Yonatan Sindel/Flash90

החסידים נגד הסגר: הפגנות רשמיות במוצאי ראש השנה בערים המרכזיות ברחבי הארץ

המארגנים הודיעו כי "אוטובוסים להסעת ההמונים יצאו לירושלים וממנה לכל אורך המחאה ובשעות שלאחריה לטובת רבבות המוחים". עוד הודגש כי "כל המחאות, ההסעות המאורגנות וכמובן גם הגעה בכלי רכב פרטיים של מפגינים, אנשים נשים וטף – באישור המשטרה ובלי שום בעיה חוקית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לנוכח הזעם הציבורי בכל חלקי המגזר החרדי, בתגובה להטלת ההסגר הנדרש לבלימת התפשטות נגיף הקורונה דווקא בחודש החגים, תוך פגיעה חמורה ביכולתם של יהודים מכל רחבי הארץ להתכנס לתפילות במניין ולשמוע קול שופר כמצוות היום, מתארגנת שרשרת של אירועי מחאה שתתקיים בכל רחבי הארץ, במוצאי ראש השנה, עם רישיונות מסודרים מהמשטרה, בכפוף לחוק, ובארגון מלא של הסעות מסודרות אל ההפגנות ומהן בחזרה הביתה.

ההפגנות תתקיימנה במספר רב של מוקדים, כשלעת עתה כבר הוכרזו לפחות תשע עצרות מחאה, שיצטרפו לזאת שתתקיים בירושלים, ברח' מלכי ישראל לכל אורכו ביוזמת 'איגוד קהילות הקודש' בירושלים. עצרת מחאה נוספת תתקיים גם בתל אביב, ברח' הדף היומי 13, וכן בבני ברק לאורך רח' הרב לנדא פינת רח' חזון איש, באשדוד בגינת רח' הורקנוס סמוך לביהמ"ד 'קהל חסידים', בבית שמש בפינת הרחחובות חזון אי"ש ושפת אמת, בקרית גת תיערך עצרת מחאה בפינת הרחובות נתיבות שלום והאדמו"ר' מחב"ד. עצרת מחאה תתקיים בעז"ה גם בחיפה בתומת הרחובות מי־ כאל ובר כוכבא, באלעד ברחבה הסמוכה לאולם ויזניץ שברח' רשב"י במודיעין עילית ברח' רשב"י 30-18 ובפתח תקוה ברח' מנחם בגין פינת עזרא ונחמיה. כמו כן בשכונת הר יונה שבנוף הגליל תתקיים הפגנת ענק באישור המשטרה נגד חברת אגד שלא מפעילה קווים לעיר.

המארגנים מסרו כי "כל ההפגנות יתחילו בשעה 21:30, והציבור נקרא להגיע בהמוניו – אנשים נשים וטף, אך להפקיד על שמירה מוחלטת על הכללים. יש להקפיד לקיים את ההפגנות אך ורק על המדרכות, ובשום אופן לא לרדת לכבישים ולבצע חסימת של צירי תנועה". המארגנים מבהירים בנוסף כי חובה על כך אחד ואחד מהמפגינים לציית לכללים הרגילים של משרד הבריאות המצריכים ריחוק של שני מטרים בין מפגין אחד לרעהו, עטיית מסכות לכל אורך השהייה במרחב הציבורי, הימנעות מוחלטת ממעשי אלימות או ונדליזם חלילה וחס, וציות מלא לשוטרים שיאבטחו את ההפגנות וישמרו על הסדר הציבורי.

בעיתון 'המבשר' דווח הבוקר כי באיגוד הקהילות בירושלי הוחלט להקים חפ"ק מיוחד שיפעל מיד עם צאת החג, וימשיך לפעול עד שתסתיים חזרתם של אחרוני המפגינים לבתיהם, על נשיהם וטפם. בחפ"ק יוצב גם צוות של עורכי דין שיוכלו לטפל באופן מיידי בבעיות שייוצרו וחיכוכים בין מפגינים לגורמי האכיפה, בעיקר במחסומים המשטרתיים השונים.

"אנחנו מדגישים שמדובר בהפגנות חוקיות לכל דבר, כל אחת מהן קיבלה רישיון מסודר מהמשטרה, לאחר שהוגשה בקשה בחוק. הציבור אינו צריך לחשוש מפני הגעה להפגנות הללו, ולכל אחד יש זכות מלאה להפגין באיזו מחאה שירצה, אם אתה גר באשדוד זה לא אומד שאתה חייב להפגין באשדוד, אתה בהחלט יכול להפגין בירושלים או בחיפה או בכל מקום אחר בו תתקיים הפגנה, ואתה גם לא חייב לספק לשוטר הסברים למה החלטת ללכת להפגנה זו או אחרת". עוד הוסיפו כי "כל אחד מגיע לרבע שעה, מביע את המחאה שלו והולך. כך יוכלו אלפים רבים להשתתף בהפגנה ועדיין לשמור על מרחק".

במהלך הישיבה שקיימו אתמול נציגי ועד 'איגוד הקהילות', במרכז אגודת ישראל בירושלים, נכח גם סגן ראש העיר יוסף דייטש שליווה את המהלך מתחילתו. "אני מברך בכל פה על קיום המחאות הללו", אמר דייטש והבהיר כי מדובר בהישג כפול. "קודם כל יש לנו פה מחאה שבאמת תורגש בכל הארץ, אנשים ייסעו מעיר לעיר כדי למחות, אף אחד לא יצא להפגין ליד הבית, תהיה תנועה, אוטובוסים, אנשים יבואו עם כל המשפחה, אני בטוח שההפגנה הזאת תהיה מרגשת מאוד ותיזכר לדורות.

"בנוסף יש כאן בשורה יוצאת דופן. אנחנו שומעים כבר כמה חודשים שהציבור החריד מוחה על כך שנטפלים לחרדים במקום למפגינים מבלפור וכדו'. והנה סוף סוף מישהו מרים את הכפפה ומארגן הפגנה חרדית. במקום להספק בתלונות, יש כאן גם פעולה. זה בעצם אומר לממשלה ולמקבלי ההחלטות שימו לב, אנחנו כאן, אנחנו לומדים מכם, ואם אתם תשמשו נדנו בנשק החוק, גם אנחנו נדע לעשות בו שימוש".

נציג 'איגוד הקהילות' בירושלים הרב שמעון בלוי, שיזם את הרעיון ושהגיש את הבקשה לקיום ההפגנה המרכזית ברח' מלכי ישראל בירושלים, מבהיר כי מדובר בהליך קל ופשוט למדי, ובמימוש הזכות השמורה לכל אזרח להפגין כחוק על כל החלטה של הממשלה או של הרשויות, שאינה עולה בקנה אחד עם השקפת עולמו או מאווייו.

"כששמעתי על ההסגר המוטל בדיוק בימים הנוראים, ועל החשש שיהודים חסידיים שייסעו לרבותיהם לראש השנה, לא יוכלו לשוב לבתיהם בגלל הסגר הזה, התעורר בי הרצון למחות בקול", אומר בלוי. "הסתכלתי מסביב וראיתי שרבים הם האנשים המרגישים בדיוק כמוני. כולם אמרו שצריך לארגן מחאה במוצאי ראש השנה, אבל אף אחד לא עשה את זה בפועל.

"פניתי למשטרה באמצעות עו"ד, וביקשתי לקבל אישור לקיים הפגנה המונית, בהשתתפות רבבות, כשהמתכונת של ההפגנה היא כזאת שכל אחד מגיע לרבע שעה, מביע את המחאה שלו והולך. כך יוכלו אלפים רבים להשתתף בהפגנה מצד אחד, וע־ דיין יישמר מרחק שלשני מטרים בן אדם אחד למשנהו מאידך".

"למחרת הוזמנתי למשטרה, ישבו איתי כמה בעלי תפקידים בכירים, שאלו אותי שאלות רבות, ניהלנו מו"מ על התנאים, הם הסבירו לי מה צריכות להיות המגבלות, אני הסברתי להם מה אנחנו צריכים כדי שנוכן להביע את המחאה שלנו בצורה ראויה, כולל הסעות שיצאו ממוקדים
שונים, וכולל הערכות להשתתפות של נשים וילדים ואפילו תינוקות בהפגנה. הסברתי להם שחלק מהמפגינים יבואו עם מזוודות, בגלל האופי של ההשתתפות המשפחתית, וכן הוסבר שהאוטובוסים צריכים לצאת מכמה מוקדים, תוך תיאום עם הקהילות השונות, כי ככה יהיה יותר קל לכל אחד למצוא את האוטובוס יחד עם המשפחה שלו".

"כל הבקשות שלי נפלו על אוזניים קשובות, אני באתי מגובה עם חוק יסוד שקובע שמותר לקיים הפגנה בכל מצב, ושהזכות להפגין גוברת על התקנות לשעת חירום שנקבעו לצורך המאבק בקורונה", מסיים בלוי.

גם בד"צ ה'עדה החרדית' מצטרף להפגנה שתתקיים במוצאי ראש השנה על פני ככר השבת בירושלים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בשם ה' נעשה ונצליח

זה לא בסדר
סליחה

הוא עושה מהמשטרה 😁 הוא רוצה שיוכלו לסוע לחגים אז הוא אומר להם שבאו עם מזוודות ויארגן להם הסעות כי אין אוטובוסים ממש צחוק אחד גדול בן אדם חכם מאוד אני אומר לכם ההפגנות יתפזרו מהר מאוד כולם רוצים לנסוע לבית כל הכבוד על הרעיון החכם כתבתי את זה בשביל להראות לכם איזה רעיון לנסוע לראש השנה למרות הזארות המשטרה. יש יוצא אין בא

תגובה לפנחס בן בן:
מה לא בסדר, ההפגנות בבלפור ?
למה לא, זה חוקי…

אז צריך לצאת לפני בכדי להגיע בשעה 21:30 זה מוקדם לא תהיה אפשרות להגיע מערים רחוקות

אשמח לטלפון של החפ"ק במידה ואתקע במחסום .. מתכוון להגיע באמת אבל חושש…

נראה לי הם רוצים שאנשים יוכלו לנסוע לראש השנה כי הם מארגנים הסעות למה כי אין אוטובוסים הם אומרים למשטרה שאנשים יבאו אם מזוודות למה כי הם חוזרים מאירוח והאוטובוסים יצאו מכמה מכדים כי כל אחד מגיע ממקום אחר ההפגנות יהיו בכמה ערים כי כל אחד נוסע ממקום אחר. בקיצור זה נראה בדיחה אח ת גדולה נ.ב מה שאמרתי שיבאו עם מזוודות כתוב שני בתים לפני הסוף. והרי מי צריך מזוודות בשביל 15 דקות הרי אמרו שכל אחד יהיה שם רק 15 דקות 😁 😁 😁

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture