אילוסטרציה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גדולי ישראל במכתב חריג: "לעשות תשובה – בפרט על המכשירים הטמאים"

גדולי הדור הספרדים יוצאים במכתב מיוחד בו הם קוראים להתחזק בלימוד התורה ובתפילה לפני היושב במרומים שיחוס על עמו ישראל. במכתבם הם יוצאים נגד המכשירים הפסולים וקוראים לעשות תשובה. "שמשחיתים את נפש האדם לתאוות העולם הזה וירידה ביראת שמים"

בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה יוצאים גדולי הדור הספרדים במכתב מיוחד בו הם קוראים להתחזק בלימוד התורה ובתפילה לפני היושב במרומים שיחוס על עמו ישראל. במכתבם הם יוצאים נגד המכשירים הפסולים וקוראים לעשות תשובה.

וכך כותבים מרנן ורבנן שליט"א בקריאת הקודש – שהתפרסמה ביום שישי האחרון בשער עיתון 'הדרך' – עליה חתומים גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, הגאון הגדול רבי שמעון בעדני, הראש"ל הגאון הגדול רבי יצחק יוסף, הגאון הגדול רבי משה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף, הגאון הגדול רבי משה מאיה, הגאון הגדול רבי ראובן אלבז ראש ישיבת אור החיים והגאון הגדול רבי דוד יוסף ראש ביהמ"ד יחווה דעת.

"לאור המצב הקשה שאנו נמצאים בו, הן מבחינה רוחנית, אשר לדאבונינו נענשנו בחוסר התפילות בבתי כנסת, ובחוסר לימוד התורה בהיכלי הישיבות כתיקנן, אשר "כי הם חיינו" ונתמעט "הבל פה של תינוקות של בית רבן" שעליהם העולם עומד, והן מבחינה הגשמית אשר בעוונותינו מתפשט החולי ("קורונה"), ומהם כמה שנפטרים רח"ל, והן בחוסר פרנסה, ומי יודע מה יהיה הלאה ח"ו".

"והדרך היחידה להנצל מהצרה, לראות מה "דעת תורה" בזה, ומה רבותינו מלמדים אותנו. והנה התרופה האמיתית מבוארת בדברי הרמב"ם (הלכות תעניות) וז"ל: 'מצות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא על הציבור, שנאמר 'על הצר הצורר אתכם והרעותם בחצוצרות', כלומר כל דבר שייצר לכם בצורת ודבר וארבה וכיוצא בהם זעקו עליהם והריעו'. וממשיך הרמב"ם: 'ודבר זה מדרכי התשובה הוא, שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו, ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן'. וקובע הרמב"ם שם: 'וזה הוא שיגרום להסיר הצרה מעליהם'".

מרנן חכמי וגדולי הדור מוסיפים וקוראים: "ועל כן על כל אחד מאתנו לעשות תשובה, בפרט על המכשירים הטמאים, שמשחיתים את נפש האדם לתאוות העולם הזה וירידה ביראת שמים, וגורמים לעבור על לאו של "ולא תתורו" שהוא חמור, כמו לאוין של אכילת נבילות וטריפות רח"ל. וכבר הבטיח הרמב"ם שעל ידי התפילה והתשובה תתבטל הצרה מעלינו".

"על כן אנו קובעים בזאת, לומר אחר התפילה ג' מזמורי תהילים אלו: א. יענך ה' ביום צרה (מזמור כ'), ב. "אשא עיני אל ההרים" (מזמור קכא"), ג. "ממעמקים קראתיך ה' (מזמור ק"ל). ואם אפשר יוסיפו גם מזמור קמ"ב "משכיל לדוד".

את מכתב קודשם חותמים מרנן ורבנן שליט"א בתפילה ובברכה: "ויהי רצון שהקב"ה יקבל תפילתנו ברצון. ויסיר המגיפה והמשחית מעל עמו ישראל בכל מקום שהם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף הגענו ומצאנו לפרסם את הנגע הרע שהוא הוא הגורם והמשחית שמביא את המשחית הנגיף לכלל ישראל והרי אם מחניך קדוש יש שכינה ואם ח"ו יש טומאה במחניך אין שורה שכינה ואפי' ביציאה למלחמה נדרש לשמור על מחניך קדוש וכש'ש וק'ו כאן שמכניסים בכל מקום את הטומאה ונזכה כעת לבער זאת שכ'א יוציא זאת ובודאי נזכה גם לביעור הנגיף ראינו כבר יותר משנה ועדיין הנגיף משתולל כאן ולא הועילו שום תכניות לא סגר ולא הגבלות ונזכה בקרוב לישועות בזכות זה שנבכר את המכשירים הטמאים ויש דכרים אחרים למי שמעונין בדרך היתר וטהרה אשריכם בזכותם נזכה להוושע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו