צילום: הדרך

"נוכל לשוב לסדרי הלימוד": כך התקבלה הכרעת נשיא המועצת בעד החיסונים

הרב פירר הציע למרן רה"י חכם שלום הכהן את הנתונים המלאים על הבדיקות הקפדניות שעברו החיסונים שהגיעו ושיגיעו לישראל, והאישורים שניתנו לחיסונים על ידי גופי הבריאות בעולם. מרן הביע את קורת רוחו מכך שנמצא החיסון למגיפה שיציל חיי אדם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בביטאון תנועת ש"ס 'הדרך' ייחשפו מחר (חמישי) פרטים מאחורי הקלעים של המכתב הדרמטי והפגישות בבתי גדולי ישראל שהובילו את יו"ר ארגון 'עזרה למרפא' הרב אברהם אלימלך פירר לצאת במכתב מיוחד בו הוא מבהיר בשם מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט״א, מרן הראש ישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט״א, ומרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט״א, כי כל מי שבאפשרותו להתחסן בחיסון נגד נגיף הקורונה נכון לעשות כן.

בכתבתו של סופר העיתון שמעון ליברטי, שהגיעה לידי 'חדשות JDN', מסופר כי מאחורי ההחלטה "עומד החשש מפני גורמים מופקרים שהחלו באחרונה בניסיונות לזרוע בהלה בציבור באמצעות אסופת שקרים, וטענות מפוקפקות לגבי בטיחות החיסון, כאשר חלקם אף מוסיפים חטא על פשע ומטעים את הציבור, כביכול גדולי ישראל הורו שלא להתחסן".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נרתם למאמץ ונכנס יחד עם הרב פירר אל מעונו של מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט״א. במשך שעה ארוכה דן מרן בכל הפרטים, כאשר בפניו מוצגים הנתונים המלאים על הבדיקות הקפדניות שעברו החיסונים שהגיעו ושיגיעו לישראל, והאישורים שניתנו לחיסונים על ידי גופי הבריאות המובילים בעולם. השר דרעי הוסיף ופרס את המידע הרלוונטי שהוצג בפני שרי קבינט הקורונה, לצד הנתונים המדאיגים על העלייה המחודשת בתחלואה והחשש מהתפרצות גל שלישי.

מרן נשיא המועצת הביע את קורת רוחו מכך שכעת בחסדי שמים נמצא החיסון למגיפה שיציל חיי אדם, והתבטא בשמחה כי באמצעות כך "בעזרת ה' ניתן יהיה לשוב אל היכלי התורה ובתי הכנסת כסדרן, ללא שום חשש ותקלה, וזו ברכה גדולה". מרן הוסיף ובירך בברכת הצלחה לכל העוסקים במלאכה.

במכתב שפורסם אתמול כותב הרב פירר: "לאחר שבאחרונה נתבקשתי על ידי גדולי ומאורי הדור שליט״א לדרוש ולחקור אודות החיסון המוצע נגד נגיף הקורונה, ולאחר שחקרתי ובדקתי היטב באחריות הנדרשת ופרסתי מסקנותי בפני מרנן ורבנן שליט״א, מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט״א,מרן הראש ישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט״א, מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט״א, הנני להודיע על דעתם ובשמם".

"כל מי שבאפשרותו להתחסן – נכון לעשות כן. ( מהניסוי שבוצע כראוי ועל פי כל הפרמטרים המקובלים ונהוגים בעולם הרפואה הוכח כי אין סיכון בקבלת החיסון). הסובלים מארלרגיות על כל סוגיהן , יתייעצו עם הרופא המשפחתי על האופן לקבל את החיסון תחת פיקוח רפואי. בהיות והניסוי נערך בקרב גילאים מ – 16 ומעלה, צעירים עד לגיל הנ״ל המבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם – יש להם על מה לסמוך".

הבוקר נחשף ב'חדשות JDN' כי שעות לאחר פרסום מכתבו של הרב פירר הגיע יועצו מנחם גשייד למעונו של כ"ק האדמו"ר מגור בירושלים שם הוא נועד עמו במשך דקות ארוכות. הביקור שהתקיים הבוקר נערך במעונו של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א בירושלים, כאשר ככל הנראה הנושא היה עניין החיסונים. גורמים בחסידות אומרים ל'חדשות JDN' כי עקרונית דעתו של האדמו"ר בעד החיסונים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture