Daivd Cohen/FLASH90

קְהִלּוֹת קֹדֶשׁ יַקְדִּישׁוּ בְקוֹל: סיכום ר"ה בחצרות הקודש והיכלי הישיבות • מיוחד

יעקב מלמד מסכם את שני ימי החג: כ''ק האדמו''ר מסערט ויז'ניץ שליט''א ניגש לעמוד, ברית ראשונה בסלונים, כבו"ק האדמו"ר מסאדיגורה לבש לראשונה בגדי שיראין, מרן הגרי"ג אדלשטיין צעד לביתו ב'קפסולה', הגנרטור במיר עלה באש, ה'זכרנו לחיים' בגור, ו-6000 איש במלונות הקורונה לחרדים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות אלפים מבני היהדות החרדית התקבצו בימי ראש השנה בבתי המדרשות ובהיכלי הישיבות, למרות נגיף הקורונה בחצרות הקודש התקבצו כלל החסידים בצלם של כ"ק מרנן האדמורי"ם שליט"א, בכל מקום ומקום תיקנו תקנות מיוחדות זאת בכדי להיזהר מנגיף הקורונה, בחסידויות רבות אף תיקנו שכל אלו המתגוררים מחוץ לעיר יישארו במקום מגוריהם, וכך לראשונה שטיבלא'ך רבים היו פתוחים ברחבי הארץ.

צאנז: בליל ראש השנה יצא כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א שחלה בנגיף הקורונה למרפסת ביתו לאחל שנה טובה להמוני החסידים כשהוא עם בלון חמצן לסיוע נשימתי. התפילות והטישים נערכו במעונו שבנתניה בהשתתפות בניו ונכדיו בלבד.

בליל החג ערך כ"ק האדמו"ר שליט"א טיש 3 שעות בביתו. ביום השני של החג התפלל האדמו"ר מוסף לפני העמוד בביתו ואף תקע תקיעות דמעומד בהתאמצות.

סערט ויז'ניץ: למרות ההודעה ששוגרה לאלפי החסידים בערב החג כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ שליט"א ניגש לפני העמוד בתפילות החג כמנהגו מידי שנה בשנה. את תפילת המוסף בימי החג סיימו בחסידות בשעה 16:15.

בשל נגיף הקורונה לראשונה אלפי החסידים נשארו במקומות מושבותיהם ורק החסידים המתגוררים בעיר חיפה הגיעו על פי מתווה נוקשה לבית המדרש הגדול של החסידות בחיפה.

בחסידות נרשמה דרמה של ממש כאשר בעיצומו של החג הראשון נכנסו כוחות משטרה להיכל בית המדרש הגדול בכדי לבדוק את השמירה על ההנחיות.

סלונים: אלפי חסידים השתתפו בתפילות שנערכו בהיכל בית המדרש המרכזי של החסידות בירושלים. התפילה ביום הראשון של החג הסתיימה בשעה 15:15, ביום השני בשעה 15:45.

סביב מקומו של כ"ק מרן האדמו"ר מסלונים שליט"א בהיכל בית המדרש הוצבו מחיצות פלסטיק. כלל החסידים עברו בליל החג להתברך בשנה טובה. כמידי שנה, האדמו"ר שימש כ'בעל מקריא' בתקיעות, השנה החל חתנו רה"י הרה"צ ר' אורי וייסבלום לשמש כבעל תוקע.

לאחר מעריב בצעת החג נשא האדמו"ר דברים קצרים על הצורך להתחזק בשנה החדשה. בנוסף, לראשונה מאז התפרצות נגיף הקורונה, נערכה בשבת ברית בהשתתפות האדמו"ר, שכובד באמירת הברכות.

סאדיגורה: לבוש בבגדי שיראין ובבגדי האדמורו"ת לראשונה מעלותו על כס ההנהגה, הגיע כבו"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א לברכת שנה טובה אצל מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א במעונו בקרית ויז'ניץ בבני ברק.

האדמו"ר מויז'ניץ קידמו ברוב כבוד ויקר והשניים איחלו זה לזה את ברכת השנים, האדמו"ר מויזניץ בירך את הרבי החדש שיהא שליח ציבור נאמן לשולחיו, וישתקבלו התפילות לרחמים ולרצון לפני אדון כל.

בעלזא: אלפי חסידי בעלזא השתתפו בתפילות החג שנערכו בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים, כ"ק האדמו"ר שליט"א ניגש לפני העמוד בתפילות היום ושימש כ'בעל תוקע'.

את תפילת המוסף ביום הראשון של החג סיימו בחסידות בשעה 16:30 וביום השני סיימו את תפילת החג בשעה 17:40. בחסידות מסכמים את החג ללא שום תקלות בחסדי שמים.

גור: כאלפיים חסידי גור התפללו בבית המדרש הגדול של החסידות בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א ששהה ב'קפסולה' מיוחדת בין שני אגפי בית המדרש.

בשונה מכל שנה מתפללי בית המדרש לא עברו להתברך ב'לשנה טובה' מכ"ק האדמו"ר שליט"א אלא הוא בירך את קהל חסידיו ממקום מושבו. ביום השני של החג הכריזו בחסידות כי כלל המתפללים מחויבים לעטות מסיכות גם אלו ששהו שבועיים ב'קפסולות'.

האדמו"ר התפלל ב'קפסולה' מוגבהת מיוחדת, בתפילת שמונה עשרה ירד הרבי לקרקע, על פי מה שאמר דוד המלך ע"ה "ממעמקים קראתיך ה". למרות שבשנים האחרונות קיצרו בחסידות בניגון 'זכרנו לחיים', השנה בהוראת כ"ק האדמו"ר שליט"א האריכו בניגון המיוחד.

ויז'ניץ: לראשונה התפילות התקיימו בבית המדרש החדש והמשופץ בקריית החסידות בבני ברק, מאות החסידים שהשתתפו בתפילות הגיעו לאחר שנרשמו לכך מראש.

לראשונה בתי המדרש של החסידות בכל רחבי הארץ היו פתוחים בכדי שכלל החסידים שמתגוררים מחוץ לעיר בני ברק יוכלו להשאר בבתים זאת בהוראת מרן האדמו"ר שליט"א.

פיטסבורג: בבית המדרש הגדול בקרית פיטסבורג באשדוד התנהלו התפילות, בהשתתפות בניו של כ"ק האדמו"ר שליט"א שליט"א בהתעוררות עצומה, כאשר האדמו"ר שחלה בקורונה מאושפז עדיין בבית החולים 'לניאדו' שבנתניה.

בלילות החג ניגש בנו בכורו הרה"צ רבי משולם, וכן שחרית-המלך, וכן תקע בשופר. במוסף יום א' ניגש לפני העמוד הרה"צ רבי יעקב שליט"א, ובמוסף יום ב' ניגש הרה"צ רבי יוסף שליט"א.

לפני כל תפילה אמרו בציבור ספר רביעי ויהי רצון לרפואתו השלימה של כ"ק האדמו"ר שליט"א. כמו כן, בלילות החג לאחר הסעודה אמרו בציבור כל ספר תהילים.

נדבורנה: כ"ק האדמו"ר מנדבורנה שליט"א השתתף בתפילות ראש השנה בבית המדרש הגדול של החסידות בבני ברק, בהוראתו כלל החסידים המתגוררים מחוץ לעיר התבקשו שלא להגיע לחצר הקודש.

האדמו"ר שליט"א ניגש לפני העמוד בתפילות המוסף בשני ימי החג ואף שימש כ'בעל תוקע' כמנהגו בקודש. בליל החג עברו מאות החסידים להתברך ב'לשנה טובה'. ביום הראשון של החג סיימו את תפילת המוסף בשעה 16:30 וביום השני בשעה 16:45.

קליוולנד: ביום הראשון של ראש השנה סיימו את תפילת החג בשעה 14.45 ביום השני סיימו בשעה 15.30. האדמו"ר מקליוולנד שליט"א כמנהג אביו כ"ק אדמו"ר הקוה"ט מקליוולנד זצוק"ל היה בעל תוקע וחזן בתפילת מוסף.

לפני התקיעות מסר האדמו"ר דברי חיזוק בבכיות ושיחזר את מסירות הנפש של האדמו"ר זצוק"ל בראש השנה שנה שעברה כשהיה חולה והתעקש לשמש בעל תוקע וחזן במוסף, שבאמצע התקיעות אזלו כוחותיו ומסר את השופר לידי בנו ממשיך דרכו, כל המשתתפים בכו יחד עם האדמו"ר על החלל הגדול שנפער עם פטירתו של אדמו"ר זצוק"ל.

שאץ: כ"ק האדמו"ר משאץ שליט"א התפלל את תפילות החג בבית מדרשו שברחוב אדמור"י שאת בבני ברק. האדמו"ר שימש כ'בעל תוקע' כמנהגו מידי שנה ואף שימש כשליח בתפילות מעריב ומוסף.

בליל ראש השנה עברו קהל החסידים להתברך ב'לשנה טובה'. את תפילות המוסף בשני ימי החג סיימו בשעה 15:10.

ויז'ניץ בית שמש: כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש שליט"א ניגש לפני העמוד בבית המדרש של החסידות בתפילות מעריב, המלך, ואף שימש כ'בעל תוקע' בתקיעות דמעומד ביום השני של החג.

לאחר מעריב ערך כ"ק האדמו"ר שליט"א קידוש על גבי במה מיוחדת ומוגבהת ולאחר מכן עברו קהל החסידים לברכת 'לשנה טובה'. בתפילות החג ישב כ"ק האדמו"ר שליט"א על כסאו של אביו כ"ק האדמו"ר בעל התורת מרדכי מוויזניץ זיע"א ואף לבש בגדי שיראין מיוחדים שהיו שייכים לאביו ולזקנו זיע"א.

ויז'ניץ ירושלים: כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים שליט"א הגיע מארצות הברית והשתתף במהלך תפילות החג בבית המדרש של החסידות ברחוב אדוניהו הכהן בירושלים בראשות מאות חסידיו.

בליל ראש השנה עברו קהל החסידים להתברך ב'לשנה טובה', האדמו"ר אף ניגש לפני העמוד בתפילות החג כמנהגו בקודש.

פוניבז': מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א התפלל את כל תפילות החג בישיבת פוניבז' בתוך חדר שקוף שנבנה במזרח בית המדרש במיוחד עבורו זאת בשל סכנת נגיף הקורונה.

מרן ראש הישיבה שליט"א שימש כבעל תוקע מתוך 'קפסולה' מיוחדת כאשר כ'מקריא' שימש ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א אשר עמד מעבר למחיצת הפלסטיק.

בסיום תפילת מעריב הכריז הרב אריה כהנמן כי תלמידי הישיבה לא יעברו לברכת לשנה טובה אצל מרן ראש הישיבה שליט"א אלא כל אחד יעמוד במקומו ויברך לשנה טובה לכיוון מרן ראש הישיבה ורבני הישיבה והם יברכו חזרה ממקומם.

יצויו כי במהלך החג עברו אלפים לברך ולהתברך אצל מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א כאשר בכל תפילה בהלוך לישיבה ובחזור למעונו עמדו מאות איש לאורך רחוב ראב"ד בשמירת מרחקים כאשר ראש הישיבה שליט"א עבר בתוך 'קפסולה' שקופה על גלגלים והביט לעבר כל אחד מהקהל ובירך לשנה טובה.

ישיבת מיר: כמידי שנה בשנה התפללו כ-6,000 איש בכל בתי המדרש של הישיבה הפרוסים ברחבי שכונת בית ישראל בירושלים. במהלך תפילת המוסף של היום השני בראש השנה עלה הגינרטור המרכזי באש. צוותי מד"א וכבאות והצלה שהוזעקו למקום השתלטו על השריפה ללא נפגעים בחסדי שמים.

מודיעין עילית: בהיכל בית המדרש המרכזי 'ישועת דוד' בשכונת ברכפלד נבנתה 'קפסולה' מיוחדת עבור המרא דאתרא הגאון רבי ישראל זיכרמן שליט"א. בכל התפילות שהה המרא דאתרא ב'קפסולה'.

גם במהלך התקיעות דמיושב שהה הגר"י זיכרמן שליט"א בתוך ה'קפסולה' כאשר ה'מקריא' עומד מחוץ למחיצות הניילון, בתפילות השתתפו מאות מבני הקהילה תחת שמירה אדוקה על כללי הזהירות.

ישיבת 'בית מדרש גבוה – פינקל': בהיכל הישיבה סיימו ביום א' דראש השנה את תפילת שחרית בשעה 13:30 וביום ב׳ דראש השנה בשעה 14:30, ראש הישיבה הגאון רבי גרשון כאהן שימש כ'בעל תוקע'. מייסד הישיבה הגאון רבי שמואל פינקל עבר לפני העמוד בתפילות שחרית, והגאון רבי יוסף וייס ר"מ שיעור א' ניגש לפני העמוד בתפילות מוסף ומעריב, התפילות התקיימו בבית מדרש החדש והמפואר בשכונת רמות בירושלים, כאשר בקומה העליונה המונה כ-500 מקומות ישיבה, שהושלם במיוחד עבור תפילות הימים נוראים.

בית שמש: לראשונה ראב"ד ה'עדה החרדית' מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א הגיע לשהות בראש השנה בישיבתו בבית שמש ועבר לפני התיבה בתפילת מעריב. כמו כן, זקן הפוסקים נשא דברי חיזוק לפני מעריב וכן לפני התקיעות. הראב"ד שימש כ'מקריא' לבעל תוקע. יצויין שלאחר התפילה אף נוסף סדר תקיעות מיוחד לצאת ידי כל השיטות.

בני ברק: בליל ראש השנה עברו אלפים להתברך בברכת השנים ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א אשר קיבל את קהל הרבבות באמצעות מדרגות מיוחדות שהותקנו בשבוע האחרון מתחת לביתו ברחוב רשב"ם בבני ברק.

בשל נגיף הקורונה מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א התפלל את תפילות היום במעונו בהשתתפות מניין מצומצם של בני משפחה ועל פי הנחיות הזהירות.

ישיבת סלבודקה: לאור המצב וההגבלות בוגרי הישיבה לא זכו להסתופף השנה בתפילות ראש השנה בהיכל המרכזי של הישיבה.

בשחרית של היום הראשון ניגש לפני העמוד הגרב"צ חדש, ביום השני ניגש הגר"י גפן ובמוסף ניגש הגאון רבי שלמה איידלשטין בשתי הימים.

החידושים היו השנה שבמהלך התפילות בימת הבית מדרש הועברה ממרכז היכל בית המדרש אל עבר מזרח הישיבה בין עמוד הש"ץ ל'קפסולות' של ראשי הישיבה כדי שראשי הישיבה לא יצטרכו להיצמד אל עבר הבימה כמידי שנה שעומדים שם בכל מהלך קריאת התורה והתקיעות.

כמו כן, ה'מקריא' בתקיעות שופר רק בתקיעות ראשונות היה ראש הישיבה הגר"ד לנדו ולראשונה בשאר התקיעות הגרמ"ה הירש היה ה'מקריא'.

פוניבז': באורח נדיר והיסטורי לא עברו מאות המתפללים בהיכל ישיבת פוניבז להתברך בברכת השנים מראשי הישיבה הגר"ש מרקוביץ והגר"א דויטש שליט"א, ראשי הישיבה עלו זה אחר זה על בימת ארון הקודש המוזהב ובירכו את המתפללים, וכל הקהל בירך אותם חזרה. ביום הראשון של ראש השנה סיימו את התפילה בשעה 14:15 וביום השני של החג בשעה 15:00.

מלונות הקורונה לחרדים: כ-6,000 איש שהו במהלך ראש השנה במלונות הקורונה של פיקוד העורף הממוקמות ברחבי הארץ בהם מלונות: לביא, כינר, גורן, ניר עציון, לונארדו באר שבע, יערים, מרגוע בערד ובירושלים, דן הייאט, קראון פלאזה ולונארדו.

מתוך הסכום הכולל של האנשים שנמצאים במלונות שהו כ-1,000 תלמידי ובחורי ישיבות. המערך האדיר לקליטתם של אלפי האנשים נעשה בפיקודו של מפקד המשל"ט ניר בראון, מפקד המלונות עמי דהן ובליווי יועץ משרד הביטחון אליהו ארנד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימי ראש השנה בחסידות באבוב:
ביום הראשון גמרו את התפילה בשעה 16:20 וביום השני בשעה 16:35.
האדמו"ר הקוה"ט מבאבוב שליט"א ניגש לעמוד לתפילת מוסף בשני הימים כדרכו בקודש.
בלילה הראשון עברו כל החסידים לברכת 'לשנה טובה' במסלולים המיוחדים שארגנו לכך, למניעת עומס.
בלילה הראשון שחל בשבת נמנע האדמו"ר מלרקוד 'בואי בשלום' בקרב החסידים, עקב מגיפת הקורונה, ורקד על מקומו שלא כהרגלו.
עקב מגיפת הקורונה המשתוללת בארה"ק, מנע האדמו"ר מן עשרות בחורי החסידים הדרים בארה"ק לבוא לארה"ב להסתופף בצלו, לאחר שנמצאו כמה מהבחורים חיובים לנגיף.
בשולחן הטהור שערך האדמו"ר בלילה הראשון, נשא האדמו"ר דברים קצרים בו הביע האדמור את צערו על יושבי ארה"ק שעדיין משתוללת בהם המגיפה ובפרט שיש שם סגר, ועורר את הקהל לתשובה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture