צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם בקבר רחל: התפילות על גדו"י, האדמו"ר שהצביע והחלאק'ה במיאלען

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: זקן הפוסקים בבר מצווה לנכד זקן ראשי הישיבות, הרבי מקאפיטשניץ המריא לארצות הברית, והאכזבה של 'שיריים' במוצ"ש

השבוע עבר על 'שיריים' בדאגה כנה ועמוקה לשלומם של גדולי וזקני הדור שליט"א אשר היו שרויים במצב קשה וחמור ונזקקו לרחמי שמים מרובים, בכל יום מימות השבוע הוא עמד בפינת ביתו וקרא פרקי תהילים לרפואתם השלימה של מרנן זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד סולבוייצי'ק וזקן המשגיחים הגאון רבי אהרן חדש שליט"א אשר אושפז בבית החולים בירושלים.

'שיריים' יודע לומר כי אין לו ממש בשורות טובות בנוגע למצבו של זקן ראשי הישיבות וראש ישיבת בריסק שליט"א, ראש הישיבה עדיין שרוי בחולשה נוראית והוא זקוק לרחמי שמים מרובים. הערב אף חלה הידרדרות חמורה מאוד במצבו והוא פונה לבית החולים. מעל גבי בימה זו הוא אף יקרא לאלפי ורבבות הקוראים להקדיש דקה מזמנם ולקרוע שערי שמים לרפואתו השלימה והמהירה של מרן הגאון רבי משולם דוד האלטע הינדא בתוך שאר חולי ישראל.

ומי שהגיע השבוע לקיים את מצוות ב'יקור חולים' אצל זקן ראשי הישיבות הוא זקן הפוסקים הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א שעלה למעונו בגוש שמונים בבירה, מיד לאחר מכן ירד ראב"ד ה'עדה החרדית' והשתתף בבר מצווה לנכד זקן ראשי הישיבות שנערכה באופן מצומצם ובכפוף להנחיות של ראש הישיבה. 'שיריים' מצטרף אף הוא ומאחל 'מזל טוב'.

'שיריים' שלא יכל לוותר על הילולת רחל אמנו ניסה להגיע למקום אך בהיעדר דרך הגעה הוא כמעט והתייאש, ברגע האחרון מי שנחלץ לעזרתו היה העורך הראשי והמוכשר של האתר שמואל בן צבי התותח שהתברר שמעבר למוכשרותו הוא גם איש חסד ענק. בן צבי התניע את רכבו ולקח את 'שיריים' טרמפ עד המקום.

מיד כשהם ירדו מהרכב הבחין 'שיריים' בבולודוזר האגדי, הרב יוסף שווינגר מנכ"ל המקומות הקדושים שדאג שהכל יתנהל כשורה. גם המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל שליט"א הגיע למקום ובירך את הרב שווינגר בחמימות.

דקות לאחר מכן הבחין 'שיריים' כי הגאון רבי יצחק קולדצקי שליט"א חתנו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א הגיע אף הוא להעתיר בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט. 'שיריים' כמובן תיעד.

ומי שהגיע לציון רחל אמנו בליל יום ההילולא היה הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א שהתייפח במשך שעה ארוכה בדמעות שליש על קברה של האמא וזעק לישועת הכלל והפרט ולביטול מגיפת הקורונה.

גם האדמו"ר מאונגוואר שליט"א יצא ממקום מושבו מקריית החסידות ברמות והגיע לציון רחל אמנו. הרבי הגיע בליווי מצמוצם של מקורבים וגבאים בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה.

ומי שיצא להצביע בבחירות המוקדמות לנשיא ארצות הברית הוא האדמו"ר מניקלשבורג שהצביע למר דולנד טראמפ הידוע ביחסו הטוב כלפי היהדות הנאמנה. ביציאתו הסכים הרבי להצטלם למען יעשו תלמידיו הרבים כמוהו.

וזקן אדמור"י בית רוזי'ן הרבי מקאפיטשניץ המריא לארצות הברית שם השתף בשמחת הבר מצווה לנכדו החביב. הרבי רק עם החתן שלא יד ביד ונשא מדברות קודשו. שליח 'שיריים' לתפוח הגדול שיגר תיעוד מהשמחה הגדולה.

והחתונה המדוברת ביותר השבוע הייתה חתונת נכדת הנגיד הרב מתתיהו גרוזינגר שנערכה ביוון זאת בעקבות מגבלות הקורונה בישראל. הנגיד הוציא מטוס עם מאות נוסעים בהם אדמורי"ם ורבנים וגם סתם נגידים. 'שיריים' ראה 'מויפת' ענק בזה שהוא לא הגיע לשמחה הגדולה שכן באם היה מגיע בוודאי היה קורס בגשר אל בריכת המים, דבר לא נעים בעליל. אחד מחבריו הקרובים שיגר את התיעוד שזכה לכותרת 'ריקוד הצדיקים'. בתיעוד נראים האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא רוקד ריקוד נלהב עם האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש במהלך השמחה באי היווני.

ואיך אפשר בלי השמחה הגדולה, שמחת החלאק'ה לבנו היניק והחכים של כ"ק האדמו"ר ממיאלען, הרבי גזז את מחלפות ראשו של בנו הצעיר וערך, 'לחיים טיש'.

ולפני שעות לא רבות 'שיריים' התעטף באבל עמוק עם פטירתו של הנגיד הרבני הרה"ח רבי ישכר דוב וייס זצ"ל בנו יחידו של מרן בעל ה'מנחת יצחק' זיע"א. המנוח שהיה אדם משכמו ומעלה עסק כל חייו במצוות הצדקה באופן מעורר השראה. בימי חייו אף שימש כראש הקהל של שני חצרות סאטמאר במנצ'סתר, דבר חריג והיסטורי לחלוטין, דבר שמעיד רבות על דמותו של המנוח. אוהב שלום ורודף שלום.

ובמוצאי השבת האחרון הזדרז 'שיריים' להבדיל על היין ומיד הדליק את רדיו 'קול ברמה' בכדי לשמוע כמידי מוצ"ש במוצ"ש את שיעורו הקבוע של מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א, למרבה האכזבה הוא המתין עד כלות, אך שיעורו של ראש הישיבה לא שודר בתחנת הרדיו. הוא התאכזב קשות וגמא דף גמרא בכדי להשלים את החיסרון הרוחני. מקורביו של 'שיריים' מציינים כי כולו תקווה שכבר במוצ"ש הקרוב שיעורו של ראש הישיבה ישוב להיות משודר ב'קול ברמה'.

רגע לפני 'שיריים' מאחל לכלל קוראיו, חורף בריא ושמח, שהמגיפה הארורה תעלם מן העולם במהרה, ושכולנו נזכה אך ורק לבריאות ושמחה. גו'ט שבעס טייער'ע ייד'ן.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זקן ראשי הישיבות. זקן המשגיחים. זקן המקובלים. זקן הפוסקים.

מזל טוב לרבי ממיאלען על ה"חלאקה" לבנו דוד צבי שלמה ני"ו

ברכת מזל טוב לרבי ממיאלען על ה"חלאקה" לבנו, ועל הולדת בנו בשעטו"מ בערב שבת. בתזמון מוצלח לפני היארצייט של אביו הרבי מקרעטשניף קרית גת בעל ה"נועם ישראל" זיע"א. הרבה הרבה מזל טוב ושפע ברכות..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו