צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

"מי היה מאמין שזה יקרה בימינו": בכירי ממשל טראמפ בהדלקת נרות בכותל

טקס הדלקת נרות חגיגי ומיוחד במנהרות הכותל המערבי עם המשלחת לביטחון לאומי של ממשלת ארה"ב. השגריר פרידמן: "כולם היו פה- נשיא ארה"ב, סגן הנשיא, חצי מהקבינט שלנו. אנחנו אוהבים את ירושלים, וגם אם לא אומרים זאת תמיד, רואים זאת במעשינו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

הערב (ראשון) התקיים טקס הדלקת נרות חגיגי ומיוחד במנהרות הכותל המערבי עם המשלחת לביטחון לאומי של ממשלת ארה"ב בנוכחות רבה של מגדל העמק הרה"ג יצחק דוד גרוסמן שליט"א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב, שגריר ארה"ב בישראל מר דיויד פרידמן עם היועצים לביטחון לאומי של ארה"ב- מנהל המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב השגריר רוברט אובריין, עוזר לנשיא ארה"ב מר רוברט גרינווי, עוזר לנשיא ארה"ב האלוף גנרל מיגואל קוריאה, ראש המל"ל מר מאיר בן שבת אשר, התקבלו לסיור בחפירות החדשות במנהרות הכותל המערבי בהם נחשפו לעברה המפואר של ירושלים ולקשר העמוק של העם היהודי אל בירתו.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ קידם את בואם של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב וצוות הממשלה, ואמר: "חברי המשלחת, אדוני השגריר, אני מבקש לנצל את ההזדמנות הזאת כדי להודות לכם ולנשיא ארה"ב מר דונאלד טראמפ שאתם מייצגים בשם כל עם ישראל, על האור הגדול שהבאתם לארץ הזאת ולעולם כולו בארבע השנים האחרונות. או של צדק היסטורי ושל אמת פשוטה, שמאמינה בכוחו של הטוב ובחובה שמוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו לעשות הכל על מנת שהטוב יגבר על הרע, והאור ינצח את החושך. מספרים על הנשיא לינקולן שאמר: 'הדאגה שלי איננה האם הקב"ה נמצא בצד שלי, אלא האם אני נמצא בצד שלו.' יהי רצון שנמשיך לעמוד לצידו של הקב"ה ולהיות שליחים נאמנים להפצת האור והטוב בארץ ישראל ובעולם כולו".

מנהל המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב השגריר רוברט אובריין, התרגש מהמעמד וציין: "הייתי פה מספר פעמים בתפקידיי השונים, אך בכל פעם שבאים לפה מרגישים אוירה מיוחדת מאוד. עבור משפחתנו ירושלים הוא מקום משמעותי, ולהיות פה בחנוכה ובזמן שיש פה שלום עם מרוקו, בחריין והאמירויות, מי היה מאמין שזה יקרה בימינו. ברכה שלוחה מהנשיא טראמפ ומשפחתו וסגן הנשיא פנס ומשפחתו לידידינו פה בישראל. בשנה הבאה, כשנחגוג את ליל הסדר בפסח ונגיד "לשנה הבאה בירושלים" נחשוב על ירושלים ועל הנקודה המיוחדת הזאת במנהרות הכותל המערבי".

שגריר ארה"ב בישראל מר דיויד פרידמן, בירך ואמר: "זו לא הפעם הראשונה שאני פה וגם לא השנייה, אך ההגעה לפה לעולם לא מתיישנת. כולם היו פה- נשיא ארה"ב, סגן הנשיא, חצי מהקבינט שלנו. אנחנו אוהבים את ירושלים, וגם אם לא אומרים זאת תמיד, רואים זאת במעשינו. זו לא רק ההכרה והעברת השגרירות, ברגע שיש לאחד מאיתנו זמן פנוי, אנחנו מגיעים לירושלים. אתם תראו עליה של עוד ועוד אנשים שמגיעים. הלב של ירושלים זה הלב של ארה"ב, אנחנו יחד בזה. אלו אותם ערכים. אנו אחים ואחיות ונמשיך לבוא לפה כל עוד תמשיכו לארח אותנו בשמחה".

צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture