צילום: ויקיפדיה

משרד התיירות באבו דאבי ממליץ לבתי המלון: להיערך עם מנות כשרות לישראלים

משרד התיירות המקומי פרסם הודעה לבתי המלון בה הוא מציע שיקצו אזורים להכנת אוכל כשר לאורחים היהודים. פקיד בכיר בנסיכות: ההנחה היא שבסוכות יגיעו לאמירויות ישראלים בעלי אזרחות זרה ויהודים מרחבי העולם. יזם ישראלי: "הם מצפים כי יגיעו המוני תיירים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד התיירות של אבו דאבי שיגר מכתב למנהלי בתי המלון ורשתות התיירות בנסיכות בו המלצה להתכונן לבואם של מבקרים ישראלים, בין השאר באמצעות הכנסת פריטי מזון כשרים לתפריטים בחדרי האוכל ושירות החדרים.

פקיד בכיר במדינה שצוטט בדיווח של דני זקן ב'גלובס' אמר כי ההנחה היא שבסוכות יגיעו לאמירויות ישראלים בעלי אזרחות זרה ויהודים מרחבי העולם, ובעיקר מארצות הברית, ולמאות ההזמנות הקיימות יתווספו בשל התאמת הכשרות עוד אלפים רבים.

עוד מדווח זקן כי האחים אופיר ומתן נאה בר נוי הקימו חברת ההשקעות לאחר ההכרזה על נרמול היחסים של איחוד האמירויות עם ישראל, במטרה להיות גשר תיווך וסיוע לחברות ישראליות המחפשות קשר עסקי לאמירויות. לחברה מייעץ מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, ושותף בה איש העסקים הישראלי קנדי, ברנרד סנד.

בשיחה עם 'גלובס' סיפרו כי על שורת פגישות עם נציגים של קרנות השקעות, בנקים וחברות יבוא אמירתיות, להם הם מציעים שורה של חברות ישראליות המבקשות למכור את תוצרתן או לעניין השקעות. בשיחה מדובאי אומר אופיר בר נוי כי גם קודם המרחב הזה היה מעניין ועם פרוץ השלום היה ברור שההזדמנות הגיעה, וזה הזמן להיכנס.

בפגישותיהם בימים האחרונים עלו כמה תחומי עניין ותובנות מעניינות, ביניהן שגורמי ממשל והן חברות תיירות ביקשו לעדכן ולבדוק מידע אודות הכשרת בתי מלון לאורחים יהודיים דתיים. מדובר בכמה מסלולים, מהכשרה של חלקים בחדרי האוכל והמטבחים, ועד לבתי מלון קטנים שיוכשרו במלואם – ממש כמו אלה הישראלים.

לדברי בר נוי הם קיבלו כבר הצעות מפורטות לקשרים עם חברות תיירות ישראליות גדולות להבאת התייר הישראלי למדינה, ולהתאמת שירותי התיירות לצרכיו, לרבות הכשרות. "יש לנו שתיים שלוש חברות ישראליות שעונות על הדרישות – ונקשר לפחות אחת מהן ליזמים ולגורמי הממשל שעימם דיברנו בנסיכויות השונות. אחת מהחברות הענקיות כאן כבר חתמה עימנו על הסכם הייצוג בישראל. הם מצפים כי יגיעו המוני תיירים". מתן בר נוי מוסיף כי אחת מההצעות שעלתה היא שכירת מלון שלם עבור תיירות החגים הישראלית-יהודית, ויש נכונות מלאה שלהם לעשות כן אם התחזיות אכן יתממשו.

עם זאת יש לציין שההסכם עדיין לא נחתם, קבלת אשרות כניסה לישראלים מורכבת ונסיעה לצורך תיירות אינה ברשימת העילות לקבלת אשרה לישראלים. יש כבר פניות רבות למשרדי החוץ בשני הצדדים לאפשר גם קודם לפתיחת הנציגויות הרשמיות את קבלת האשרות, אולי באמצעות נציגות ערבית אחרת בישראל, כדי להספיק לנצל את חופשת סוכות, אחת מעונות השיא של התיירות הישראלית היוצאת.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture