גפני בכניסתו לישיבת המועצת. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גפני לגדו"י: "נעמוד בתוקף שאם יגיעו להסכמה על התקציב – יביאו את חוק הגיוס"

יו"ר דגל התורה עדכן את חברי מועצת גדולי התורה במאבקים בכנסת ותקף את כחול לבן: "היא לא יודעת מה זה יהדות". עוד הוסיף: "התחלואה בציבור החרדי ירדה באופן ניסי ובמקום לבקש סליחה מגדולי התורה שיושבים כאן שהורו להמשיך את הלימודים הם מתרצים את זה בתירוצים שונים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר היום (שישי) בכינוס מועצת גדולי התורה של דגל התורה בראשות מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א כי "נעמוד בתוקף על כך שאם יגיע בסופו של דבר חוק התקציב יגיע איתו גם חוק הגיוס".

"הצלחנו השבוע לגייס רוב בכנסת נגד חוק השיווין וזה ירד מסדר היום, נמשיך להיאבק חברי הכנסת של דגל התורה ונציגי הרשויות המקומיות בכל עיר ועיר להילחם על כרם בית ישראל ועל כל הקדוש והיקר לנו", עדכן גפני את גדולי ישראל. גפני תקף את כחול לבן ואמר כי היא "לא יודעת מה זה יהדות". לדבריו, "נמשיך להיאבק חברי הכנסת של דגל התורה ונציגי הרשויות המקומיות בכל עיר ועיר להילחם על כרם בית ישראל ועל כל הקדוש והיקר לנו".

עוד הוסיף: "התחלואה בציבור החרדי ירדה באופן ניסי ובמקום לבקש סליחה מגדולי התורה שיושבים כאן שהורו להמשיך את הלימודים הם מתרצים את זה בתירוצים שונים".

אתמול נמסר מדגל התורה עי על סדר היום של הכינוס "צירוף חברים חדשים למועצת גדולי התורה שליט"א, והנושאים העומדים על סדר היום של היהדות החרדית, חוק הגיוס, נושא הגיור, קדושת השבת וחינוך ילדי ישראל. חמשת חברי הכנסת של 'דגל התורה' ישתתפו במעמד, כאשר בתחילת הישיבה ישא דברים בענייני השעה יו"ר 'דגל התורה' ח"כ הרב משה גפני".

ראשי הישיבות שהצטרפו לשורות מועצת גדולי התורה הם ראש ישיבת גרודנא באר יעקב הגאון רבי יצחק הקר שליט"א בן השמונים וחמש, גם ראש הישיבה הנוסף הגאון רבי צבי דרבקין בן השמונים ושבע צפוי להתמנות לשמש כחבר ב'מועצת'.

מימין לשמאל: ראשי ישיבת גרודנא באר יעקב הגאון רבי יצחק הקר שליט"א והגאון רבי צבי דרבקין שליט"א

מי שעוד צפוי להצטרף לשורת ה'מועצת' הוא הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק בן השבעים ותשע. ראש הישיבה מכהן מזה שנים רבות כראש ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות ישיבה שקנתה לה שם של כבוד בעולם הישיבות הליטאי.

הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק שליט"א ר"י מאור התלמוד

הגאון רבי אריה לוי בן השבעים ושבע צפוי אף הוא לשמש החל מהיום כחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ראש הישיבה מכהן כראש ישיבת 'שכר שכיר' הממוקמת בנתיבות וידיו רב לו בהעמדת תלמידים ובהרבצת תורה באופן מיוחד.

הגאון רבי אריה לוי שליט"א

הגאון הצדיק רבי אורי וייסבלום שליט"א בן השמונים ושתיים יתמנה גם ל'מועצת'. הוא משמש מזה שנים רבות כמשגיח רוחני בהיכל ישיבת 'נחלת הלווים' בחיפה, במשך השנים אלפי תלמידים עברו תחתיו כשהוא זוכה להעמיד תלמידים הרבה בתורה ויראת שמים טהורה.

הגאון הצדיק רבי אורי וייסבלום שליט"א

ראש ישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק הגאון רבי ברוך ויסבקר שליט"א עתיד אף הוא להצטרף הבוקר ל'מועצת'. ראש הישיבה בן השמונים עבר בשנה האחרונה מחלה קשה איתה התמודד בעוז ובגבורה.שמו הולך לפניו כגאון עולם והוא זכה להעמיד תלמידים הרבה.

הגאון רבי ברוך ויסבקר שליט"א

הגאון רבי שרגא נח שטיינמן שליט"א בן השבעים ואחד יתמנה אף הוא לכהן פאר כחבר מועצת גדולי התורה. ראש הישיבה הוא בנו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל והוא מכהן כראש ישיבות 'אורחות תורה' מייסודו של אביו הגדול. הוא אף חתנו הבכור של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א.

הגאון רבי שרגא נח שטיינמן שליט"א

גם ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א בן החמישים וחמש בלבד צפוי לשמש החל מהיום כחבר ב'מועצת'. ראש הישיבה החל לפני מספר שנים למלא את מקום אביו מרן הגאון רבי נתן צבי פינקל זצוק"ל בהנהגת ישיבת מיר.

הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א

גם ראש ישיבת תפרח הגאון רבי אביעזר פילץ שליט"א קיבל ביממה האחרונה בקשה להצטרף לשורות ה'מועצת' אך עד עתה עדיין לא נענה בחיוב, יתכן מאוד כי כבר בשעות הקרובות הוא יודיע על הצטרפותו לשמש כחבר מועצת גדולי התורה.

הגאון רבי אביעזר פילץ שליט"א

יצוין כי מאז שנת תשע"ז לא מונו חברים חדשים במועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' אך כעת בשל פטירתם של מספר גדולי ישראל אשר כיהנו כחברי מועצת החליטו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א לצרף ראשי ישיבות נוספים לכהן כחברי מועצת.

יצוין כי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א יחד עם מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א שיגרו ביממה האחרונה בקשה לראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דב לנדא שליט"א שיגיע להשתתף בישיבת ה'מועצת', עד עתה ראש הישיבה לא נענה בחיוב מפני הקפדתו על שמירת הקורונה. בפעם האחרונה שראש הישיבה השתתף בישיבת ה'מועצת' היה זה לפני כשמונה שנים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture