נבחר ברוב קולות: הגאון רבי שמעון מאיר ביטון ישמש כרבה של העיר לוד

הגאון רבי שמעון מאיר ביטון שליט"א נבחר לשמש כרבה הראשי של לוד זאת לאחר שש שנים ללא רב בעיר. דבר הכתרתו לרבה של העיר גורמת להתרגשות גדולה במקום. גם הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א הביע את שמחתו לרגל היבחרו לרבה של העיר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

בתום מערכת בחירות שנערכה היום (ראשון) בעיר לוד נבחר המרא דאתרא הגאון רבי שמעון מאיר ביטון שליט"א לשמש כרבה הראשי של לוד זאת לאחר שש שנים ללא רב בעיר. דבר הכתרתו לרבה של העיר גורמת להתרגשות גדולה במקום כאשר רבים ראו בו כבר זה שנים כמורם ורבם לכל דבר ועניין. גם הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א הביע את שמחתו לרגל היבחרו לרבה של העיר.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א שוחח לפני זמן קצר עם רבה הנבחר של לוד הרב מאיר שמעון ביטון. הרב הראשי בירך את הרב ביטון שיזכה בתפקידו לחזק ולבסס את חומות ההלכה ולקדש שם שמים ברבים.

יו"ר הועדה הרב זבדיה כהן אמר עם תום הבחירות והכתרתו של הגאון רבי שמעון מאיר ביטון שליט"א: "לכל תושבי העיר לוד היקרים, ב"ה לאחר 6 שנים זכינו היום לבחור רב עיר בעיר לוד. היו לנו 10 מועמדים מתוכם מי שלקח את מירב הקולות, 14 קולות, זה הרב שמעון מאיר ביטון שזכה להיבחר כרב העיר. אחריו הרב יצחק מוזגברשוילי עם 10 קולות. אנו מאחלים לרב הנבחר שיזכה להגדיל תורה ולהאדירה בשיתוף עם כל רבני העיר, שהעיר הזאת תזכה והשם ימלא כל משאלות לבכם לטובה עם בשורות טובות ובריאות איתנה. זה ההזדמנות להודות לראש העיר ולחברי הועדה. תזכו לשנים רבות וטובות באחדות ואהבה אמן ואמן".

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, מסר את ברכתו לרב העיר הנבחר: "אני שמח לברך בברכת מזל טוב את המרא דאתרא של העיר לוד, המועמד שלי ושל סיעת הליכוד, הרב שמעון מאיר ביטון שליט"א, לרגל בחירתו לתפקיד הרב הראשי ללוד. זהו יום בשורה לעיר לוד ולעולם התורה, כאשר תלמיד חכם וירא שמים נבחר לעמוד על משמר ההלכה ולנהל את חיי הדת בעיר. אני מכיר את הרב שנים רבות ויכול להעיד על גדלותו, אשרי העיר לוד שזכתה ברב שעוסק ובקי בהלכה, אדם שכל נתיבותיו שלום ואחדות, הוא הדוגמא למורה הוראות לרבים בשכל ישר ולהאדיר שם שמים בדרכי נועם".

"אני משוכנע שאותה רוח שהפיץ בקהילת עוד יוסף חי ב'גני יער', יפיץ מעתה בכל העיר לוד וישרת את העיר בצניעות ובחן, יביא לקירוב לבבות, תורה וברכה לעיר לוד. אתן לרב ביטון את מלוא הגיבוי הדרוש לנהל את חיי הדת בעיר, ה' יסייעהו ויעזרנו, להרים קרן התורה והרבנות בעיר לוד. תודה לכל התומכים והמסייעים וחברי הגוף הבוחר, בתפילה לאחדות השורות בין כל המועמדים הטובים והיקרים, תודה ליו"ר הועדה הדיין היקר הרב זבדיה כהן, יחד איתו למרכז הועדה הרב חזקיהו סאמין, חברת הועדה שירן ג'רבי בוקרה, למשקיפה עו"ד דינה לפידות, שירה גוטמן מרכזת העניינים הטכניים".

עם הכרזת תוצאות הבחירות, אמר ראש העיר בקול חנוק ובדמעות של שמחה: "ידוע שתמכתי ברב ביטון ואני מבקש למסור לרב יצחק מוזגברשוילי, אנחנו אוהבים את הקהילה הגיאורגית, נמשיך לכבד ולחבק אותה. אני רוצה לברך את מורי ורבי שעבר תלאות והשמצות ובזיונות יחד איתי, אבל ברוך השם אמונת חכמים יש לה על מי לסמוך היום, יום גדולת הבאבא סאלי שאחיו הבאבא חקי היה הרב של העיר לוד בשנות ה-50, והיום זה יום גדול ואני מבטיח שיחד עם הרב ביטון ניקח את העיר לאחדות, לאהבת חינם ולהנגשת היהדות לכולם באופן שוויוני, יפה, מחבק ואוהב ובעזרת השם נתאחד, נעשה ונצליח".

יצוין כי הבחירות האחרונות לתפקיד רב העיר לוד נערכו לפני למעלה מ- 43 שנה. משחר ימיה של העיר לוד פעלו בה שני רבני עיר, הרב חיים חדד ז"ל, והרב נתן אורטנר ז"ל. בשנת 2015 הלך לעולמו הרב חדד ז"ל. באותה שנה פרש הרב אורטנר ז"ל לגמלאות לאחר שהגיע לגבורות בגיל 80, ולאחר שלא ניתן היה להאריך את כהונתו. ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, פנה למועצת הרבנות הראשית להאריך את כהונתו של הרב אורטנר עד למינוי רבני עיר חדשים, אולם הוראות החוק חייבו כאמור את פרישתו, במקביל לבחירות חדשות לתפקיד רב העיר.

תהליך הבחירות הממושך נפתח לפני כ-6 שנים על ידי השר דוד אזולאי ז"ל ובהמשך נתקע על ידי בג"ץ . על תפקיד הרב הראשי של לוד התמודדו 12 מועמדים. מבין שנים עשר המתמודדים שניים בלטו במיוחד: הגאון רבי שמעון מאיר ביטון, רב קהילת עוד יוסף חי ב'גני יער', אשר זכה לתמיכת ראש העיר יאיר רביבו, והגאון רבי יצחק מוזגברשוילי, רב שכונות שרת ורמט בעיר ורבה של קהילת יוצאי גרוזיה בלוד.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שכחתם לכתוב – הבן של מי הוא ??

נו, הבן של מי הוא??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture