צילום: שוקי לרר

אבל בחצרות תולדות אהרן ותוא"י: הרה"ח רבי יעקב צבי סאמעט זצ"ל

המנוח היה מחשובי חסידי תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק, הוא הרבה להסתופף בצילם של האדמורי''ם ואף זכה לחביבות מיוחדת מצדם. במהלך שנותיו הוא שימש כמרביץ תורה בישיבת דושינסקיא ושמו הלך לפניו. בתקופה האחרונה הלך ונחלש עד לפטירתו במהלך השבת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

ברוך דיין האמת: עם צאת השבת מגיעה הידיעה המרה על פטירתו של הרב החסיד רבי יעקב צבי סאמעט זצ"ל אשר היה מחשובי חסידי תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק, זאת לאחר יסורים קשים והוא בשנת השמונים וארבע לחייו.

המנוח הרה"ח רבי יעקב צבי סאמעט זצ"ל זכה להסתופף בילדותו בצל האדמו"ר בעל ה'שומר אמונים' זיע"א ואף זכה לחביבות מיוחדת מצב האדמו"ר. לאחר פטירתו החל להתקשר בעבותות של אהבה ויראה לכ"ק האדמו"ר בעל ה'דברי אמונה' זיע"א.

עם השנים החל המנוח לשמש כמחנך בעל שם בחסידות ושמו יצא לתהילה. הוא היה עובד ה' באמת ובתמים ובעל יראת שמים מיוחדת. מידותיו הנאצלות היו לשם דבר והוא קיבל כל אדם בסבר פנים יפות.

במשך השנים הוא אף החל לשמש כמרביץ תורה בישיבת דושינסקיא בירושלים שם זכה להעמיד תלמידים הרבה. תלמידיו מספרים כי הוא קירב כל בחור ובחור כאילו מדובר היה בבנו ממש.

לאחר פטירתו של רבו כ"ק האדמו"ר בעל ה'דברי אמונה' זיע"א הוא החל להסתופף בחצרות שני בניו האדמורי"ם, כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן וכ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק. הוא זכה לחביבות מיוחדת מצד האדמורי"ם והוא הרבה להסתופף בצילם.

המנוח הרה"ח רבי יעקב צבי סאמעט זצ"ל סבל יסורים רבים בחייו, בהם דבר מאסרו של בנו הר"ר מרדכי יצחק סאמעט שליט"א מקרית יואל שבארה"ב אשר ישב בכלא כמעט עשרים שנה, לפני מספר שבועות הוא התבשר על שחרורו המוקדם והבלתי צפוי בחסדי שמים.

לפני תקופה החל המנוח הרה"ח רבי יעקב צבי סאמעט זצ"ל להיחלש ואט אט מצבו הבריאותי הידרדר עד שבמהלך השבת השיב הוא את נשמתו הטהורה ליוצרה למגינת לב. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סיפור מרגש ומפעים המחדד בפנינו את רגשות הקודש של אנשי ירושלים שאינם מוכנים לוותר על הגדרים והסייגים בעניני הקדושה בשום מצב שהוא, מתפרסם בימים אלה וגורם לקידוש שם שמים עצום, וגם מהווה ספר מוסר חי להבין ולהפנים את הדברים ולהתחזק לאורם.
כידוע וכפי שכבר נתפרסם זכה הרה"ח ר' מרדכי יצחק סאמעט שליט"א בערב ר"ה שנה זו לצאת ממסגר כלאו לאחר כעשרים שנות סבל בכלא בארה"ב, כאשר הדבר מכה גלים ומביא להתרגשות רבה בכל שדרות היהדות החרדית בארץ ובעולם.
עם זאת, השחרור המדובר הינו למאסר בית בתנאים מוגבלים, ועדיין אינו יכול לצאת מארה"ב לבקר את אביו ואת משפחתו בארה"ק.
אביו הרה"ח רבי יעקב צבי סאמעט (שליט"א) ז"ל מזקני הנהלת העה"ח ומזקני וחשובי ק"ק תולדות אברהם יצחק, שכמובן מלא געגועים של אב לבן זה רבות בשנים שלא נתראו מאז נכנס לבית הכלא, נפל למשכב בשנה האחרונה ותפקודו עולה לו בקושי רב, ובשל כך אין לו שום דרך להיפגש עם בנו אשר עדיין אין לו אישור לעלות ארצה.
לאור נתונים אלו התערבו כמה עסקנים שניסו לסדר פגישה היסטורית בין האב לבן דרך אמצעים דיגיטליים, כאשר ישנה אפשרות כיום דרך מכשיר "זום" לשוחח פנים אל פנים גם מרחוק, סברו הם כי למרות שהדבר מלא מכשולות (וא' מגדו"י כינוהו 'זיהום'), אולם שונה מקרה נדיר זה, והם חשבו כי במצב כזה כאשר מצד אחד האב כה מתגעגע ואין לו כל אפשרות אחרת להיפגש עם בנו, ומצד שני יש פה אפשרות טכנולוגית שתסודר בצורה מסוננת אך ורק לפגישה היסטורית זו, הרי שבטח הדברים יובנו והענין יצא אל הפועל.‎
אולם כשהביאו את המכשיר לביתו של רבי יעקב צבי (שליט"א) ז"ל, ברגע שהמסך נדלק הסב את פניו ולא הציץ אפ' הצצה קלה למסך, כאשר למרות שהיה אפשר למצוא נ' שערי היתר כי מדובר ממילא באדם במצב חולשה ורתוק למיטתו, ובסך הכל רצו להראותו בצורה מבוקרת לגמרי את בנו מחמד לבו לאחר געגועים של עשרים שנה ומי יודע אם תהיה עוד הזדמנות, אולם כל זה לא הביאו את האב היקר להקל בכהוא זה בגדר ההתנזרות מהטכנולוגיה גם במצב מורכב וייחודי זה.
דבר הסיפור גרר הדים עצומים והביא לקידוש שם שמים, כאשר רבים מתחזקים לאור הדברים להתרחק מפגעי הטכנולוגיה ובכלל לעמוד איתן על כלל הגדרים והסייגים כאשר ניצבת דמות של אחד מיקירי אנשי ירושלים אשר בגבורה עילאית גם בגיל ובמצב כזה לא זז כמלוא נימה מהדרך הטהורה, והדבר מחייב את כל אחד מאתנו לשמוע לקח וללמוד מוסר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture