צפו במפגש מיוחד של בכירים ואנשי עסקים מרוקאים עם ראב"ד מרוקו

תיעוד של שיחה בין האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, עם בכירים מרוקאים בשפה הערבית, כיצד משפיע מעשה קטן על הצלחה או כשלון – מה סוד כוחה של עין רעה מדוע חובה להזהר מחבר רע – ומהו סוד ההצלחה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

מהו סוד ההצלחה

מפגש נדיר שהתקיים בביתם של אנשי עסקים ובכירים מרוקאים, בקשו הבכירים מהאדמו"ר, את ברכתו עצתו והדרכתו, כשהם מבקשים גם לשמוע מחכמת התורה היהודית.

את דבריו פתח האדמו"ר וקיים מאמר חז"ל "פותחין בכבוד אכסניה", לכבודם של הנאספים, ובעלי הבית.

בהמשך דבריו התיחס ראב"ד מרוקו למספר נושאים אותם ביקשו המכובדים, הקרובים ליהודים רבים, לברר, ולשמוע מפי הרב, ולפי בקשתם לשמוע את הדרך הנכונה, על פי תורת ישראל.

ב'תחילה התיחס האדמו"ר לענין עין הרע ואמר: "אני רוצה להגיד משהו על הבעיה שלכם הכל בגלל העין הרע , העין הרע זה דבר לא טוב, שאדם עושה לעצמו ואחרים.

חכמי התורה שלנו שואלים, האם אדם שניזוק מחבירו בעין הרע, יכול לתבוע אותו לבית הדין? אדם שטוען שעין רעה גרמה לו להפסד ממון, או לבעיות אחרות בתוך ביתו, האם הוא יכול לחייב אותו בבית הדין?

והנה על פי הכתוב אצל חכמי התלמוד, אם אדם גוזז את ציפורניו, אסור לו לזרוק אותם על הרצפה במקום שבני אדם עוברים אלא עליו להשליך אותם אל מקום שיאבדו, ומדוע, שכן יש בכך סכנה, שכם אם אשה הרבה תדרוך על הציפורן הוולד ינזק, ומובא שמי שדרך על צפרנים שגזזו יכול להנזק, זה דבר לא טוב שגורם לבעיות.

וכתוב בחכמי התורה, שאחרי שאדם גוזז את הצפרנים הוא צריך ליטול ידיו, אחרת יהיה לו פחד בליבו, וכמו כן ואחרי שגוזז ציפורניו הוא צריך ליטול את ידיו ואם לא ייטול יהיה פחד."

הרב הוסיף והסביר "אנשים לא מודעים ולא חושבים איזו משמעות יש לכל מעשה, אדם נתקף בפחד וחרדה ואינו מבין מדוע, הוא לא מבין שזה קרה לו מחמת שהוא לא נטל את ידיו אחרי שגזז את צפורניו או את שערות ראשו, מאידך אם הוא שורף אותם לאחר שגזזם זה מזיק לו, וכפי שאמרנו אם אדם זורק את הצפרנים על הריצפה ואישה הרה עוברת ודורכת עליהם, היא יכול להפיל את עוברה.

גם בזה יש שאלה, האם אותה אשה שניזוקה יכולה לתבוע את האדם הזה בבית הדין?

והתשובה היא שאמנם אי אפשר לתבוע על נזק שכזה, שהוא מכוח רוחני וסגולי בבית דין, אבל האדם שהזיק יעמוד על מעשיו בדין לפני הקדוש ברוך הוא! – וכך גם הוא במי שנתן עין הרע, הוא יענש על מעשיו, מיד הקדוש ברוך הוא."

בהמשך פירט הרב את נושא "עין הרע" והסביר לשומעים "שואלים מה זה עין הרע, יש סיפור שאירע לפני שנים רבות, שנעשה על ידי פרופסור באוניברסיטה ברוסיה של אותם הימים. חוקרי האקדמיה בפטרבורג נטלו את אחד האסירים שנידון למוות, כדי לעשות ניסוי אכזרי, שילמד מה כוחה של הבטת העין. המומחים השאירו את האסיר שלושה ימים ללא אוכל, עד שכמעט וגווע ברעב, ואז הציגו מול עיניו חתיכת בשר ריחנית, באופן שהאסיר לא יוכל לגעת באוכל.

האסיר כמעט ואיבד את שפיותו מהמצב אליו נקלע, ונעץ עינים מזרות אימה מיד לאחר מכן, נטלו הפרופסורים את הלחם וחתכו אותו, ומצאו כי הוא מלא ברעל חריף. נסיון לתת פרוסה ממנו לכלב, גרם למותו המהיר של הכלב, וכל זאת מכוח הרעל שנוצר בלחם על ידי מבטו הרע של האסיר המורעב.

אך אדם צריך לדעת, ולהחדיר אל המוח, אם בן אדם מתגאה ואומר לעצמו, אני עשיר טוב לי, אני חכם, הוא עושה עין הרע לעצמו, כך יכול האדם גם לעשות עין הרע לילדיו, אם בן אדם אומר הבן שלי חכם , הבן שלי הילד הכי טוב הוא עושה עין לילד שלו, אך אם הוא מכניס שם של אלוקים בשבח, ואומר הבן שלי טוב והקב״ה חנן אותו בחכמה להיות ילד טוב אז לא פוגע בו העין הרע. אם בן אדם אומר, הקדוש ברוך הוא נתן לי כח הוא נתן לי הרבה כסף, הוא כולל שם שמים בדבריו אז העין רעה לא שולטת בו. חייב אדם לזכור ולומר שכל מה שיש לו הוא מהבורא, והקדוש ברוך הוא הוא שנתן לו, אז לא יפגעו בו, וגם אם יגידו מה שיגידו עליו, ויראו מה שיראו, הרי שעין הרעה לא תפגע בו.

אבל, אם הוא אומר 'כוחי ועוצם ידי', אם הוא אומר 'עשיתי את זה', הוא גורם עין הרע לעצמו והעין נכנס איתו ביחד לביתו."

כאן חזר הרב על הדברים ואמר "אדם חייב לומר ולזכור שהכל מאיתו יתברך, אם הוא אומר את זה יהיה לו ברכה בעניינים שלו בעסקים שלו ובכל דבר, אם הוא אומר שהכל שלו גורם רעה לעצמו.

צריך לדעת שאלו לא דברים פשוטים" המשיך הרב ואמר "בתורה שלנו כתוב שהיו שני רבנים הלכו לבית קברות אחד שאל איך מתו כל האנשים האלו פה? ענה לו חברו שתשעים ותשע אחוז מתו מעין הרע!, .העין זה דבר מסוכן ולא טוב, אנחנו שומעים שאדם פלוני מת, ואדם אלמוני חולה, ואחר קרה לו איזה נזק, וכל זה בגלל העין הרע של אנשים, אם בן אדם צר עין, אם הפה שלו לא טוב, הכל אצלו לא טוב, ויש להזהר מאנשים כאלה."

"צריך לזכור" סיים הרב פינטו "העולם מחולק וחצוי לשניים, חציו אנשים טובים וחצי שני אנשים לא טובים, חשוב להיות בידידות ובקשר עם האנשים הטובים, כי אם חלילה אתה נמצא בקשר ואתה חבר עם אנשים לא טובים, אנשים שיש להם עין רעה, ה יגרום לך לבעיות, וחשוב שאדם יהיה חכם וידע איך יתנהג בחיו.

אני שמח מאוד להיות פה אני מתפלל עליכם שה׳ יתן לכם ברכה גדולה ושמחה גדולה, שד׳ יברך אותכם ויתן לכם ברכה גדולה אמן.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture