צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם מדליק נרות: תיעוד נדיר של הרה"צ מבעלזא וראש מוסדות 'עטרת שלמה' בדובאי

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמו"ר מלעלוב במירון, הטיש של האדמו"ר מקרלין בשידור חי באוטובוס, האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים במניין מוטס, וגדו"י בהדלקת נרות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

את המדור הפופולרי פותח השבוע 'שיריים' באיחור ניכר, יודעי דבר מספרים כי הדלקת נר החנוכה הראשון לאחר 'מסע הקודש' הארוך בארצות הברית גרם לדחיית המדור הנחשק עד לרגע זה, כך או כך, תיעודים ועדכונים רבים לפנינו.

בצהרי יום בהיר אחד ראה 'שיריים' כיצד כ"ק האדמו"ר מלעלוב שליט"א מגיע כאחד האדם היישר מבית שמש לקבר התנא האלוקי רשב"י זיע"א הטמון במירון. הרבי שהגיע להעתיר בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט נכנס לציון הק' ושהה שם שעה ארוכה.

כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א הגיע לעיר ליקווד שבארצות הברית בכדי להשתתף בברית לבן אחד מחסידיו, לאחר הברית ראה 'שיריים' כיצד הרבי משוחח עם אחד מהחסידים במשך זמן ארוך כאבא עם בנו. 'שיריים' התפעל מהייחס ומיהר להעלות לכאן את התיעוד המיוחד.

גם האדמו"ר מסאסוב שליט"א לא פסח על ארצות הברית והוא הגיע לקבוע מזוזה בביתו של אחד מחסידיו הקרובים, 'שיריים' שבדיוק עבר במקום, ראה כיצד הרבי קובע מזוזה עם כל הכוונות ומיד לאחר מכן עורך מעמד 'לחיים' עם בעל הבית שהוא גם חסיד נאמן.

והתיעוד שחרך השבוע את הרשת היה התיעוד הבא בו נראה ראש מוסדות 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א כשהוא נושא דברי חיזוק בשמחת ה'שבע ברכות' לאחד מתלמידיו בדובאי למרגלות המגדל הגבוה בעולם "בורג' חליפה'. במשאו דיבר ראש הישיבה על ה'הבל הבלים' של העולם הזה, דבר שגרם לתהודה רבתית.

התמונה נחשפה לראשונה בחשבון הטוויטר האישי של העיתונאי יעקב מלמד והתיעוד חרך את הרשת פשוטו כמשמעו.

כ"ק האדמו"ר מקרלין שליט"א ערך השבוע טיש יארצייט לרגל יום ההילולא של זקנו, הטיש שנערך במעמד מצומצם שודר לראשונה בשידור חי מיוחד לאלפי החסידים. באוטובוס פנימי בירושלים ישב חסיד נאמן כשהוא עטוי במסיכה וצפה בשידור החי בטאבלט המוגן של החסידות. 'שיריים' התפעל.

מחזה נפלא ראה 'שיריים' בהלווית ראב"ד חסידות סאטמאר בויליאמסבורג שבארצות הברית כאשר כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א הגיע להשתתף בהלוויה מקרית יואל. פעמי השלום רגשו אותו והוא מגיש את התיעוד גם לקוראי המדור הנחשק.

ומי שעוד השתתף במסע ההלוויה היה כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ קיימישא שליט"א שהגיע למקום כשהוא עטוי במשקפי שמש. עניין המשקפי שמש נחשף כאן לראשונה לאחר שהרבי מתנגד בכל תוקף לצילום פניו.

האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים שליט"א המריא השבוע לארצות הברית בכדי לשהות בקרב קהל חסידיו בימי החנוכה. הרבי תועד כשהוא מתפלל את תפילת ערבית באמצע המטוס על פי ההנחיות.

האדמו"ר מקרעטשניף סיגעט שליט"א הגיע לקבר אמו הרבנית ע"ה לרגל יום היארצייט. הרבי שפך את לבו בתפילה ואמר פרקי תהילים במתינות מיוחדת במשך שעה ארוכה.

ולרגל יום היארצייט של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל הגיע יבחלט"א מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א להעתיר בציון הק' בבית החיים פוניבז' בבני ברק. שר התורה שהה ברכבו סמוך לציון והעתיר בתפילה לישועתם של רבבות תורמי 'קופת העיר'. שוקי לרר תיעד.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א הדליק את נרות החנוכה במעונו שבירושלים. הצלם יעקב כהן שהורשה להיכנס למעמד תיעד את הרגעים הנעלים.

מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א הדליק את הנרות בשקיעת החמה בחלון ביתו שברחוב ראב"ד בבני ברק. 'שיריים' שנאלץ לשבת בבידוד לאחר שחזר מהתפוח הגדול לא זכה להשתתף ברגעים הנעלים אבל תיעוד יש גם יש.

כ"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א נכנס לבית מדרשו הגדול שבירושלים דקות לכניסת השבת והדליק את נרות החנוכה. קודם לכן שקע הרבי דקות ארוכות בהכנת הפתילות והשמן כמנהג הקדוש. התיעוד לפניכם.

הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח שליט"א אשר החל לשמש כיו"ר מרכז מוסדות בעלזא נצפה כשהוא מדליק את נרות החנוכה במסגרת המשפחה הגרעינית. בנו של הרבי מבעלזא עטה 'קולפיק' כמנהג הקדוש ושורר אל מול הנרות. מביני דבר יודעים לומר כי מדובר בתמונה סופר נדירה.

האדמו"ר מספינקא שליט"א הגיע השבוע לרחבת הכותל המערבי יחד עם קבוצה מחסידיו. האדמו"ר שורר ניגוני רגש כשעשרות החסידים מצטרפים לשירה. הרבי אף התיישב ברחבה ובמשך שעה ארוכה העתיר בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט.

מידי שנה לאחר מעמד הדלקת נרות החנוכה בהיכל ישיבת מיר היו מתקבצים קבוצת בחורים במעונו של המשגיח הגר"א חדש זצ"ל לשורר עמו ניגוני רגש והתעוררות, השנה לאחר פטירתו המעמד הועתק למעונו של רה"י וחבר ה'מועצת' הגרא"י פינקל שליט"א. צילום: ד.ס.

הרבי ממיאלען נצפה כשהוא מנגן בכינור שניגן בו אביו בעל ה'נועם ישראל' זיע"א בשנותיו האחרונות סמוך להדלקת הנרות במנורה שקיבל גם אותה מאביו במתנה בחייו ובה הדליקו גם אבותיו מוהר"מ, מוהרא"ז ומוהרד"ם מקרעטשניף זי"ע.

ובהתוועדות מיוחדת שנערכה במרכז אחים בבני ברק על ידי הר"ר יואל בייטש מחסידי חב"ד היותר נלהבים נצפה הבוס הבלתי מעורער של האתר הזה הרב דודי ברנשטיין כשהוא מתחזק מדברי החסידות שהשמיע המשפיע המזדמן.

ואפרופו חב"ד 'שיריים' חייב לציין שגם הוא עצמו הגיע השבוע לציונו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זיע"א בארצות הברית בכדי להעתיר לישועת הכלל והפרט. במקום הוא ראה אף רבנים נוספים שהגיעו למקום המסוגל שישועות רבות נעשות שם.

רגע לפני סיום 'שיריים' יאחל לרבבות קוראיו הנאמנים, חנוכה שמח מלא בהשפעות טובות ברוח ובגשם. שבוע טוב יהודים!.

יש לכם תיעוד או סיפור מעניין שמתאים למדור? אתם מוזמנים לשלוח לכותב השורות במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture