האדמו"ר מויז'ניץ נושא דברים בכינוס

מתקפה חריפה: האדמו"ר מויז'ניץ על לימודי האקדמיה – "גזירות היוונים"

האדמו''ר מויז'ניץ תקף בחריפות את לימודי האקדמיה במהלך כינוס למנהלי הסמינרים. בדבריו אמר כי "לימודי האקדמיה הם גזירות היוונים בני ימינו, כל מגמתם להחדיר כפירה ומינות. האם נמכור את האידישקייט של הבית בשביל כסף?". עוד הוסיף הרבי כי צריך להלחם בכך • הדברים המלאים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

בכנס מנהלי הסמינרים שנערך על ידי 'איגוד מנהלי הסמינרים בארה"ק תקף מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א בחריפות רבה את נושא לימודי האקדמיה לבנות הסמינרים, בדבריו אמר האדמו"ר כי "כל מגמתם להחדיר כפירה ומינות".

בפתח דבריו שהגיעו לידי 'חדשות JDN' אמר האדמו"ר: "אנו עומדים סמוך ונראה לימי החנוכה, וכידוע המדרש על הפסוק "והארץ היתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום" דקאי על מלכות יוון אשר סמאו עיני ישראל בגזירותיהם, וכל חפצם היה ללמד את ישראל חכמה יוונית ולהפרידם חלילה מתורת ה', ולכן אומרים אנו "להשכיחם תורתך" מלשון חושך, כי הידבקות בה' ובתורתו היא מקור האור, וחלילה ההיפך ח"ו הוא חושך".

כאן התייחס הרבי לנושא לימודי האקדמיה לבנות הסמינרים ואמר, "ולענייננו, באתי לכאן לעורר ולחזק אודות ענין לימודי האקדמיה האסורים, והרי ברור כלימודים אלו הם היפך מחכמת התורה הק', התורה הק' מאירה את האדם ואילו לימודים אלו גורמים ההיפך, חושך ואפלה".

"כל מגמתם היא להחדיר כפירה ומינות רחמנא ליצלן, וזה דרכם כסל למו לבוא בחלקלקות לשונם לדבר על לב ההמון לבוא וללמוד כדי להביא לפרנסה בכבוד והרווחת ממון, ומשם המצב הולך ומידרדר ר"ל".

האדמו"ר תקף בחריפות והוסיף, "והלא פשוט וברור הוא, שאין יהודי ירא ה' בעולם, מאלו הדבקים בה' ובתורתו, שחפץ ורוצה שהפרנסה תהא גורם לירידה ח"ו ברוחניות וביידישקייט, וכי אפשר שהיידישקייט של הבית תינתן למכירה לכל המרבה במחיר? אתמהה".

"לצערי הרב, נהמת לבבי זועק כעת, ואיני מדבר כי אם מדברים שיש לי בהם ידיעה ברורה, מהמון סיפורים מהחורבנות אשר חוללו אותם לימודי אקדמיה, אשר עשו שמות בבתי ישראל ר"ל. יהודי חרדי צריך לדעת לא להסתנוור חלילה מכל אותם הצעות ומשאות שווא ומדוחים אשר כל מטרתם להדיח ח"ו את נפשו".

"ולדעתי" הוסיף הרבי בכאב "לימודי אקדמיה גובלים באביזרייהו ר"ל, שכן בתחילתם מבטיחים הם לימודים בהפרדה גמורה, וכשמסיימים מסלול זה מציעים שכדי לקבל תואר ולהתקדם יותר חייבים להמשיך במסלול שאינו נפרד ר"ל, ואז כבר כבדה המלחמה מאד מאד והלב נמשך ואין קולטים עד כמה המצב חמור".

"חז"ל אמרו מה בין פורים לחנוכה, שבחנוכה היתה מלחמה על הנשמות, להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך, זאת היתה כל שאיפתם ומגמתם של תרבות יון, להכריז מלחמה על תורתנו הק'. והזמן גרמא להלחם בכל עוז, ובוודאי יסייע לנו השי"ת במלחמה כבדה זו".

בסיום דבריו אמר האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, "באתי לאסיפה חשובה זו, כדי לעורר ולחזק ידיים רפות, להתחזק ביתר שאת ולעורר אודות הסכנה שבאותם הלימודים, וה' יעזרנו שמכנסיה זו שהיא לשם שמים, ומטרה אחת לה להילחם ביוונים בני דורנו ולהינצל מציפורניהם".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture