ראב"ד מרוקו על הנורמליזציה עם ישראל: "יש פה את כל מה שיהודי צריך" • צפו

בשידור מיוחד לעיני רבבות צופים מכל רחבי העולם, התייחס האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לבשורת נרמול היחסים בין ישראל למרוקו, וליחס החם של העם היהודי למלכות מרוקו בכלל ולמלך מוחמד השישי בפרט: "יש כאן 2500 שנה של תרבות יהודית, של תורה ומצוות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

ראב"ד מרוקו, * בסיום דבריו בישר הרב על הקמת מוסדות חינוך יהודיים חדשים שיחלו לפעול אחרי ימי החנוכה

באירוע מיוחד ששודר לעיני רבבות צופים בארץ ובעולם, שודרה הדלקת נר חנוכה במעונו של ראב"ד מרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, כשלאחר מכן נמסר שיעור מיוחד שבתחילתו התייחס הרב פינטו, לידיעה שפורסמה שעות ספורות קודם כן על נרמול היחסים בין מרוקו לישראל, כשהוא מפרט על הקשר החם שבין יהודי מרוקו, למלך ולבית המלוכה, כפי שהדבר התבטא במהלך השנים, דרך ימי מלחמת העולם השנייה, ועד לימים אלו, בהם הוקמה מערכת כשרות ומוסדות חינוך יהודיים בברכתו של המלך.
.
בתחילת דבריו אמר הרב פינטו כי "אנחנו יודעים שאין דבר שנעשה מבלי השגחה העליונה, אין אדם נוקף אצבע מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה, הקב"ה מנהיג את העולם בחכמה, וכאן כשבדיוק היום, פורסם על ההסכם, כשאנחנו נכנסים ליום הראשון של חג החנוכה, שזה יום גדול של עם ישראל, ונכנסים למציאות בה יהיה אחדות בין עם ישראל למלכות מרוקו, תמיד היתה אחדות הלב, וכעת זה יתגבר, זהו יום של שמחה מיוחדת".

בהמשך דבריו התייחס הרב לדברי המדרש בפרשת בשלח, על יסודה של מדינת מרוקו, והברכה המיוחדת שיש בה, "המדרש אומר שבשעה שבני ישראל יצאו ממצרים והגיעו אחרי ארבעים שנה לארץ ישראל, אחד משבעת העמים שהיו בארץ ישראל שמע שעם ישראל מגיע ואמר שאם זה רצון הקדוש ב"ה, הוא יעזוב ולא ילחם עם רצון הבורא, ואסף את אנשיו וצבאו ויצא".

"אלו היו מייסדי מרוקו, ומאז, כך אומרים חז"ל, בזכות מעשיהם הקב"ה הבטיח להם שיהיה להם את כל הברכות שיש בארץ ישראל, שתהיה ארץ משופעת בכל טוב, וכל מי שנמצא פה מכיר ויודע הן את החלק הרוחני, אנחנו זכינו לחבר עשרים מהספרים שלנו כאן על אדמת מרוקו, תלמידי הישיבה ומי שנמצא כאן יודע שיש כאן התעלות הנפש ודבקות גדולה בקב"ה השגות גדולות בקב"ה, יש כאן קברות צדיקים של קדושי עליון, יש כאן 2500 שנה של תרבות יהודית, של תורה ומצוות, רק לזכור את שמות גדולי עולם שהיו פה, רק נזכר רמב"ם, באור החיים הקדוש, ברבי חיים פינטו ברבי יעקב אבוחצירא, רבי דוד בן ברוך רבי עמרן בן דיוואן, וכל הקדושים והצדיקים, שהם השרישו פה את השורשים הגבוהים והקדושים במקום הזה, יש אור גדול וסיעתא דשמיא גדולה".

כאן עבר הרב פינטו לתאר את הקשר החם והיחס של המלך מוחמד השישי, שליט המדינה ואמר: "מעל הכל יש כאן את המלך, שהקב"ה ירומם יחזק ויברך, את מלכותו, מלכות של חסד ורחמים, מלכות של מידות טובות והנהגות טובות, מלך שכולו יושר לב ואצילות נפש, הוא וכל משפחתו היקרה וכל הסובבים אותו שכל אחד מיוחד מהשני".

"וברוך ה', אנחנו נמצאים פה ורואים בחוש שהיהודים פה יש להם את כל מה שיהודי צריך, בצורה הטובה ביותר תפילות, יראת שמיים, כל ענין של יהדות ראינו בזמן של המגיפה איך שבית המלוכה והשלטון נתנו כל דבר של יהדות ברוחב לב, בהתנהגות מיוחדת שאין כדוגמתה".

ראב"ד מרוקו במעמד הכתרתו במרוקו

הרב פינטו התייחס שוב לעצם הפרסום על נרמול היחסים הצפוי ואמר: "היום הזה זה יום גדול, ושמחה גדולה, שבו אנחנו עומדים ומברכים את המלך באריכות ימים, ובשנות חיים, שהקב"ה ייתן לו כח על ממלכתו, ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו דור ודור, הקב"ה יחזק אותו ירומם אותו יושיע אותו וייתן בעזרת ה' סייעתא דשמייא גדולה".

הרב הוסיף ודיבר על חיי היהודים במדינה ואמר: "גם בני הקהילה היהודית במרוקו, מחוייבים מחויבות גדולה להיות גאים בהיותם פה תחת שלטון המלך, ולהתנהג בצורה חכמה, להיות כלי קיבול לטוב הזה, לטוב הזה שהמלך עוד משפיע עלינו משפיע עוד ועוד על היהודים.
אם נסתכל אחורה יש רצף של אלפיים חמש מאות שנים שבהם בית המלוכה עשה רק טוב, כמה בית המלוכה פעל למען עם ישראל".

בהתרגשות רבה תיאר המלך את ההתמסרות של המלך המרוקאי בימי מלחמת העולם השניה להצלת היהודים "ספרנו כבר מה שהיה פה בשואה, כאשר היטלר שלח את גנרל וישי מצרפת, שדרש מהמלך את כל היהודים , סבתא שלנו אשתו של רבי משה, כבר סומנה עם מספר על היד להישלח למחנה השמדה, רצו להעביר אותה ולהרוג אותם בתאי גזים, וכבר אספו את היהודים לגירוש".

"ואולם המלך אמר חד משמעית, "אין כאן יהודים וערבים יש מרוקאים, ולם אותו דבר, אם אתה רוצה יהודי תיקח אותי ראשון, ואם אתה רוצה שהיהודים יעטו טלאי צהוב, תשים עלי ראשון טלאי צהוב".

הרב קרא להתנהגות חכמה ומחויבת כלפי המלוכה והמדינה: "עם ישראל זה עם של רחמנים ביישנים וגומלי חסדים, וחובת הכרת הטוב היא הדבר הראשון, מי שאין לו הכרת הטוב, חסר לו בשורש היהודי שלו, לעם ישראל צריך להיות הכרת הטוב גדולה ביותר למלך הגדול שהציל את היהודים".

הרב התיחס שוב להצלת היהודים בשואה, מעשה אציל שלא זכה ליחס היסטורי מתאים ואמר "אנחנו חושבים שעשו פשע היסטורי שלא דיברו על זה, אנחנו בעזרת ה' נפעל אצל ידידינו שנמצאים במוזיאון השואה בוושינגטון ובמוזיאון השואה בניו-יורק, שינציחו בזמן מיוחד ובהנצחה מיוחדת את זכרו של המלך, אוהב היהודים, שעמד והציל את היהודים במדינתו מהשואה. המלך שהוא חסיד אומות העולם, אין חסיד אומות העולם גדול יותר, ממי שהציל קהילה שלימה".

"ההיסטוריה מוכיחה איך בכל המדינות, השלטונות שיתפו פעולה והכחידו את כל הקהילות, הרגו מליוני יהודים, ואילו במרוקו היה "המחנה הנשאר לפליטה", כולם ניצלו, וכך נשארה פה עד היום ארץ של חסד ורחמים, שנותנת ליהודים את כל הטוב, והכל בחסות של המלך ירום הודו ובני משפחתו שהקב"ה יאריך ימיהם בטוב, וכל יהודי ויהודי באשר הוא מחויב בכל כוחו לבית המלוכה, מחויב בכל כוחו למלכות מחויב בכל כוחו למדינה ומחייבת להתנהג בהגינות ובאצילות".

בדבריו אמר הרב על חובת ההתנהלות הראויה והוסיף: אחד הפוסקים הגדולים בדור שעבר היה רבי משה פינשטין, שחי בארה"ב, שאלו אותו, מה הדין באדם שיכול לעשות קצת העלמה ומשחקים עם המיסים של המדינה, האם מותר לו או אסור, והשיב להם רבי משה, שבאמריקה חובה להזהר מלעשות זאת, משום שאמריקה זה מלכות של חסד והיא הייתה טובה והיא עזרה ליהודים וכאשר פוגעים בכסף של המדינה, זה נקרא חוסר הכרת הטוב. "ובודאי כך במרוקו, כל יהודי צריך להתנהג באצילות הנפש גדולה משום הכרת הטוב למלוכה ומשום שלא יהיה חס ושלום חילול ה' ולהתנהג באצילות גדולה ביותר".

בהמשך דבריו בישר הרב על התרחבות הפעילות היהודית ואמר: "אנחנו פועלים כיו ב"ה במרוקו, וממשיכים להכין את עצמנו, ואת היהודים ולהיות המיוחדים והטובים ביותר, ברוך ה' שהיתה פה הצלחה, כאשר נלחמנו על הכשרות, נלחמנו בכל כוחנו שהכשרות תהיה על הצד הטוב ביותר, ועוד נלחמים שהכשרות תמשיך להיות על הצד הטוב ביותר צריכים להילחם על הגיטין, על הקידושין, על כל הדברים שיהיה בצורה הטובה והמהודרת ביותר, לתפארת עם ישראל, בקדושה ובטהרה על פי ההלכה, ועל פי כל דקדוקי ההלכה כמו שצריך, כמו שרבותינו ואבותינו הקדושים עשו כמו שאבותינו ורבותינו הקדושים נלחמו ועשו כך גם אנחנו מחוייבים ומצווים זה צו השעה".

"ב"ה הקהילה הישיבה והתלמידים פה של שובה ישראל גדלים, מיום ליום, יש עוד תלמידים ועוד משפחות, ובע"ה מייד אחרי החנוכה נקים בע"ה מדרשה, ותלמוד תורה "חיידר" לילדים של האברכים, שיהיה על טהרת הקודש, עם יראת שמיים טהורה, ועם עבודת ה', נביא לכאן מחנכים גדולים מאמריקה מצרפת ומארץ ישראל, כדי שהילדים ייצאו לתפארת, חכמים וגדולים בתורה וביראת שמים, שכל אחד יצמח ויגדל להיות גדול בתורה".

"ברוך ה' האברכים של הישיבה למדו שחיטה, והם מספקים בשר מהודר שבמהודרים, כעת לומדים כתיבת סת"ם, והם נלחמים על הכשרות, והכל נעשה בקדושה ובטהרה. אנחנו בע"ה נמשיך בדרך, לעשות את הכל באופן מושלם, להשלים דבר שהוא מיוחד ולעשות אותו קדוש וגדול וטוב, זו העת לעשות לד' הפרו תורתך, יעשו פה ת"ת לתפארת במרוקו על דרך ה' בקדושה ובטהרה ,כבר בימים הקרובים לוקחים מקום תלמידים הורים מורים וכבר יתחלו בימים הקרובים ורק הטובים והמובחרים יהיו במקום שהמקום יהיה לתפארת עם ישראל ובעזרת ה' נעלה מחיל אל חיל. והכח של נרות חנוכה ישפיע שפע רב מכל העולמות ובעזרת ה' נזכה כולנו לאור גדול ולישועה גדולה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המקום היחיד של עם ישראל זה בארץ ישראל! בארץ שהובטחה לאבותינו הקדושים. לא להתבלבל!

ולא ישיב את העם מצרימה.. חטא המרגלים.

אם כל היהודים היו נשארים במרוקו והציונות לא היתה פורצת ולא היו מתגרים באומות אז היו הרבה פחות יהודים מרוקאים חילוניים!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture