ארכיון. צילום: אנשיל בעק

בימי היארצייט בחסידות: האדמו"ר מבעלזא עורר את חסידיו בגודל מעלת השלום

האדמו"ר מבעלזא נשא בשבוע האחרון דברי חיזוק לאלפי חסידיו זאת במסגרת ימי היארצייט של האדמורי"ם זיע"א. בדבריו עמד הרבי על מעלת השלום בכלל ישראל. " באם אתה רואה שני יהודים רבים, תרדוף אחריהם שיעשו שלום, ולא רק שיהיה כלפי חוץ, אלא גם בפנימיות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א נשא דברי חיזוק בשבוע האחרון לאלפי חסידיו זאת במסגרת יום היארצייט של האדמו"ר מהרי"ד מבעלזא זיע"א ואביו האדמו"ר מהר"ם מבילוגרייא זיע"א. במהלך דבריו עמד האדמו"ר על מעלת השלום בכלל ישראל.

בדברים שנשא הרבי ביום היארצייט לאדמו"ר מהרי"ד מבעלזא זיע"א והגיעו לידי 'חדשות JDN' אמר: "צדיקים שעובדים השי"ת למעלה מדרך הטבע יכולים להשפיע מעולם העליון גם העולם הזה", והוסיף ואמר: "'תלמידי חכמים אין להם מנוחה לא בעוה"ז ולא בעוה"ב' – הצדיקים אינם מסתפקים במה שהם עובדי השם אלא עבודתם תמיד להשפיע לכל העולם שיהיו כולם עובדי השם".

"הצדיקים גם בהיותם בעולם הבא עיניהם למטה בכדי להשריש שיהיו כולם עובדי השם ומשלחים מלאכי מעלה וכוחות רוחניות למטה שיוכלו להילחם ולהתגבר כנגד אותם שאינם עובדי השם. 'תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם' – שלמרות שהם נלחמים עם הרשעים עיקר עבודתם להרבות שלום אהבה אחווה ורעות בין כלל היראים שיתאחדו כולם ללכת בדרך אחת בשלוה וברוב נחת".

בעריכת השוה"ט בליל הילולת אביו כ"ק מרן מהר"ם מבילגורייא זי"ע ערכו שני בחורים תלמידי הישיבות דחסידי בעלזא סיום כל הש"ס כולו, שמחה גדולה שרתה על פני החסידים במעמד המרומם שבחורים זוכים לסיים את כל הש"ס. במהלך דבריו אמר הרבי: "'ויהיו חיי שרה מאה שנה ועשרים שנה וגו' ובמדרש 'יודע ה' ימי תמימים ונחלתם לעולם תהיה', האדמו"ר שליט"א הוסיף ואמר שהצדיקים שכל חייהם בשלימות, אינם מסתפקים בכך, אלא רודפים אחר שאר בני ישראל שכולם יהיו בשלימות המדרגה".

עוד אמר הרבי "הלל הזקן אומר במסכת אבות 'הוי מתלמידיו של אהרן, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה', יש לומר הכוונה, 'הוי מתלמידיו של אהרן אוהב שלום' – שבפנימיותך תהיה איש אוהב שלום, דהיינו תאהב את הזולת בפנימיות הלב ותברח ממחלוקת, אבל זה לא מספיק, צריך להיות גם 'רודף שלום', באם אתה רואה שני יהודים רבים, תרדוף אחריהם שיעשו שלום, ולא רק שיהיה כלפי חוץ, אלא גם בפנימיות הלב למעשה".

"'אוהב את הבריות' – מה שאהרן היה רודף שלום אינו בגלל שזה מצוה, אלא 'אוהב את הבריות' – בגלל שבטבעו ובפנימיות לבבו היה אוהב כל יהודי, וכתוצאה מכך כאשר ראה שמישהו עושה לא טוב החשיב את זה כמגרעת עצמית, 'ומקרבן לתורה' – באם רואה יהודים שלא מתנהגים כדבעי, מקרבן שילמדו יותר תורה ויתנהגו בשלימות".

בסיום דבריו בגדול מעלת השלום אמר הרבי "וזהו 'יודע ה' ימי תמימים' – רומז על אותם הצדיקים שהם בשלימות במחשבות ובמעשים טובים, שכל חייהם בשלמות, 'ונחלתם לעולם תהיה' – שתמיד ידברו מהם איך התנהגו כדי לדעת להתנהג כפי מה שהם התנהגו, שהיו בבחינת 'אוהב שלום ורודף שלום', שיהיו גם הם בבחינת 'אוהב שלום ורודף שלום".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture