צילום: Rishwanth Jayapaul

'שיריים' מתחסן: החכי"ם בבית מרן שר התורה והאדמו"ר ששהה במירון 20 שעות

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: המשפיע הספרדי והאדמו"ר עם ה'קולפיק' שרפו את הפתילות, זקן אדמור"י בית רוז'ין בציון דודו, וכל המי ומי מתחסנים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

את המדור הנחשק ביותר במגזר החרדי פותח 'שיריים' בכוחות מחודשים של ממש, זאת לאחר ימי החנוכה הנעלים בהם הוא שאב מלוא חופנים אור ואורות. הימים האחרונים הביאו עמם גם חשיפות וסיפורים פיקנטיים המגיעים רק לאוזנו של כותב המדור, כמעט את כולם לא ניתן להעלות על גבי הכתב אך מעטים מהם ניתנים לגילוי אך ברמז, ועל כך בהמשך.

בכל לילה מלילות החנוכה עבר 'שיריים' מטיש לטיש בכדי לחזות בפניהם של האדמורי"ם שזמן רב הוא לא ראה את פניהם בעקבות הסגרים והעוצרים. הטישים גרמו לו לנסוק טפחיים מעל הקרקע בהתרוממות של ממש. שיא השיאים היה בטיש 'זאת חנוכה' אצל כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א שם הוא נסק עשרה טפחים מעל לקרקע החומרית. לאחר ה'טיש' שנערך בהשתתפות אלפים במרכז החסידות בבני ברק זכה 'שיריים' לקבל 'חנוכה געלט' מהרבי שליט"א. 'שיריים' התרגש עמוקות והוא מגיש תיעוד קצרצר מהמעמד המרטיט ונורא ההוד.

ולאחר שלל התיאורים חובה להיכנס לעומק הנייעס והתיעודים שעשו את השבוע האחרון במגזר החרדי. ביום שישי האחרון סמוך ממש לכניסת השבת ראה כיצד המשפיע הענק הגה"צ רבי מנחם ביטון שליט"א שורף את פתילות החנוכה בחצר ביתו, 'שיריים' יודע לומר שזה מנהג קדום הנהוג בחצרות האדמורי"ם והמקובלים שסגולותיו ידועות ליודעי רזין.

ובמוצאי שבת ראה כיצד האדמו"ר מביטשקוב שליט"א מקיים שני מנהגים בבת אחד, היה זה כאשר הרבי ערך את מנהג שריפת הפתילות תוך כדי מנהג 'עישון הסיגריה' במוצאי שבת קודש כנהוג, מנהג עליו מקפיד 'שיריים' עד למאוד. התיעוד הלא שגרתי כמובן מוגש לפניכם.

והאדמו"ר מטאלנא חבש 'קולפיק' מיוחד ועתיק במעמד שריפת הפתילות שערך בבית המדרש של החסידות.

ושורת רבנים, חכי"ם ואישי ציבור עלו השבוע למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א בכדי להתברך ולהתייעץ זאת לאחר תקופה ארוכה שהבית היה סגור, הראשון שבהם היה ח"כ מתן כהנא ממפלגת 'ימינה' שאמר לשר התורה כי הוא מקפיד ללמוד 'דף היומי'. מרן שר התורה נהנה לשמוע על כך וברכו בחמימות. 'שיריים' שמע על לא מעטים שאמרו "כיצד זכה מתן כהנא לייחס שלא זוכים לו גם חלקים מהחכי"ם החרדיים?". ולהם 'שיריים' יענה וייאמר: אם תדברו עם שר התורה על הדף היומי תקבלו גם כזה ייחס חמים.

ובאותו היום הגיע הח"כ הטרי מ'הליכוד' הלא הוא ניסים ואטורי שביקש את ברכת שר התורה עבור ח"כ דוד ביטן המאושפז בבית החולים לאחר שחלה בנגיף הקורונה. שר התורה בירך ב'רפואה שלמה' והורה להוסיף לו את השם 'חי', ואכן מעתה ואילך שמו הוא: חבר הכנסת דוד חי ביטן. 'שיריים' מצטרף לאלפי המברכים והמייחלים ומברך אף הוא את הח"כ בברכת רפואה שלמה ובריאות איתנה.

מי שעוד הגיע השבוע למרן שר התורה הוא כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א. 'שיריים' יודע לומר כי הרבי התקבל בחביבות דקות קודם לתפילת ערבית. לצערנו לא היה צלם במקום ועל כן תיעוד אין.

וזקן אדמור"י בית רוז'ין האדמו"ר מקאפיטשניץ הגיע השבוע לבית החיים בנחלת יצחק לרגל יום היארצייט לדודו הרבי בעל ה'אביר יעקב' מסאדיגורה זיע"א. הרבי הדליק נרות נשמה לעילוי נשמתו של דודו ונשא במקום תפילה חרישית במשך דקות ארוכות.

ושורת המחסנים השבוע בחיסון נגד נגיף הקורונה הייתה עצומה, החל בגדולי ישראל עצמם עובר דרך יועצים בכירים ואישי ציבור וכלה באנשי עשייה יועצים רפואיים ושלל תפקידים ש'שיריים' לא יודע להגות את שמם. אפילו הפקחים של גדולי ישראל קיבלו כבר חיסונים. העיקר שכולם נוהרים להתחסן, הרהר 'שיריים' בליבו. באחד מוקדי הנייעס שם הוא עלה השבוע לראיון קצר אמר 'שיריים' בזה הלשון: "אם חשבנו שהציבור החרדי יהיה האחרון בתור להתחסן אז טעינו, אפשר לומר בהחלט שהם הראשוניים".

חיסונו של ראש הממשלה פתח את הנהירה ההמונית מיד במוצ"ש, 'שיריים' ששבת את השבת האחרונה בירושלים רצה לשוב לביתו מיד במוצאי השבת ולפתע אל מול עיניו הוא ראה את שיירת ראש הממשלה נעה לכיוון בית החולים בכדי להתחסן בחיסון נגד נגיף הקורונה, השיירה שעיכבה את רכבו של 'שיריים' גרמה לו מעט לכעוס אך הוא קבל זאת בהבנה. אחרי הכל מגיע לנתניהו להנות מהתבשיל המיוחד שבישל.

בהמשך השבוע ראה כיצד הגאון רבי דוד לאו מגיע להתחסן יחד עם ח"כ יצחק פינדרוס האיש שהפך לח"כ הכי פופולארי בשבוע האחרון, היה זה בנאום הארוך שהעניק על גבי במת הכנסת שעה (למען הדיוק שעה וחמישים דקות) שהמתינו למספר חברי כנסת בשביל שיהיה רוב לחוק דחיית התקציב, דבר שבסופו של דבר נפל, והממשלה התפזרה לבחירות. בכל מקרה הרב הראשי הפשיל שרוולים והתחסן כהוראת מרנן ורבנן.

‏הגאון הגדול רבי אברהם ישעיהו קנייבסקי שליט"א בנו חביבו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הגיע הערב להתחסן בחיסון נגד נגיף הקורונה לאחר החיסון הוא פגש בנשיא ישיבת פוניבז' הגר"א כהנמן שליט"א שהגיע אף הוא להתחסן.

במתחם החיסונים בירושלים הוא ראה את המחזיר בתשובה המיתולוגי הרב אורי זוהר שהמתין בסבלנות להתחסן. בנתיים עד שיקראו לו פתח הרב זוהר את הגמרא וצלל בעסק התורה.

כשהם מלווים במנהלי מכבי בירושלים, הגיעו הרבנים הראשיים של ירושלים הגר"י שטרן וגרש"מ עמאר, לקבל את חיסון הקורונה, במרכז הגדול של מכבי באיצטדיון הארנה בבירה, מי שהתלווה אליהם היה מנהל מרכז רפואי רוממה ירושלים ר' יצחק קליין.

ובית הדין 'מחזיקי הדת' של בעלזא התכנסו השבוע לדון בסוגיית החיסונים. 'שיריים' שהצליח להשתחל לבניין בית המדרש של החסידות בירושלים שמע כיצד הדיינים מבררים כל פרט ופרט בנוגע לחיסונים. יממה לאחר מכן הם הכריזו במכתב כי מצווה וחובה להתחסן. ומאז הכל היסטוריה. הוא אף הצליח להעלות על תיעוד מהישיבה המיוחדת התיעוד מוגש כאן.

והנה לסיפור מעניין הנחשף כאן לראשונה, האדמו"ר מסטריקוב (י-ם) היה אמור להמריא השבוע לארצות הברית בכדי להשתתף בשמחה משפחתית. ברגע האחרון בשל חובת בידוד במלונית לשבים ביטל האדמו"ר את הנסיעה. בערב בו הוא היה אמור להמריא הוא התבטא באוזני מקורביו כי הוא רוצה לנסוע למירון למשך יממה. ואכן, הרבי הגיע למירון באישון לילה שם שהה לכמעט עשרים שעות כשהוא שוקד על התורה ועל העבודה. עדי ראייה סיפרו ל'שיריים' כי הרבי למד שם כל היום כשהוא לא מרים את עיניו מספריו. בדרך לא דרך הוא אף השיג תיעוד כיצד הרבי מתנענע בדביקות על ציונו של התנא האלוקי רשב"י זיע"א באישון לילה.

ורגע לפני סיום 'שיריים' משגר ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש העסקים ואיש החסד הרב מנחם פרידמן נאמנו ומקורבו של האדמו"ר ממעזבוז' שליט"א לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

עם סיום המדור 'שיריים' מאחל לאלפי קוראיו ולהמוני בית ישראל אפרילכע'ן שבת וצום מועיל.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזל טוב לנאמנו ומקורבו של האדמו"ר ממעז'יבוז שליט"א.

יעקב מלמד היקר.
הביטוי 'המדור הנחשק' שחוק

המדור הכי טוב! כתיבה מעולה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture