כל יהודי על מנת לשמור על בריאותם של חברי הקהילות. עוד הוסיפו על כך שכמנהיגים תפקיד הרבנים להראות סמל ודוגמא בעניין. הרב קמניצקי הודה לנשיא על שהזכיר בנאומו הרשמי ביום העצמאות של אוקראינה את בית הכנסת בעיר דניפרו.

יו"ר איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה הרב מאיר סטמבלר הרחיב על האתגרים בימים אלו, המגפה שמשתוללת, אבטלה וחוסר יציבות כללי. הרב סטמבלר הדגיש, כשלוחים של הרבי מליובאוויטש אנו יודעים שהרבי צפה הכל מראש, הרבי דיבר על תקופה הזאת, בה העולם משתנה, הערכים משתנים, הכל כהכנה לימות המשיח, ימים בהם לא יהיה רוע רעב ומלחמה, ימים של שלום וטוב מוחלט.

לקראת סוף הפגישה ביקש הנשיא עזרה בהגשת תכניות לפיתוח האנדרטה בבאבי יאר, להפוך את המקום למרכז מבקרים מעניין שיבקרו בו אנשים מכל העולם, שידעו על היסטוריית המקום ומה שעברו בו יהודי אוקראינה. להבטיח ש'לעולם לא עוד'. הנשיא הודה לרבנים על התמיכה והעבודה המשותפת וסיכם להמשיך לעבוד יחד גם הלאה בתחומים נוספים.

לסיום הרים הנשיא, שהוא יהודי בעצמו, את ספר התהילים שקיבל מהרב סטמבלר ואמר בחיוך: "נקווה שהספר הזה יעזור לנו". בנוסף, בקטע וידאו שפורסם על ידי העיתונאי עקיבא ווייס ב'כאן חדשות, נראה הנשיא זלנסקי אומר לרבנים כי "ישראל רוצה למנוע התפרצות של קורונה והם פנו אלינו שנסגור את אומן". בכך הוא מאשר בקולו את הדיווחים כי ישראל לחצה על אוקראינה לסגור את הגבול.

הרב משה אסמן, רבה של אוקראינה שהשתתף במפגש עם הנשיא זלנסקי, סיפר ב'כאן רשת ב' כי "על הפרק – היתר לאלפים בודדים או איסור כללי על כניסת זרים למדינה. ראש עיריית אומן הפגין מול ארמון הנשיאות במשך יומיים. הוא מנצל את הסיפור לקידומו הפוליטי בבחירות שייערכו בקרוב לרשויות המקומיות".

תמונות מהפגישה שקיים היום נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בלשכתו בקייב עם רבני אוקראינה. צילום: משרד נשיא אוקראינה

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל אלא הדוחפים בכח לקיים את הקיבוץ באומן צריכים לקחת בחשבון שאם הקיבוץ יגרום להתפשטות הקורונה באומן ואפילו אם אחד או כמה מקומיים יקפחו חייהם,בקרבת זמן של הקיבוץ זה יכול לגרום לגל של אנטישמיות שתוצאותיו מי ישורנו ובראש לגרום לביטל הקיבוץ בעתיד אין מי שיכול לשלוט על אף אחד המגיע למקום והסיכו של הדבקה היא גבוה ביותר ראו הוזהרתם

מי אלו הרבנים האלה? חבדניקים!!!
למה לא לכתוב את זה ? למה להתעלם? הם מוסרים את נפשם שמה!!
תנן כבוד!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture