צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם יוצא לארה"ב: ציר חב"ד–סאטמאר בק' יואל ומרנן האדמו"רים הגיסים נועדו

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האירוסין בבעלזא, 'הרב המקדים' המפתיע, השבע ברכות של הצלם המיתולוגי, וכ"ק האדמו"ר מסאטמאר בפילדלפיה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

השבוע 'שיריים' פותח את המדור הנחשק כמעט באפס כוח. רבים ממקורביו חייגו בימים האחרונים לדרוש בשלומו אך כמעט כולם שמעו את המענה הקולי, 'שיריים' אשר משא הדור רובץ על כתפיו, חש מעט חולשה בימים האחרונים, כעת שלומו הרבה יותר טוב בחסדי שמים, יודעי דבר וחוזים בכוכבים נבאו כי לאחר מצבים כאלו מגיעים ימים טובים בהרבה, לו יהי.

משא הדור הרובץ על כתפיו של 'שיריים' גרם לו לקבל עשרות טלפונים מרחבי ארצות הברית בבקשה שהוא יואיל בטובו להגיע ולחזק את יהדות אמריקה, תחילה 'שיריים' סרב, אך לאחר הפצרות חוזרות ונישנות, ולאחר סידור ענייני הטיסה ובית האכסניה, הוא עתיד להמריא למקום כבר בימים הקרובים, על מועד הטיסה, מיקום האירוח והלו"ז הצפוף חל צו איסור פרסום.

במוצאי השבת האחרונה התמלא ליבו של 'שיריים' אושר ושמחה שעה שבישר לעולם כולו עם שמחת בית בעלזא, השמחה הגדולה פרצה גבולות וחצתה ימים ויבשות, שמחתו של כ"ק האדמו"ר שליט"א באירוסי נכדו השביעי. 'שיריים' יודע לומר כי החתן ר' דוד הינו מבכירי ישיבת החסידות באשדוד, חבריו צופים לו עתיד מזהיר. 'שיריים' אף ממתין בכליון עיניים לקביעת מועד החתונה, חתונה שבוודאי תתפוס את כל הכותרות. הפעם זה יהיה בעזרת השם לאחר עידן הקורונה ועשרות אלפים יטלו חלק בשמחה הענקית. מעל גבי במה זו נגיש את תמונתו של החתן דנן עומד בסמוך לסבו הגדול בעת ה'נענועים' בחול המועד סוכות.

ומיד לאחר מכן נכנס 'שיריים' לשידורי 'דר וסוחרת' בכדי לצפות בשיעורו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, מה רבה הייתה הפתעתו שעה ש'הרב המקדים' היה לא אחר מאשר הגאון רבי יוסף אפרתי שליט"א, 'שיריים' הרים את הווליום ושמע כיצד הרב מחזק את ידי הראשון לציון ותוקף בחריפות רבה את הרפורמים.

והאדמו"ר החדש מפיטסבורג שעושה כבר שבועות ארוכים ביקורי קודש אצל כלל אדמור"י ארץ הקודש נכנס השבוע למעונו של האדמו"ר מנדבורנה ירושלים שליט"א. הרבי קבלו בחביבות ומזג 'לחיים'. האדמורי"ם נועדו שעה ארוכה כשהם מברכים זה את זה שיזכו להנהיג את עדת מרעיתם ביד רמה.

ומחזה כזה 'שיריים' לא ראה כבר הרבה זמן. היה זה כאשר ילדי ת"ת חורב ברמת גן זכו להיכנס לסלון של גדול הדור מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א ולשיר לו פרקי משניות בעל פה. מרן עצר מזמנו והתמוגג מנחת לשמוע את קול התורה של צעירי הצאן ובירכם בחום ואמר: "מצויין עושים רושם טוב מחונכים טוב". הקורת רוח שנרשמה על פני ראש הישיבה זה משהו שאי אפשר לתאר במילים, עיניכם הרואות יגידו.


והצלם המיתולוגי הרב יהודה פרקוביץ חגג השבוע את שמחת ה'שבע ברכות'. את האירוע האחרון בשבוע המרגש ערך כיד ה' הטובה עליו גדול הצלמים שוקי לרר בביתו. באירוע שנערך בשעות אחר הצהריים הגיעו ליטול חלק כל המי ומי. גם מקומם של אדמורי"ם ורבנים לא נפקד. 'שיריים' שנבצר ממנו להגיע ראה כיצד הרבי מסאסוב מברך את החתן בכל הברכות הכתובות בתורה.

ציר חב"ד – סאטמאר חזק מתמיד. השבוע הגיע רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר שליט"א לביקור מיוחד בקריית יואל שבארצות הברית. הרבי מסאטמאר קיבל את הרב החבד"י בכבוד גדול. תחילה סיירו השניים במשחטה של סאטמאר. ולאחר מכן נכנסו לתינוקייה של בית החולים החסידי במקום. הגר"ב לאזאר התרשם עמוקות. התיעודים לפניכם.


וכ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א יצא לפוש קמעא בפילדלפיה, 'שיריים' שיגר את שליחו הנאמן לתעד את הרבי. והנה התיעוד הנהדר כאשר הרבי לאחר תפילת שחרית משוחח עם חסיד ונותן לו את כל הזמן שבעולם כאבא לבן.

ומרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א אשר החלים בחסדי שמים מנגיף הקורונה תועד השבוע בתפילת שחרית של ראש חודש כסלו, 'שיריים' ממשיך בתפילות שיזכה שר התורה להנהיג את כלל ישראל ולהצעיד אותנו לביאת המשיח בקרוב ממש אמן ואמן.

כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א שהמריא לארצות הברית להשתתף בשמחת נישואי נכדו נשא דברי ברכה לאחר החופה למאות החסידים. ובאותו הזמן הסבא השני כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ שליט"א ערך לחיים טיש בבית מדרשו בקריית החסידות בחיפה זאת מפאת שנבצר ממנו להגיע לשמחה בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה.

ואפרופו השמחה הגדולה הרה"צ ברוך הגר בן כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ וחתן האדמור מויז'ניץ הגיע להתברך עם בני משפחתו לקראת החתונה אצל דודו כ"ק מרן האדמו"ר מביאלה ב"ב בבית האכסניא של האדמו"ר בלפטבוש שבארצות הברית.

האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא שליט"א הגיע להספיד את הגה"צ רבי אריה הראל זצ"ל מרבני ישיבת 'קול יעקב' בירושלים שנפטר השבוע מנגיף הקורונה. האדמו"ר ביכה את לכתו של חתן הבאבא סאלי זיע"א במשך שעה ארוכה.

האדמו״ר מצאנז הכתיר השבוע רב לבית מדרש נוסף של חסידי צאנז בדרום העיר צפת. התיעוד מרגע ההכתרה כמובן לפניכם.

והאדמו"ר מפרמישלאן שליט"א הכניס את נכדו חביבו בפעם הראשונה לתלמוד התורה. הרבי שורר עם הנכד האהוב וניק שאת ידיו הקטנות. גם הרבי מבוטשאן הסב השני הגיע למעמד המרגש.

ומרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א הגיע השבוע למעונו של גיסו כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א בכדי לאחל לו מזל טוב לרגל שמחת האירוסין לנכדו. האדמורי"ם שוחחו בחביבות רבה שעה ארוכה.

ההתרגשות האמיתית של 'שיריים' הייתה שעה שהעורך הראשי של האתר ה"ה שמואל בן צבי התותח חזר סוף סוף מהתפוח הגדול לאחר שסיקר את הבחירות בארה"ב מכל הכיוונים, 'שיריים' קיבל את פניו באופן ווירטואלי ושמח מאוד על שובו של ידידו ורעו. בתום ימי הבידוד סיכמו השניים להיפגש.

רגע לפני סיום 'שיריים' מעדכן שוב כי אם יש בידכם, תיעוד, עדכון או סתם סיפור מעניין שקשור לחצרות הקודש והמסתעף, כמו גם הערות והארות, אתם מוזמנים לשלוח לכותב המדור במייל: [email protected].

וכאן יסיים 'שיריים' את המדור בברכת שבתא טבא לאחינו בני ישראל די בכל אתר ואתר. אפרילכע'ן שבת יהודים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יעקב האלוף

שום מילה על כינוס השליחים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture