צילום מסך מתוך שידורי "דר וסוחרת"

בשיעור המפורסם: הגר"י אפרתי חיזק את הראשל"צ ותקף את הרפורמים

קודם שיעורו המפורסם של הגר"י יוסף נשא דברים הגר"י אפרתי שליט"א וחיזק את ידיו של הראשון לציון נוכח המתקפה כנגדו ואף האיום ל"הדיחו" ממשרת הדיינות. בדבריו תקף את הרפורמים ואמר: "החילונים עגלתם ריקה, אבל הרפורמים עגלתם מליאה בנחשים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

במסגרת 'הרב המקדים' בשיעורו המפורסם של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א כובד הגאון רבי יוסף אפרתי שליט"א לשאת דברים, במהלך דבריו הוא תקף את התנועה הרפורמית וחיזק את ידיו של הראשון לציון לאחר שאחד השופטים קרא ל"הדיחו".

בדבריו אף הביא מילות חיזוק ממרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א שביקש ממנו לחזק את ידיו של הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א. "הנני מצטרף לכל מחאה וחיזוק" ביקש הגרי"ג אדלשטיין למסור בשמו.

בפתח דבריו שהגיעו לידי 'חדשות JDN' אמר הגאון רבי יוסף אפרתי שליט"א "בראשות הגאון הראשון לציון, מורי ורבותי, שנים קדמוניות זכיתי להיות בשיעור הזה ולומר דברי תורה בתור השיעור המקדים, אבל עכשיו, על שעתה באתי, כמו ששמעתי והראו לי, בשבועות האחרונים, מתנהל מסע הסתה נגד כבוד הראשון לציון, עד כדי כך, שהעיז מי שהעיז לקרוא להדיח אותו, בגין דברים שהוא אמר כהלכה, וכל גדולי ישראל לאורך כל הדורות האחרונים, אמרו כן".

"קמים אנשים ואומרים, על הדברים האלה צריך להדיחו, אז אני יודע שכבוד הראשון לציון לא זקוק לחיזוק בדבר, אבל באנו לומר דברים פשוטים. בטרם שאומר את הדברים הפשוטים אקדים את המעשה שהיה לי בדרכי לכאן".

עוד הוסיף הגר"י אפרתי: "דברו איתי מהבית של מרן ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ובקשו שאומר שהראש ישיבה מצטרף לכל מחאה וחיזוק של דברי הראשון לציון בעניין הזה של הרפורמים. כדרכה של תורה, בואו נתבונן מה זה התנועה הרפורמית".

"התנועה הרפורמית שהחלה כתופעה של תיקונים בסידור וכדומה, הפכה להיות דת חדשה" תקף הגר"י אפרתי, בדבריו הקריא דברים שאמר הגר"י הרצוג זצ"ל בשנת תשט"ו בכינוס רבנים כאשר הרפורמים בקשו להקים את הבניין הראשון שלהם בירושלים, "מהי התנועה הרפורמית, נזדעזעה ארץ ישראל כולה, כי עומדים לכונן בעיר קדשנו בית תיפלה רפורמי, מה שמזעזע אותנו בעיקר, היא עצם השיטה, שמתיימרת להיות יהדות, ואיננה יהדות".

עוד ציטט הגר"י אפרתי בשמו של הגר"י הרצוג: "יהדות ללא תורה ומצוות, ללא אמונה בתורה שמשמים. דומה היא הרפורמה למין נצרות בלא צלם, חלילה לנו לתת לשיטה כזו לתת שורש כל שהוא בציון, והרי זאת כהכנסת צלם בהיכל".

"אם כן, על מה תלינו על דברי הראשון לציון, יש לי הצעה למערכת המשפט, עברו בין דייני ישראל, ואם יש חלילה דיין שלא חושב כמו הראשון לציון פטרו אותו, כי מי שחושב אחרת זה נגד ההלכה".

"שלח מאן דהו לראשון לציון מכתב וכתב לו מה אתה מוחה נגד אלה שמקיימים דיאולוג עם הרפורמים, הלא גם אביך הגאון רבי עובדיה זצוק"ל נפגש עם הרפורמים, איזה עלבון בטענה, גם הרב הרצוג נפגש עם מנהיג הרפורמים, לא בדיאולוג, אלא בא לבכות לו שלא יבנה את בית התיפלה שלהם בירושלים". "זה נקרא שהוא מקיים איתם דיאולוג?", תמה הגר"י אפרתי.

בהמשך הדברים הביא הגאון רבי יוסף אפרתי שליט"א דברים נוספים מגדולי התורה בגנותם של הרפורמים. הוא אף הביא מעשה ממרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זיע"א שנלחם בכל כוחו נגד התנועה הרפורמית בזמן שניסו להפוך בית ספר חילוני בירושלים לבית ספר רפורמי.

הוא אף ציטט בשם פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זיע"א, "הרפורמים אינם פורקי עול גרידא, חילונים זה היעדר, כמו שהחזון איש אמר, עגלתם ריקה, אבל הרפורמים עגלתם אינה ריקה, עגלתם מליאה בנחשים".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture