"היו לו כרטיסים לאומן – אדם קדוש": יצא מהכולל, נפרד מחברו ונרצח – הרב שי אוחיון הי"ד

הרב יוסף מוגרבי, שהיה האחרון לשוחח עם הרב שי אוחיון הי"ד, מספר על חברו: "הוא למד במסירות, הוציא בהתחלה תואר לרב מושב ואחרי זה תואר לרב אזורי. בהמשך, התקדם הלאה והוציא תואר לרב עיר". חמיו ספד לו: "השיעורים שלו מעבירים צמרמורת וכולם רצו להגיע לשיעורים שלו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרב יוסף מוגרבי, חברו של הרב שי אוחיון הי"ד שנרצח בפיגוע הדקירה בפתח תקווה, היה האחרון לשוחח איתו. סמוך לשעה 12:30 בצהריים יצאו השניים מהכולל בכפר סבא, "הוא סיפר שהילדים שלו לבד בבית והוא צריך להגיע אליהם", תיאר הרב מוגרבי. לדבריו, ברגע ששמע אודות פיגוע דקירה בצומת סגולה בפתח תקווה, הוא לא היה צריך יותר כדי להבין שהחבר היקר שלו ב-11 השנים האחרונות, היה קורבן לפיגוע.

"אני נפרדתי ממנו בכפר סבא, וכששמעתי על האירוע מיד הבנתי שמשהו לא טוב קורה. הדבר הראשון זה שחייגתי אליו 9-8 פעמים. הוא אדם אחראי אבל הוא לא השיב לטלפון. התקשרתי למשטרה, ניסיתי לברר האם יכול להיות שהפצוע בפיגוע הוא הרב שי אוחיון. המשטרה הבהירה לי שהיא לא יכולה למסור פרטים, אבל עצם העובדה שהיא לא שללה את הפנייה הבנתי שאיבדתי חבר יקר. התקשרתי מיד לרעייתו. ניסיתי לבדוק האם קיבלה טלפון ממנו, היא אמרה שלא. לא רציתי להלחיץ אותה. אבל זו הייתה בשורת איוב שקיבלתי. אני מזועזע, אני המום. איש גדול הלך".

מוגרבי הוסיף כי "המשפחה מסרבת להאמין – לא מעכלת. אמא שלו, אישה מבוגרת ואלמנה, הייתה מוכנה להתחלף איתו. הרבה אנשים מהקהילה שלו, שהוא היה הרב שלהם, לא מאמינים ולא מעכלים. הוא לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים. הכרנו לפני 11 שנה כשחיפשתי מקום לימודים. הוא היה קדוש בחייו וקדוש גם עכשיו", הוסיף מוגרבי. "הוא למד במסירות, הוציא בהתחלה תואר לרב מושב ואחרי זה תואר לרב אזורי. בהמשך, התקדם הלאה והוציא תואר לרב עיר, בגיל 39 עם אישה צעירה וארבעה ילדים".

"הוא למד וגם עבד ופרנס את משפחתו בכבוד", החבר האבל. "היו לו כרטיסים לאומן והוא חיכה לראות אם ניתן יהיה לטוס לשם. הוא היה צדיק, איש מדהים". דוד הוסיף: "הקדוש ברוך הוא לקח אדם קדוש, הוא נהרג על קידוש השם. קשה לי לעכל. זו אבידה קשה. המשפחה שלו לא מעכלת". הרב אוחיון הותיר אחריו את אלמנתו ואת ילדיהם טוהר (13), הלל (11), שילה (9) ומלאכי (4).

עופר כרז חמו של אוחיון סיפר עליו: "הוא עזב את המושב לפני שלוש שנים, הוא היה מעביר שיעורי תורה במושב ואנשים אהבו אותו מאוד היו אומרים שהשיעורים שלו מעבירים צמרמורת וכולם רצו להגיע לשיעורים שלו. כששמעתי שהיה פיגוע בצומת סגולה ושזה אדם דתי בן 39 ישר קפצתי מהמיטה וחשבתי שזה החתן שלי. ניסיתי לצלצל אליו כמה פעמים, וגם הבת שלי ניסתה אבל הטלפון לא היה זמין. אחר כך התקשר אלי קרוב משפחה ואמר לי שזה הוא".

קרוב משפחתו סיפר כי היה "בעל מושלם, אבא מושלם וחתן מושלם. אשתו בבית לא מעכלת, היא בהלם. זה לא נתפש". הוא סיפר כי אוחיון היה מעביר שיעורי תורה במושב שער אפרים, שם המשפחה התגוררה עד לפני שנתיים. "כולם היו באים לשמוע את השיעורים שלו. הוא ידע להגיע ולגעת בכל אחד בשיעורים. זו אבדה כבדה".

מוקדם יותר הותר לפרסום כי ההרוג בפיגוע הדקירה שהתרחש מוקדם יותר היום בצומת סגולה בפתח תקווה הוא האברך הרב שי אוחיון הי"ד, אב לארבעה ילדים והוא בשנת השלושים ותשע לחייו. האברך הרב שי אוחיון הי"ד התקרב רבות לחסידות ברסלב, ונהג שנים רבות להפיץ את תורתו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א להמונים, מכריו מספרים כי הוא היה נוהג לשוחח עם כל מכריו דברי תורה וחיזוק כשהם שגורים על פיו באופן מעורר השראה.

את סדר יומו הקדיש הרב שי אוחיון הי"ד לתורה ועבודה, במשך שעות ארוכות הוא היה לומד בבית הכנסת השכונתי כשהוא שקוע באוהלה של תורה. גם שהיה יוצא לעבודה בכדי לפרנס את בני ביתו הוא היה מקדש שם שמים בכל הליכותיו. רבים מעידים כי הם חבים את חייהם הרוחניים אליו, שכן הרב שי אוחיון הי"ד היה משקיע ימים ולילות לקרב יהודים רבים לאביהם שבשמים, כשהכל נעשה מתוך ענוות חן ואהבת ישראל.

האירוע התרחש קצת לאחר השעה 13:00 בצהריים כאשר האברך הרב שי אוחיון הי"ד התהלך ברחובות העיר פתח תקווה, כשהגיע לאזור צומת סגולה בעיר הוא נדקר באופן קשה ביותר בפלג גופו העליון והוא פונה במצב אנוש לבית החולים 'בלינסון' בעיר, שם לאחר פעולות החייאה ממושכות נקבע פטירתו למגינת לב.

מסע הלוויתו של הרב שי אוחיון הי"ד תתקיים הערב בשעה 00:30 בבית העלמין בסגולה שם ייטמן למנוחת עולמים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טרגדיה מזעזעת צריכים להתחזק

מה אתם אומרים יהודים יקרים.. בגצ יהרוס את ביתו של המחבל או לא?

😭😭😭😢😥😰

😭😭😭😢😥😰השם יקום דמו

הי״ד, עכשיו יעשו הכל להקל על הן העוולה הזה,
מחר יחליטו לא להרוס את הבית שלו ומחורותיים הפיגוע הבא,
ממשלה זה הזמן לטפל במחבלים האלה ולא לרחם עליהם

עונש מוות למחבל !!!!
ולכל המחבלים ימח שמם וזכרם !!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture