בשמחת האירוסין לנכדו: האדמו"ר מצאנז חיזק – "חייבים לדעת ששידוך זה משמים"

במהלך שמחת האירוסין לנכדתו של כ''ק האדמו''ר מצאנז שליט''א שהתקיימה במוצאי השבת האחרונה נשא הרבי דברי חיזוק סביב עניין השידוכים, בדבריו אמר בחריפות כי "אנשים לא מבינים שהם סתם מדמיינים והכל שקר, חייבים לדעת כי שידוך זה מן השמים" • הדברים המלאים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

במהלך שמחת האירוסין לנכדו שהתקיימה במוצאי השבת האחרונה נשא כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א דברי חיזוק לחסידים כאשר במהלך דבריו עמד על האמונה ועל ההשגחה הפרטית המסובבת את ענייני השידוכים והזיווגים. בדבריו אמר כי רואים בחוש ששידוך שצריך לצאת יקרה למרות הפרעות רבות.

בפתח דבריו אמר האדמו"ר, "במוצאי שבת יש ענין לספר סיפורי צדיקים, ראיתי שפעם נכנס מישהו להרה"ק השפת אמת מגור זי"ע ושאל אותו לגבי שידוך, השפת אמת ענה על השידוך ואמר זה "שידוך מן השמים" כשיצא, סיפר לאנשי הבית את התשובה הנלהבת שקיבל. כשהסובבים שם מאוד התפלאו על הנוסח שקיבל שזה שידוך מן השמים".

"בהזדמנות הראשונה שאלו המקורבים את הרבי השפת אמת לפשר התשובה, ענה להם, פה בשידוך היה לי סימן שזה מן השמים, וסיפר: לפי תקופה קצרה נכנס אלי יהודי וסיפר שיש לו כמה בנות מבוגרות בבית ואף אחד לא רוצה להשתדך איתו כי כל העיר מסוכסכים איתו ומתי שמבררים עליו בשידוכים כולם מדברים עליו ומקלקלים את השידוך".

"שאלתי אותו האם ממש כולם מדברים סרה, ענה לי היהודי שאכן יש אחד בעיירה שלא מדבר עלי, כי מטבעו אברך ירא שמים ומדבר רק טוב על יהודים, ברכתי אותו שהקב"ה יעזור לו שימצא במהרה שידוך לבתו".

"עכשיו נכנס אלי היהודי הזה והוא אמר לי שהוא רוצה להשתדך עם היהודי ההוא מהעיירה ההיא, שאלתי אותו האם בירר עליו ועל המיועדת, ענה לי שבדיוק שבוע שעבר היה בקראקא למסחר, ומצא שם יהודי מהעיירה ההיא ושאל אותו על היהודי הזה וענה לי הוא יהודי טוב וכן יש לו ילדים טובים ומשפחה טובה".

"סיבב הקב"ה סיים השפת אמת שהיהודי היחיד שלא מדבר רע על היהודי ההוא, בדיוק אותו מצא בקראקא בתחנת רכבת אז צריך יותר סימן שזה שידוך מן השמים? אז רואים שמשמים מסכימים לשידוך".

"אני מספר את זה" המשיך האדמו"ר מצאנז בדרשתו ואמר, "בכדי לנצל ההזדמנות כעת במוצאי שבת כי לאחרונה נכנס אלי מישהו שאחד מצאצאיו הנמצא בפרקי שידוכין והתלונן בפני כי מדברים עליו וכביכול מקלקלים לו שידוכים, אבל אנשים לא מבינים שסתם מדמיינים והכל שקר, אלא חייבים לדעת כי שידוך זה מן השמים מה שמיועד לך לא מדברים עליך ומסובבים משמים שישאלו כך ושישמעו מה שצריך לשמוע".

עוד הוסיף הרבי, "נכון שכתיב כי מזכים זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב, וח"ו מלדבר על השני, אבל צריך לדעת ששום שידוך לא נסגר בלי אמונה פשוטה, לא כשהשידוך מתבטל בגלל שמן דהוא דיבר וכן שזה כן יוצא לפועל הוא אינו כי הוא דיבר טוב, אלא משמים מסובבים הכל שהוא יראה וישמע רק מה שצריך לבוא לידי גמר".

"בדידי הוי עבדא, כמה עניינים שראיתי בחוש שאנשים שמעו מה שהם לא היו צריכים לשמוע, וכששידוך צריך לצאת אל הפועל זה יקרה, כי זה מה שרשום למעלה ושלא רוצים מלמעלה זה לא יקרה".

עוד אמר האדמו"ר בשמחת התנאים לנכדו, "מספרים מהחזון איש זצ"ל, שפעם נכנס אליו יהודי לשאול על שידוך, כשהשאלה היה על הבחור שהיה מסתובב אצל החזון איש בתור משמש, והשואל הגיע להתעניין אצל החזון איש האם יודע ללמוד. ענה לו החזון איש, "הוא יכול לדעת עוד יותר טוב". חשב לו היהודי ברור הרי לטוב אין שיעור אז מסתמא הוא לומד טוב".

"אחר כך הוא שאל על היראת שמים של הבחור, ענה החזון איש "יכול להיות יותר טוב". חשב היהודי שהרי לטוב אין שיעור אז מסתמא הוא יר"ש והשידוך יצא לפועל. אח"כ אמר החזון איש שרואים בחוש שכששידוך צריך לצאת לפועל מסובבים הכל מהשמים מה שישמעו. החזון איש לא רצה לשקר אז הוא ענה שיכול להיות יותר טוב והיהודי הבין איך שסובבו משמים שירצה להבין".

"זה אמונה פשוטה" אמר הרבי לחסידים, "לדעת כי כשלא רוצים משמים שזה יצא מסובבים כך ושרוצים שכן יצא מסובבים כך כשעושים שידוך לפעמים חושבים שהגביר הגדול שנותן הרבה כסף אז לכן הוא קיבל כזה בחור טוב צריך לדעת שזה לא נכון".

"המגיד מראשית אחרית הקורא הדורות מראש הבוכ"ע הוא המזווג זיווגים ויוצר נשמות הוא מסובב כך שבגלל שהשידוך הזה צריך לצאת לפועל לכן הבחור הזה לומד כאן והוא לומד שם, והוא מרויח הרבה כסף שיוכל לשלם יותר ולמה זה נהיה כך כי בלי זה השידוך לא היה יכול לצאת לפועל".

"ולכן הקב"ה סובב כך לא הסיבות גרמו אלא יש מסובב זה העיקר אמונה שצריך להיות ליהודי המגיד מראשית אחרית הקב"ה מחליט מה צריך להיות וזה מה שיהיה" – סיים האדמו"ר מצאנז שליט"א את דבריו.

יצוין כי שמחת האירוסין נערכה לרגל סגירת השידוך לנכדת כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א בת לבנו ראש הישיבה של החסידות עם החתן הרב משה מרדכי מוטצען מבחירי ישיבת החסידות אשר הוא בנו של הרה"ג רבי אהרן מוטצען שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ישר כח לאתר הנפלא! תמשיכו להביא דברים מחזקים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture